Min første brukte 50 lenge, godt over en måned. Og 56 frem til hun var rundt 4 mndr.
Jeg hadde heller ikke kjøpt inn så mye i str. 50 da alle sa at det ble vokst ifra innen en uke, så vi var raskt ute for å kjøpe mer klær. Hun svømte i str. 56 de første 2-3 ukene så da var det lite aktuelt for meg å brette opp - jeg ville heller har noe som passet. Hun var i tillegg en stor gulpeunge så det gikk fort mellom 3 og 10 skift hver dag
Men ja, som noen nevner over her, det er stor forskjell på str. i de forskjellige butikkene. Vi brukte mye H&M til å begynne med fordi det er de som er minst i størrelsen, etter min erfaring. NameIt er store i størrelsen, så hvis du er redd for å kjøpe for mye i str. 50, og at det ikke kommer til å blir brukt, så kan du jo kanskje gå for et par plagg herfra?
Jeg har ikke kjøpt inn så mye i str. 50 denne gangen for vi hadde så mye nøytralt etter snuppa.
Dette har jeg kjøpt:
-et par strømpebukser i ull
-en body + en pysjamas i silke/ull
-en sparkebukse (hadde helt make til storesøster bare i lilla, så det blir litt spesielt)
-et par tynne ullluer
-et par ullsokker
Etter storesøster har vi en del pysjamaser, bodyer og strømpebukser, samt et par bukser + en ulldress vi kan bruke i bil/vogn.
Jeg tror jo at denne lillebroren i magen kommer til å være større enn sin søster, og forhåpentligvis legger han også på seg litt raskere enn henne, så jeg tenker at vi kommer til å gå fortere over til str. 56 denne gangen
Hvor mye man trenger av de forskjellige plaggene er jo veldig individuelt. Har du en unge som gulper mye, så går det med mye klær. Og helt i begynnelsen så er det ikke rent sjelden at de bæsjer gjennom. Det er jo helt flytende det som kommer ut, så det skal liksom ikke så mye til før det sniker seg forbi bleiekanten