Klær str 50

FiskeN :)

Forelsket i forumet
Jeg synes det er så vansklig å vite hvor mye og hva slags klær jeg trenger i str 50, tenker det er lurest å kjøpe det meste i str. 56, men kan jo være han drukner i den størrelsen.

Og hvor mye trenger man av alt?

Hva tenker dere?

Trenger ikke 50, litt 56- kansje 4-5 bodyer + bukser/ strømpebukser- noe mer 62- og 68..har ivertfall erfart at de minste str blir lite brukt..

Man kan fint bare brette opp ermene i str 56 :) Det er også stor forskjell på ulike produsenter, har sett bodyer i str 56 som ser eeeenorme ut.

Jeg har brukt 50 på begge mine i ca 1 mnd, og 56 nesten frem til de var 3 mnd, så for min del hadde 4-5 bodyer,bukser osv i 50/56 blitt for lite.. Men handler du litt nå, så ser du det jo heller an hvor stor babyen er når h*n kommer :) Jeg hadde nesten ingenting i 50 til førstemann siden mange sa at det ble sikkert for lite og ikke brukt, så måtte ut å handle med en gang!

Jeg kjøper 5-6 ting av alt i str 50. Altså body, bukser, strømper etc. Passer det ikke lenge er det greit, men trenger han mer kjøper vi bare mer. Jeg skal ikke gjøre samme feilen som sist :p fikk da beskjed om at hun ville bli veldig stor og på sykehuset brukte de kun 56 på henne. Likevel brukte jeg str 50 en god stund.

Her er omtrent alt kjøpt i str.56 og oppover:) Kun et par bodyer i 50 pga de var på tilbud:P:D

Min første brukte 50 lenge, godt over en måned. Og 56 frem til hun var rundt 4 mndr.
Jeg hadde heller ikke kjøpt inn så mye i str. 50 da alle sa at det ble vokst ifra innen en uke, så vi var raskt ute for å kjøpe mer klær. Hun svømte i str. 56 de første 2-3 ukene så da var det lite aktuelt for meg å brette opp - jeg ville heller har noe som passet. Hun var i tillegg en stor gulpeunge så det gikk fort mellom 3 og 10 skift hver dag ;)

Men ja, som noen nevner over her, det er stor forskjell på str. i de forskjellige butikkene. Vi brukte mye H&M til å begynne med fordi det er de som er minst i størrelsen, etter min erfaring. NameIt er store i størrelsen, så hvis du er redd for å kjøpe for mye i str. 50, og at det ikke kommer til å blir brukt, så kan du jo kanskje gå for et par plagg herfra?

Jeg har ikke kjøpt inn så mye i str. 50 denne gangen for vi hadde så mye nøytralt etter snuppa.
Dette har jeg kjøpt:
-et par strømpebukser i ull
-en body + en pysjamas i silke/ull
-en sparkebukse (hadde helt make til storesøster bare i lilla, så det blir litt spesielt)
-et par tynne ullluer
-et par ullsokker

Etter storesøster har vi en del pysjamaser, bodyer og strømpebukser, samt et par bukser + en ulldress vi kan bruke i bil/vogn.

Jeg tror jo at denne lillebroren i magen kommer til å være større enn sin søster, og forhåpentligvis legger han også på seg litt raskere enn henne, så jeg tenker at vi kommer til å gå fortere over til str. 56 denne gangen :)
Hvor mye man trenger av de forskjellige plaggene er jo veldig individuelt. Har du en unge som gulper mye, så går det med mye klær. Og helt i begynnelsen så er det ikke rent sjelden at de bæsjer gjennom. Det er jo helt flytende det som kommer ut, så det skal liksom ikke så mye til før det sniker seg forbi bleiekanten ;)

Sist fikk jeg høre at det var ingen vits å kjøpe noe i str 50 så det gjorde jeg ikke, men jenta mi var bare 47cm lang når ho ble født så hun druknet i str 56 så måtte skaffe noe i str 50 og det brukte hun en god stund, så denne gangen har jeg faktisk kjøpte bittelitt i str 50.. men det er jo ikke godt å vite på forhånd da :P

Har kjøpt litt i 50, og litt mer i 56.. og enda mer i 62 :) Selv om det funker greit å brette opp str. 56 om det blir for stort, så syns jeg det er greit å ha litt klær i 50 - selv om det bare passer et par uker. Vil ikke kle på han klær han svømmer i, så da har jeg heller kostet på noen plagg i 50 også :) Er han for stor for de, så er det jo ingen krise akkurat :) Men det er jo sånn som jeg føler det.. ønsker man å tenke litt mer økonomisk, så kan du jo kjøpe inn 56 og heller skaffe litt plagg i 50 etter fødselen om det blir nødvendig :)

min gutt veide 2755g og var 47cm til termin og han druknet nesten i str 50 brukte 50 i 2-3 mndr tror jeg. så kan være greit å ha noe i 50 for sikkerhetsskyld, men ikke så mye i første omgang da. man kan handle etter babyen er født også :-)
har det meste i 56 denne gangen, men sørger for å ha noe i 50 også, er vanskelig å vite hvor stor de blir, selv med vekstestimering som jeg er på. de målte feil sist hvertfall.

Har liten tro på at jeg får en liten unge og har handlet mest i str 56, men har vel 4-5 bodyer, strømpiser og bukser i 50. Er vår første dette, så har jo lite peiling egentlig.

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Jeg har noen klær i str 50, men har ikke tatt mange ukene før de jeg har fra før har vært utav 50 i alle fall :) Noen bodyer, strømpebukser, og tror jeg har 2-3 sett med klær (etter 2 barn, så hadde vel kanskje 1-2 sett med første).

Takk for svar. Selvom jeg ikke ble noe klokere, siden dere har så ulike erfaringer, hehe :)
Men da blir det mest i 56 :)

Vi har kjøpt et sett i str 50 ( men har noen etter de andre da) så blir vell en 4-5 sett ;)
Mine va henholdsvis 4038g, 50cm og 4440g, 51cm da de ble født!
Ho første brukte lite i 50 da ho vokste fint fra dag 1 (gikk ned veldig lite), men nr 2 som var størst brukte 50 lenger siden han gikk ned enormt mye de første dagene!

Kan jo bli ganske mye knoting om klærne er alt for store, ikke så enkelt me oppbretting på de små ;)

Jeg har brukt både 50 og 56 til begge mine, men til første jenta, så var 56 altfor stort, enda hun var 49 lang, hun var så spinkel, så spesielt buksene var for store i livet.. også krøller disse små seg sammen i begynnelsen, så om klærne er altfor store, så forsvinner beina langt inn i buksa :P men som noen sier, Bodyer å sånt kan man bare brette opp på armene.. er mest buksene jeg har brukt str 50 i 1-2 mnd ;)

★Sender fra pipe-gjøken★

Back
Topp