Klær på baby før navlestrengen faller av

winterberry

Gift med forumet
*MIA*
Var noen som sa til meg at det ikke var så lurt med body på babyen mens navlestrengen fortsatt var på. Fordi det kan stramme og irritere huden. At man heller skulle bruke løse trøyer eller lignende.
Har jeg aldri hørt om før, og jeg har kjøpt inn bodyer som jeg har tenkt å bruke.
Noen som har født før som vet åssen det der er?
Jeg ser nemlig ikke problemet :p
 
Det vil jeg si er bare tull... Hadde ikke brukt en kalori på å tenke på d engang
 
Opplevde hvertfall ikke no problem rundt dette :p
 
Da gidder ikke jeg heller å bruke energi på å tenke på det! :)
Har aldri hørt om det før, så ble litt perpleks når det liksom var sånn "ja, og selvsagt må du ikke finne på å ta på en body de første 2 ukene" :s
Synes det virket rart, så ville høre med dere :p

Sent from my GT-I9305 using BV Forum mobile app
 
På sykehuset bruker alle babyene body, så det går nok helt fint:) Eneste er vel at det kan blø litt fra navlen, så da kommer det blodrester på innsiden. Greit å ha flekkfjerner og vaske ofte:)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app
 
Det var merkelig:p Vi dekket alltid til navelstrengen med bleia på de to første. Lillegutt sin måtte vi klippe av til slutt fordi den aldri falt av og bare stinka;)
 
Vi og brukte bleie over med førstemann :)
 
Hadde både bleie og body/vanlige klær som kom over sist, aldri noe problem det:p..
Aldri hørt om at det skulle være en ulempe med body den første tiden:p


Jente født juli 2011 ~ termin med lillebror, i april 2014 :)
 
Jeg ser heller ikke bodyproblemet ;) Storebrors navel ble også dekket av bleie og
datt pent av av seg selv da den skulle. Ikke tenk så mye på det, du :)
 
Samme med niesen min, bleien dekket over navlen, og den datt av etter bare et par dager uansett :)
 
Mener at de første bleiene enten nesten eller helt dekker over navelen...

Det har i alle fall ikke vært noen klesplagg vi har brukt på de to andre som har gjort at navlen har blitt irritert :p
 
Bleia dekker navlen. Den datt av her etter en uke og da fant jeg den i bleia:p


Sent from my iPhone using BV Forum mobile app
 
Jeg kan ikke huske det var noe problem på mine :) Hadde ikke tenkt noe over det :)
 
Bleie dekker jo mer eller mindre halve babyen- så kan ikke forstå at bodyen vil ha noe å si?



Sent from my iPhone using BV Forum
 
Her også dekket bleia navlen, så det er ikke noe problem ;)
 
Jeg ser heller ikke bodyproblemet ;) Storebrors navel ble også dekket av bleie og
datt pent av av seg selv da den skulle. Ikke tenk så mye på det, du :)
Samme her

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app
 
Aldri hørt om. Her brukte vi bleia som beskyttelse sia jordmødrene på sykehuset sa at det var greit nok. Liberobleia hadde visst blitt laget slik at den hadde "beskyttelseplass" til navlen til babyen. Så da var det bare å kle på som normalt :) null stress :)


Tutdelafrut
Lillegull 070414 :D
 
Back
Topp