Klær til bæresele

Hadde kjøpt trekk/pose til selen, blir fort klamt og klumpet med mye klær ;)

Bærejakke eller bæreomslag vil jeg anbefale. Jakke hvis du bærer mye og omslag/trekk hvis det er av og til :)

Takk for tips!

Ingen bæring enda, baby er i magen ;) Termin om tre uker.

Burde kanskje vente og se om han vil bli bært før jeg handler noe mer, men skal sjekke omslag i hvert fall. :)

Når de var helt små brukte jeg ikke så mye ekstra klær, ofte bare en liten lue. Jeg brukte elastisk sjal i starten, og da ble de så innpakket i sjalet. Så tok jeg bare en vid jakke eller en elastisk strikkejakke, og dro rundt oss begge. Da minstemor var 3-4-5-6 måneder, brukte jeg mye slike dresser som det der. Jeg liker dem veldig godt. :) Men en ting du bør tenke på, er at når de sitter i sjal eller sele, så får du strukket stoffet på bena ganske mye. Når det er hel fot, så vokser de veldig raskt ut av dressen. De kan ligge i vogn i en dress som er noen millimeter knapp, men ikke sitte i sele. Min baby hadde fått dresser i gave, og arvet fra storesøsken som også hadde fått dem i gaver. Tror kanskje jeg heller ville kjøpt et bæreomslag heller enn 5 forskjellige størrelser i såpass dyre dresser om jeg skulle betalt det selv.:p

Bor og i Trøndelag, min er 3 mnd nå og bruker ull, enten ullbody og ullstrømpis + ekstra lag på føttene; eller en tynn ulldress. Bæreomslag (vind og vanntett) eller stor jakke rundt begge når det trengs. Blir knot med mye klær når de er så små, så har heller vindtett og etterhvert varmende rundt begge to :)

Pluss ull på meg forøvrig :)

Brukte ull og hadde en stor jakke over bare. Etterhvert hadde jeg en skalldress på henne.

Takk for alle svar :)

Har dere anbefalinger til bæreomslag? Jeg har googlet litt, og sett på MAM sine. Mange varianter.

Kommer litt an på været, men som regel ulldress. Er det veldig varmt tar vi bare en ekstra genser og regner det eller det er vind bruker vi parkdress over ull

Back
Topp