Klær til ammeperioden

Fugleskremsel

Forelsket i forumet
Junibarna 2019
Er det noen som har kjøpt inn noe deilig tøy til ammeperioden?

Synes selv det er vankelig å finne noe, jeg er egentlig mest ute etter klær som kan brukes om man ikke ammer også.

Pysjamas med knapper for eksempel, kjoler og topper med skjulte åpninger for amming, myke loungesett for eks.

Selv har jeg foreløpig bare kjøpt ammetopper og bher fra kappahl uten spiler med slike plasthekter.
 
Har kjøp en pysj med knepping, ellers har jeg noen nattkjoler som har ganske lett tilgang til puppene :laughing002 Jeg skal kjøpe amme-BHer og ammesingletter. Ellers er planen å bruke det jeg har fra før.
 
Går for helt vanlige, løse, behagelige klær her og ammebh - samme som sist. Skulle behovet for noe annet melde seg, så får man tak i det da tenker jeg :)
 
Har kjøpt noen boyfriend pyjamas på Primark (skjorter med knapper og lange bukser), noen ammesingleter og ammebh uten spiler.

Ellers er det løse og ledige klær som jeg allerede eier, kjoler eller knappe-cardigans og hettejakker :happy:
 
Har kjøpt noen boyfriend pyjamas på Primark (skjorter med knapper og lange bukser), noen ammesingleter og ammebh uten spiler.

Ellers er det løse og ledige klær som jeg allerede eier, kjoler eller knappe-cardigans og hettejakker :happy:
Har du noen tips til kjoler å amme i? jeg bor i kjoler hjemme men innser at det kan være utfordrende med puppen ute hele dagen husker og at jeg var ekstremt varm sist jeg ammet, så langermede pysjer etc er jo drepen
 
Har du noen tips til kjoler å amme i? jeg bor i kjoler hjemme men innser at det kan være utfordrende med puppen ute hele dagen husker og at jeg var ekstremt varm sist jeg ammet, så langermede pysjer etc er jo drepen
Det er ammekjoler fra H&M, eller kjoler jeg allerede har som har vaffelsøm over brystet og bare kan dras ned. Fantasien setter grenser :laughing002 Tenker at hvis du er varm så er det ammesingleter som kanskje er best? Jeg må prøve meg frem :)
 
Jeg tenker at hjemme så går jeg i det som er behagelig og praktisk, så går det helt fint om det ser litt rart ut. Ingen andre enn baby (og mamma som skal være her de første 2 ukene) som ser meg :laughing002
 
Jeg har og hamstret pysjamas med knapper på primark på ferie i sommer :laughing002
Ellers blir det tighst/løse slengbukser, ammesinglet og cardigans som er mine go-to når vi skal ut av huset med en deilig kåpe over :)
 
har jo noen av de der singleten som man kan hekte av stroppen på, syns bare de er så stygg og at man blir så veldig avkledd når man ammer med de....får se om jeg finner noen ammekjoler. bare irriterende at det er så synlig at det er mammaklær med plass til mage og i mangen av de
 
Hadde egentlig lite bruk for ammeklær sist, men singleter med litt utringning som kunne ha under vanlig genser feks. Kjøpte noen amme bh-er, men de vanlig trekant BH-ene synes jeg er like effektive å brette til siden. Irriterer meg den kneppingen.
Om natten sover jeg egentlig bare i trusa, men trengte en tynn bh for å ha ammeinnlegg pga lekkasje. Kjøpte den luftige trekant-ammebhen man finner på apotek og lignende.

Eneste jeg ikke fikk brukt var kjoler uten utringning, og irriterte meg om jeg glemte å ta på topp under genseren da magen ble bar :p

Eneste jeg kanskje vurderer er en tynn genser i ull med amme-åpning da jeg er mye ute. Bor i devold og lignende, men blir jo kald på magen når man bretter den opp. Og ullbh har jeg for vinteren.
 
Har en del kombinert gravid- og ammetøy fra seraphine, absolutt ikke noe man MÅ ha, men liker de som har sånn glidelåsløsning på å åpne over kun ett bryst av gangen, da jeg kan amme litt mer diskre når vi er ute blant folk. Blir ikke så mye gensere osv her pga varmen, og mye mer kultur for å gå ut og spise hele tiden, og føler ikke for å sitte med puppen ute på restaurant foran hele den utvidede svigerfamilien her :hilarious: (funker også fint å bare dekke seg til med en gulpeklut festet i bh-stroppen).

Men sånn til vanlig synes jeg det var veldig praktisk med de ammesingletene fra lindex/hm/cubus, med en myk ammebh under og en skjorte eller noe som kan kneppes opp/t-skjorte som kan trekkes opp over. Da slapp jeg å sitte med hele magen bar. Om natten sov jeg med ammesinglet med ammeinnlegg i.
 
Back
Topp