Klær på sykehuset..

Mamma til N ♡

Forelsket i forumet
Hmm. Holder på å pakke fødebagen, men sliter med å finne klær jeg skal ha med til meg selv. Har lest at det kan være smart å ta med noe som går nedenfor rumpen i og med at man gjerne får "bleierumpe".
Hva har dere andre pakket? :) Er jo sommer i tillegg, så er jo kjedelig å gå med lange strikkejakker og lignende ting..

Tenkte kanskje tights og noe lett som IKKE er inntilsittende som dekker rumpen... :)

Jeg har pakket sommerkjole som er vid fra under brystet, lang cardigan, tunika som jeg sikkert kommer til å bruke gravidjoggebuksa fra H&M under..

Her også er det pakket en lang, tynn cardigan som jeg kan bruke over :) Spørs jo hvilken bukse man har også. Har man en grei, bukse, vises ikke bleierumpa :P Denne gangen har jeg pakket med en joggebukse som er litt ettersittende akkurat over rumpa, derfor velger jeg å ta med cardigan :D

To kjoler skal være med, og to singleter med tights og lang cardigan :)
Det er jo bare under besøk eller "vandring" ute på sykehuset cardiganen trengs, blåser i bleierompa på rommet :p

Sent from my iPhone using BV Forum

Kommer til å pakke et par lange tunikaer, skal ut og kjøpe tights i dag, også har jeg en del lange, tynne gensere. Tar med et par av dem.

Tar med en joggebukse og en tights, to ammesingleter og to lange cardiganer (bruker mye singlet og cardigan til vanlig, så hvorfor ikke på sykehuset også). Satser på et kort opphold denne gangen, og den såkalte bleierumpa bryr jeg meg ikke så fryktelig om for så voldsom er den ikke, og alle andre har det jo også ;)

Tightsen får ikke være med på sykehuset! Er det en ting som er sikkert, er det at når babyen er ute, så er det over og ut for tights fremover! Har gått med tights i flere måneder nå!! Jeg har anskaffet noen nye "piratbukser" av den litt videre (men ikke baggy) typen, skal kjøpe meg noen nye singleter, og i tillegg ha med et par tynne cardigans. Blir sikkert en bukse eller to med også - er ikke alltid så varmt på barsel. Stikkord er behagelig og ammevennlig.

Jeg tar med en joggebukse og en "pysjbukse" (myk, vid, deilig, lett). Et par ammesingleter, en lang cardigan og en "morgenkåpe" (korte ermer, tynn, lett og deilig, dekker rumpa og går også fint å "surre rundt seg"). Ikke særlig fristende med "ordentlige" (les tettsittende) klær de første to dagene uansett. Og dessuten, som Alveola skriver; behagelig og ammevennlig er cluet :)
Havaianas til føttene ;) (og sokker da, om jeg plutselig, mot formodning, skulle fryse i stedet for å svette ;) )

Sent from my iPhone using Tapatalk

Har pakket to sorte haremsbukser... De sitter fint men løst over rumpa.. Noen singletter og det jeg har av gravid gensere.. Magen forsvinner ikke med engang så vil tro disse kommer til nytte :) Kanskje jeg suller med en tunika.. har også handlet hotpants str hest i forhold til hva jeg bruker til vanlig, slik at jeg får plass til den derre bleia ;) amme bher 2stk..

Jeg har lurt litt på det samme. Har kjøpt inn noen lange, løse singleter og behagelige bukser/joggebukser. Har også handlet et par ammekjoler som kommer til å bli med i bagen. Er litt bekymret for hvilke sko jeg skal ha med. Akkurat nå passer ikke så veldig mange, hehe... Noen tips?

Jeg har lurt litt på det samme. Har kjøpt inn noen lange, løse singleter og behagelige bukser/joggebukser. Har også handlet et par ammekjoler som kommer til å bli med i bagen. Er litt bekymret for hvilke sko jeg skal ha med. Akkurat nå passer ikke så veldig mange, hehe... Noen tips?

Slippers/kipper.. Var mye vann som reiste ut i føttene mine på sykehuset sist.. :p

Anbefaler slippers/crocs eller andre sko man bare setter føttene inni. Og de må gjerne tåle vann slik at man kan bruke dem i dusjen :)

Hehe.. Det kan jo hende det er føttene som er veien ut for vannet kanskje..? ;)

Hehe, det følger nok bare tyngdekraften ;-) Satser på at vannet forsvinner rett etter fødselen :-)

Sent from my iPhone using BV Forum

Back
Topp