klær på barsel avd.

vevina

Forumet er livet
hva slags klær brukte du når du var på barsel?
brukte du egne klær, pysjamas, sykehus skjorter??

brukte du sånne truser de har der eller brukte du egne?

hehe sitter å prøver å finne ut hva jeg må ha med meg, har egentlig ike så mye klær jeg kan pakke ned, eller på forhånd sørge for at er klart;)

For det meste gikk jeg i en deilig morgenkåpe med en pyjamasbukse under. Var midt på varmeste sommeren, så det var godt og varmt inne på barselavdelingen (trengte derfor ikke så mye klær). Hadde sikkert med meg 20 plagg, men endte opp med å ikke bruke dem. Plagg som strammer er det bare å legge igjen hjemme, spesielt stramme bukser. Det siste du vil ha på deg rett etter en fødsel er dongeribukse[8D]
Den blå sykehusskjorten var jeg forresten kjapp med å rive av meg under fødselen. Følte meg ikke så sexy fra før av der og da, og den skjorta gjorde alt bare enda verre[8D] Nettingtruser hadde jeg faktisk kjøpt inn selv, og brukte disse i steden for de nettingtrusene fra sykehuset. Mine nettingtruser var hakket mer behagelige[:)]

Sist brukte jeg sykehustruser, behagelige topper og bukser.
Ikke godt med klær som strammer over magen etterpå, med tanke på etterrier bla...

Sykehusskjorten brukte jeg på natta.

Og ang det med blod, man må bare ta med noen skift og se.
Man vet ikke på forhånd hvor mye man blør...

jeg brukte mine egne truser.
ellers gikk jeg kun i joggebukser og løse klær.
ikke stedet jeg gadd å tenke på stil og sminke i hvert fall[8D]

hehe nei har ikke tenkt til å pynte meg da, bare greit å hvite hva en bør ta med seg.
skjønner det kanskje blir litt vanskelig å si hvor mye, siden det blir så forskjellig.

men vil helst slippe å måtte sende sambo ut for å handle noe, er litt for langt å reise hjem å hente klær hvis jeg glemmer noe.

men jogge bukser er kanskje greit da..
og noen litt store topper

Ja, anbefaler deg å ta med gode og løse plagg. Som joggebukse og gode topper [:)]

ORIGINAL: vevina

hehe nei har ikke tenkt til å pynte meg da, bare greit å hvite hva en bør ta med seg.
skjønner det kanskje blir litt vanskelig å si hvor mye, siden det blir så forskjellig.

men vil helst slippe å måtte sende sambo ut for å handle noe, er litt for langt å reise hjem å hente klær hvis jeg glemmer noe.

Du bør beregne at det kan komme gulp/morsmelk på toppene dine, så det kan jo være greit å ha et par ekstra i bakhånd. Disse babyene kan gulpe noen saftige store porsjoner, og den lukta er ikke så gøy å gå rundt med på klærne[8D]

Og forresten, jeg har et tips ang dusjsåpe/sjampo/fuktighetskrem[:)] Kjøp et eller annet produkt som du liker lukten av, og som du kanskje ikke bruker til vanlig. Så, når fødselen er over og det har gått en stund kan du ta frem denne dusjsåpen/sjampoen/fuktighetskrem igjen, og lukten kommer til å ta deg tilbake til den første tiden du hadde med babyen din. Jeg gjorde det med førstemann, og har fortsatt dusjsåpen stående. En gang i blant lukter jeg på den, og alt kommer liksom tilbake til meg fra fødselen og sånt. Et veldig godt minne å ha[:)]

ORIGINAL: Miu

ORIGINAL: vevina

Du bør beregne at det kan komme gulp/morsmelk på toppene dine, så det kan jo være greit å ha et par ekstra i bakhånd. Disse babyene kan gulpe noen saftige store porsjoner, og den lukta er ikke så gøy å gå rundt med på klærne[8D]

Og forresten, jeg har et tips ang dusjsåpe/sjampo/fuktighetskrem[:)] Kjøp et eller annet produkt som du liker lukten av, og som du kanskje ikke bruker til vanlig. Så, når fødselen er over og det har gått en stund kan du ta frem denne dusjsåpen/sjampoen/fuktighetskrem igjen, og lukten kommer til å ta deg tilbake til den første tiden du hadde med babyen din. Jeg gjorde det med førstemann, og har fortsatt dusjsåpen stående. En gang i blant lukter jeg på den, og alt kommer liksom tilbake til meg fra fødselen og sånt. Et veldig godt minne å ha[:)]

hørtes ut som et koselig tips, skal prøve å finne noe slikt[:)]

ORIGINAL: *Emma08*

jeg brukte mine egne truser.
ellers gikk jeg kun i joggebukser og løse klær.
ikke stedet jeg gadd å tenke på stil og sminke i hvert fall[8D]

