Klær (str)

AilOn

Gift med forumet
Tilgangsansvarlig
Vi som prøver :)
Smånissene 2022
❄️ Januargull 2023 ❄️
Hei!
Dere som har barn fra før, hvor lenge brukte de str 50?

Dette er mest relevant for de som fikk barn til termin selvfølgelig, for mindre barn bruker det så klart lengre.

Husker begge gjennomsnitts jentene mine bruke str 50 i over en mnd. Nå kommer det en gutt, og jeg har derfor fått for meg at jeg kan droppe str 50, og kun kjøpe 56. Så DET er det jeg har gjort.:hilarious:

Nå begynner jeg kanskje å tenke jeg bør ha noe i str 50? Hva gjør dere andre?

Jenta vår var 52 cm lang ved fødsel og brukte vel aldri noe i 50, så tror det varierer veldig.

Gutten min var 55 cm ved fødsel, og vi presset ham inn i str 50 i et par dager før jeg innså at str 56 var mer passe :hilarious: Regner ikke med vi trenger str 50 denne gang heller, men har noe arvetøy i bakhånd sånn i tilfelle.

Han var 52 cm og brukte str 50 i ca 4 uker :happy:

Det kommer an på hvor lang ungen er i ryggen :shy:
Min første var 52 lang. Kjøpte ikke 50 men kunne fint gjort det. Han svømte i 56. Men hadde dårlig råd så ble ikke til at vi kjøpe nytt.
Nr 2 var 54 lang, rett i 56 og brukte det noen uker :laughing001 laaaang i ryggen!
Nr 3 var 52 lang, brukte 50 i et par uker, gikk over til 56 egentlig bare fordi jeg var lei av de få plaggene vi hadde i 50 hehe.

Oppbrett på ermene funker gull. Tok på 50 hvis jeg skulle ta fine bilder, ikke sååå fint med oppbrett på alt av klær lissom hehe ❤️

Min første var 52 cm lang, men tydeligvis var det beina som utgjorde mye lengde. Brukte str 50 i nesten to mnd. Kunne bruke 56 og, men det var tydelig for stort i starten

Har de vært rundt 53 lange (guttene altså) og rundt 3,7-4,1 kg. Aldri kjøpt str 50, syns det er bortkastet å kjøpe noe som passer i 2-3 uker ☺️ 56 derimot brukte vi i en 2 mnd tenker jeg ♥️

Gutten min var 52 cm og 3905g og født tre dager etter termin, så her brukte vi str 50 kun på sykehuset. Venter en lillebror nå og kommer nok ikke til å kjøpe mer i str 50 enn det jeg har etter storebror - hvis han kommer til termin da :hilarious:

Forrige gang hadde vi kjøpt mest i 56. Noe i str. 50. Går fint an å bruke 56 og bare brette opp ermer. Husker jeg likte bodyene fra Name It da de hadde en del stretch i seg, så de gikk an å bruke en stund. Men det var 6 år siden, om det stemmer nå vet jeg ikke :angelic:

Har kjøpt både 50 og 56. Jentene har vært 50 cm ved fødsel. Begge er født på vinteren og det har i hovedsak blitt brukt ullklær, noe vi går for nå også. Synes det er bedre med klær som sitter godt på kroppen fremfor et nummer for stort når de er så små. Ulla varer lenge så ser for meg at 50 holder den første tida. Kan jo selvfølgelig være at gutten er større, men men.. da har det blitt noen bodyer og longser bomkjøp, det får jeg leve med.

Vi venter jente, og vi har kun kjøpt i str 56. Jeg tenker at mannen får svippe ned på butikken om det skulle være for stort.

Sniker fra mars

Jenta mi, født to dager over termin, var ikke mer enn 48cm lang og knappe 3kg når hun ble født. Så hun var lita og brukte nok str. 50 i 1,5-2 mnd.

Som du ser så varierer det veldig! :P Så kan kanskje være greit å ha noe i 50, men ikke alt for mye om det ikke blir brukt. Husk at butikkene er åpne etter fødsel også :)

Gutten min ble født 54cm lang og 4,8kg.
Han passet ikke 50 og 56 passet såvidt bare et par uker. (Det var trangt)

Så på sykehuset fikk vi str 2 i bleier og låneklær i str 62…

Vi har ikke kjøpt noe i størrelse 50. Har motatt et par bodyer i den størrelsen i gave så tenker jeg at klærne bare kan brettes evt. Dersom hun blir så liten at hun svømmer i klærne så er fortsatt butikker åpne etter fødsel så kan heller handle inn da

Back
Topp