Klær på skolen (gutter)

Happygirl84

Forumet er livet
VIP
Dere med gutter som nå snart er ferdig med 1.klasse..

Er det sånn at ungene nå til dags bruker olabukser/andre bukser og ikke joggebukser på skolen?
Min snart 6-åring lever i joggebukser, men lurer jo da på om jeg kanskje må kjøpe inn noen andre bukser til han til høsten..

Dette har jeg og lurt på. 
Nå er det liksom "barnehageklær" det går i her, kansje anderledes når de skal på skolen??

her fases joggebuksene ut... kjøper heller myke jeans og cordfløyelsbukser :) Prøver også å dempe Cars-utvalget.. så kan han heller ha det på t-skjorta, sokkene og boxerne.. MÅ ikke ha det på skoa og genserne liksom..

Kjøpte noen "converse" til han forrige uke, og overraskende nok syns han de var kule.. så det er håp!

Kan de ikke få velge det selv da?

Mine nevøer er veldig forskjellige på det.. Ene vil kun gå i joggebukser, han andre går utelukkende i dongeri.. 

Hvorfor ikke la dem bestemme litt selv? De ER jo faktisk skolegutter nå..

Bouncing buttplug skrev:
Kan de ikke få velge det selv da?

Mine nevøer er veldig forskjellige på det.. Ene vil kun gå i joggebukser, han andre går utelukkende i dongeri.. 

Hvorfor ikke la dem bestemme litt selv? De ER jo faktisk skolegutter nå..

han får velge.. det er bare ingen joggebukser å velge i

Joggebukser kan jo være kule, og de er jo kjempe gode å gå i! Synes det er supert på skolen jeg :)

Heller bare styr unna alle fancy barnemotiv :P

I klassen til sønnen min bruker de begge deler, altså både joggebukse og jeans. Det er fremdeles noe lek og de har litt lenger utetid så det er greit å ha gode lekeklær, jeg har i grunn ikke hengt med opp i hva gutten min har på seg så lenge han er fornøyd selv er det greit:-)

har en gutt i 1 trinn, og han bruker som regel dongeribukse, men myk dongeri da. Bruker joggebukse hvis han skal ha gym eller på tur i skogen.

Har aldri brukt joggis i Bhg heller så fortsetter med tøffe jeans :)

Joggebukser er kanskje ikke det mest brukte plagget, men når jeg har vært i praksis og jobbet som vikar ser jeg barn i alle aldre fra 1-10 klasse bruke joggebukse, så det er jo ikke unormalt å bruke det på skolen. 

Jeg har en 2.klasse og der bruker elevene begge deler
Vinterstid er det egentlig best med joggebukse, utebukse skal jo utenpå.

Har lurt på det selv.

Men altså dere trenger ikke handle inn kjempe mye nytt pga. skolestart.
Ungene går i vanlige klær der også.
Også joggebukser ;)

Stort sett bruker gutten her olabukseog cordbukser på skolen.
De gangene de har uteskole hvor jeg ser at det evnt kan bli regn så har han på seg joggebukse siden det er mer behaglig å ha under overtreksbuksa.

Der guttungen her går så går de i både joggebukser, olabukser, cordbukser og slike arbeidsbukser som veivesen og slikt bruker. Har tilog med sett enkelte går i felleskjøp bukse med jakke

Back
Topp