Jeg brukte de sexye nettingtrusene på sykehuset, de var faktisk kjempe behagelige og ha på.
Egne truser trengte jeg kun den siste dagen, bleiene gikk jo ikke i mine vanlige truser[8D]
Også elsket jeg sykehus sjortene ! Kjempe praktiske var de når jeg skulle "øve" på og amme,
også lakk jo puppene som en sil så jeg er ganske glad for at jeg slapp og tenke noe på at de var mine.
Men det eneste jeg kan si deg er at med tanken på mengder blod som kommer den føste tiden
så burde du ha med flere en 3 joggebukser [:-]
Også lipsyl og fuktighetskrem er også et must da man tørker noe sinsykt ut i sykehusluften [:)]

ORIGINAL: Someeone

Jeg brukte de sexye nettingtrusene på sykehuset, de var faktisk kjempe behagelige og ha på.
Egne truser trengte jeg kun den siste dagen, bleiene gikk jo ikke i mine vanlige truser[8D]
Også elsket jeg sykehus sjortene ! Kjempe praktiske var de når jeg skulle "øve" på og amme,
også lakk jo puppene som en sil så jeg er ganske glad for at jeg slapp og tenke noe på at de var mine.
Men det eneste jeg kan si deg er at med tanken på mengder blod som kommer den føste tiden
så burde du ha med flere en 3 joggebukser [:-]
Også lipsyl og fuktighetskrem er også et must da man tørker noe sinsykt ut i sykehusluften [:)]

så mange jogge bukser har jeg ikke[&:]

(Bodde på barselhotellet).

Av klær til meg selv, hadde jeg pakket med meg:
- 2 slummedresser (velourdresser, 1 blå og 1 grå) kjøpt på B-young.
- 2 amme-bh'er (1 svart og 1 hvit)
- 1 pysjamas
- sokker og tøfler
- singleter
- truser (som ikke ble brukt).

Brukte bare nettingtrusene fra sykehuset da jeg syntes de var behagelig og følte de holdt bindet/bleien best på plass.

Hadde med meg egen morgenkåpe også, men den ble vel aldri brukt..?[8|]

Bruker litt av hvert...

Brukte sykehusskjorta og kommer til å gjøre det denne gangen også...Samme gjelder de sexy trusene...[8D] Men brukte ikke bukse så mye da, siden jeg blødde en del de to første dagene, men har med joggis til besøk og frokost/middag...

Jeg brukte sykehusets nettingtruser, men lå på barselshotell så jeg hadde ikke mye valg ellers, egne klær. Jeg brukte en myk joggedress jeg hadde kjøpt til formålet (Med JAKKE, ikke genser, ammevennlig) hadde et par ammetoppre og et par ammebh'er. Og sokker. Hadde med morgenkåpe også (mest tiltenkt bruk under fødselen egentlig, men slikt ble det ikke tid til...) og div annet som ikke ble brukt.

Joggedressen med jakke, den var gull verd.

eg brukte dei trusene dei har på sykehuset[8D] hadde med egne, men likte best dei som sykehuset hadde, siden dei var så store og gode[X(][:D]

Brukte også skjorte den første dagen. Og når eg endelig klarte å stelle meg selv, og komme meg på beina, så fant eg frem mine behagelige kosebukser og store og gode topper[:)]

Bestemortruser, joggedress med jakke ikke morgenkåpe iallfall. Har med meg tre MØRKE bukser..[;)]

Gode og behagelige klær!

Nettingtrusene ble brukt hver dag, store og gode
Sykehusskjorta ble brukt om kvelden/natten, enkelt å få puppen frem [;)]

Brukte mine klær.
Løssittene bukser som ikke graver seg opp i gufsa, hadde t-skjorter og singleter for det meste. Og morgenkåpe.
Det er rimelig varmt på avd. her.  Første gang hadde jeg med  pysj for å sove i, men holdt på å renne vekk. [&:][8D]
Brukte de deilige nettingtrusene jeg da.  Rett og slett fordi jeg synes det stinka av blodet og gadd ikke tanken på å skulle ha en ekkel truse liggende i en plastpose til jeg kom hjem og fikk vaska den. [:'(][X(]

Jeg er jo fortsatt på sykehuset jeg da.. Lillegutt får nå lysbehandling pga gulsott.
Mine erfaringer/tips:
- her er det varmt og godt (litt for varmt for min del). Jeg hadde med meg ulljakke og diverse andre varme klær. Det har vært helt bortkastet. Singletter som en greie å bare dra ned når man skal amme er kjekt. Prøvde å få sambo til å komme med flere til meg, men han vet tydeligvis ikke forskjell på singlett og t-skjorte.
- jeg svetter masse sikkert også pga hormonene, så jeg skulle ønske jeg hadde beregnet flere skift. Jeg bruker egne truser. Bjørn Borg boxere er
supre.
- ha med ammeinnlegg både i ull og engangs. Jeg lekker i alle fall som en sil bare jeg tenker på gullgutten min. Det blir mye melkeklin.
- sykehusskjorta brukte jeg i timene etter fødselen og har også brukt de om natta siden jeg ikke hadde med eget nattøy (glemte det)

Jeg har forresten brukt medbrakt tøy til babyen også. Tøyet de har her synes jeg både er slitt og dårlig i passformen. De er beregnet til alt fra to til fem kilos babyen. Da sier det seg selv at det ikke blir optimalt.. Gutten min passer tøy i str 50 helt perfekt.

Back
Topp