Klær til april baby

Pasjonsfrukt:)

Forelsket i forumet
Tilgangsansvarlig
Aprilspirene 2024❤️
Hva trenger man egentlig av klær til april baby? Har absolutt ingenting ettersom dette er første. Noen som har noen gode lister, eller en plan på hva dere skal kjøpe inn? Eventuelt hvor mye man bør ha av ull vs. «vanlige» klær. Babyene er jo litt temperaturskjøre i starten :Heartred også vokser de jo fort!

Jeg har et barn som omtrent er vokst opp i ullundertøy, og et som ikke tåler ull, så jeg er innstilt på bomull/bambus innerst mot huden også et ullag utenpå der når vi skal ut :)

Også synes jeg omslagsbodyer er kjekt på de helt små, så slipper man å tre over hodet :)

Med antall plagg har det også vært varierende her. Den ene gulpa mye, og måtte skiftes på ofte, mens den andre gulpa omtrent ingenting. Så hvis dere har mulighet til å handle inn en del på forhånd også evt få handlet mer etter behov etter fødsel, så vil jeg anbefale det :) De vokser veldig fort i starten, så det er kjedelig å ha for mye i de minste størrelsene. Samtidig som det er kjedelig å ha for lite :P

Enig i at omslagsbodyer er tingen når de er små, vi brukte ikke annet. Og søte upraktiske klær er helt bortkasta til å begynne med, i hvert fall syntes jeg det. Jeg angret egentlig på at jeg ikke kjøpt mer i str 50 på forhånd med førstemann, så det kommer jeg til å kjøpe litt av denne gangen. Selv om førstemann var lang (54 cm) så drukna han nærmest i klærne i str 56 den første tida.
Ull er jo gull den første tida så fremt de tåler det, det er jo temperaturregulerende så det fungerer jo fint på vår sommer også.

Barnas hus har en liste over hva som kan være kjekt å ha til en nyfødt, og den tok jeg utgangspunkt i sist gang. Den kan også skrives ut slik at man kan krysse av etter hvert som man får tak i alt. Veldig kjekt for de av oss som er glad i system :happy:

Enig i at omslagsbodyer er tingen når de er små, vi brukte ikke annet. Og søte upraktiske klær er helt bortkasta til å begynne med, i hvert fall syntes jeg det. Jeg angret egentlig på at jeg ikke kjøpt mer i str 50 på forhånd med førstemann, så det kommer jeg til å kjøpe litt av denne gangen. Selv om førstemann var lang (54 cm) så drukna han nærmest i klærne i str 56 den første tida.
Ull er jo gull den første tida så fremt de tåler det, det er jo temperaturregulerende så det fungerer jo fint på vår sommer også.

Barnas hus har en liste over hva som kan være kjekt å ha til en nyfødt, og den tok jeg utgangspunkt i sist gang. Den kan også skrives ut slik at man kan krysse av etter hvert som man får tak i alt. Veldig kjekt for de av oss som er glad i system :happy:

Enig i det med størrelse 50. Fikk høre fra såå mange mens jeg gikk gravid med førstemann at det ikke var vits i å ha så mye i 50, for det ville bare passe en ukes tid. Begge mine har vært 49 cm, og førstemann drukna omtrent i str 56. Så med nummer to handla jeg inn mer i 50 på forhånd :p

Back
Topp