Klær og i vognen i varmen

BareEnMamma

Glad i forumet
*MIA*
Vi har noen strålende dager her i vest. I dag er det 22 grader og sikkert litt til, det blåser litt, men absolutt ikke en kald bris. Og jeg er litt rådvill når det gjelder klær og hva jeg skal ha i vognen. Prøver meg fram, men er nysgjerrig på hva dere andre mener/gjør? Så da spør jeg dere :)

Har dere et varmt/kaldt barn?
Hvordan kler dere det i rundt 20 grader?
Hva har dere i vognen (dyne/pose/underlag)?

Sent from my iPhone using BV Forum

Her har vi ei varm jente, og i vogna har jeg to lag med madrass (de er tynne), og ei lita dyne. I dag er det 15 grader, og hun hadde bare body, strømpis og tynn lue i vogna;)

Lett bomullssparkedress og ei tynn lue i dag (Oslo). Kun helseteppe i vogna, og det holder i massevis. Har sånn quadrolift, så den gir nok litt varme også. Min gutt er varm, og blir fort svett hvis han blir for varm.

Har en utrolig varm gutt. Så har bare hatt body, saueskinn og ett tynt teppe. Fortsatt blir han svett i varmen her.

Hadde på body og tynn bomullsbukse og et lett helseteppe. Ingen lue. Drt var altfor varmt inni vognen :-) i kveld var det litt kjøligere så hadde på kortermet buksedress med korte føtter og dundyne :-)

Sent from my C6903 using BV Forum mobile app

Snella her har fått masse varmeutslett :( Men i tillegg til å være varmt og klamt, skriker hun seg enda varmere. Så her er det enten bare bleie, maks en kortermet body. I vogna ligger hun på saueskinn, med helseteppe over. Har ikke på vogntrekk over der igjen. Men har alltid med strømpebukse, lue, trekk og ekstra teppe.

Hvis gutten min er varm og god, men ikke klam f.eks når han ligger på voksi urban underlaget som er i ull og har dyne over seg og ikke vogntrekk, er det ok? Jeg er liksom livredd for at han skal bli for varm mtp overoppheting (og krybbedød). Det er 21 grader i solen i dag, men det blåser en del.
Nå prøver jeg med bare et teppe og vogntrekk, men han sover mer urolig nå, kanskje fordi han er så vandt med å ha gode dynen som skjermer mer for trekk og slikt. Men mulig han sov dypere tidligere rett og slett fordi han var litt for varm.
Han har bare bomullsbody, strømper (den tykke typen fra lindex) og joggebukse.
Argh jeg blir aldri klok på dette her altså!!!

kjenn litt på deg selv. hvordan ville du hatt det oppi en vogn, hva ville du hatt på deg, hvis du måtte holde en hvis temperatur, uten trekk og ha det behagelig? antakelig er dette også nok for barnet, men ha med et ekstra varmt teppe i tillegg til å ha over ;)

kjenn litt på deg selv. hvordan ville du hatt det oppi en vogn, hva ville du hatt på deg, hvis du måtte holde en hvis temperatur, uten trekk og ha det behagelig? antakelig er dette også nok for barnet, men ha med et ekstra varmt teppe i tillegg til å ha over ;)

Takk for svar :) Det er jammen ikke lett. Nå ligger han ute i vognen i skyggen og det er litt bris. Har kjent på han flere ganger og han sovet godt så det virker som han har det fint, hører han litt i blant med slike babypusting, men hadde han vært kald så hadde han vel våknet. Og for varm tror jeg ikke han er med bare teppe over seg og vogntrekk som skjermer for brisen.

Sent from my iPad using BV Forum

Nå våknet han og da jeg tok han opp var han god og varm, men ikke svett og klam så det er vel et godt tegn? :)

Har kun brukt kortarmet body og tynn bukse på han de varmeste dagene. I vognen sover han på madrassen (med laken) og har sommerdun over seg. Evnt bare et teppe. :)

Underlag i vogna kommer til å fortsette å være saueskinn hele sommeren.
Når det er varmt ute så har jeg hatt på han bukse og t-skjorte eller shorts og t-skjorte - med eller uten sokker.

På det varmeste nå har jeg ikke lagt over noe teppe. Ellers får han gjerne et tynt ullteppe over seg :)

Saueskinn i bunn, det anbefales uansett hvor varmt det er ute. For det holder lik temperatur hele tiden, det blir ikke varmere i sola. Har både ullpledd og helseteppe i vogna, tar de av og på og har ett lag eller bretter de dobbelt alt ettersom hvor varmt det er.
Tar ofte av trekket på bagen. Bruker både ull og bomull, tynn ull er bra for det absorberer svette. Men har ikke så mye av det så bruker også bomull, et lag.
Har kjøpt lue fra joha i ull/silke, kjempefornøyd med den. Savnet en helt sånn tynn lue til varme dager med litt vind.

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Back
Topp