Klær med flekker?

trudepude_

Elsker forumet
Etter nesten to måneder i bhg har det blitt en del av dette..

Snakket med en kollega som ble sjokkert over at jeg kastet klær med flekker. "De kunne jeg jo bruke i barnehagen".

Hva gjør du med de flekkete klærene til barnet/barna?

Gjør som du... Kaster dem rett i søpla! Jeg gir dem ihvertfall ikke bort... Noen jeg kjenner gjør nemlig det og da kaster jeg dem også! [:D]

kommer litt ann på hvor stor/synlig flekken er, men er den slik at den ikke er til å unngå går det i søppla! Er den bitteliten og på steder hvor den/de nesten ikke syns lar jeg det gå en stund. Folk skal hverfall slippe å arve flekkete klær av oss![:'(]

Bruker dem. Kan ikke holde på å kjøpe nye klær, bare fordi noen har fått flekker på seg. Det kommer snart flere flekker! Jeg bruker de selvsagt ikke hvis vi skal noe (bursdag, besøk osv), men til hverdags hjemme og i barnehagen bryr jeg meg ikke om det.
(må nesten legge til at flytende vanish stort sett tar de fleste flekker på klærne her i huset)[:D]

har ikke så god råd at me kan kaste alle kler med flekker på..

så her tar eg vare på alt, men bruke di kun hjemme, el i barnehagen..
er det en stor synlig flekk, syr eg på en lapp/stoff. så blir det ett nytt plagg:)

Bruker dem stort sett hjemme/i barnehagen.
Har ikke råd til å kaste alt det blir flekker på.

rett i bosset

Her går det rett i søppla - går ikke med flekkete klær selv!

Når det gjelder å gi bort; Er det noen som tar i mot klær? Fretex er jo ganske "kresne" på hva de vil beholde, men tenker på klær med bare en liten flekk f.eks? Noe som kan sendes utenlands?

Hvis det ikke går bort i vask med vanish og flekken er stygg og synlig så kaster jeg klærne. Hadde aldri falt meg inn å gi bort klær med stygge flekker.

ville aldri gitt vekk klær med flekker til venner og kjente. Men kunne sendt de t russland eller noe. Men eg bruker de selv eg. Guttene har de hjemme. Ingen som ser ka de går med her hjemme allikevel så då driter eg i d.

Det kommer an på flekken.
Gir uansett ikke bort flekkete tøy, da går det heller i søpla.

Hvis det ser helt forferdelig ut kaster jeg selvsagt, hvis det er en liten flekk som nesten ikke synes kan jeg godt ha det på han her hjemme hvis vi ikke skal noe spesielt, eller i barnehagen, men det er bare hvis det er flekker som nesten ikke synes isåfall. Går selvsagt ikke med flekkete klær selv, men i barnehagen griser de jo sånn likevel at jeg synes ikke det gjør noe. Litt forskjell på voksne og barn sånn synes jeg da. Hadde ikke gitt det bort, og vet ikke om fretex tar imot sånt jeg, de er vel ganske strenge ja. 

Kaster klær med flekker. Gir ikke bort noe jeg ikke ville brukt selv mtp flekker, misfarging, hull osv [:)]

nå går ikke mine i barnehagen,så om vi er hjemme,og noen flekker absolutt ikke går helt bort i vask,så bruker de de klæra,har ikke råd til å kaste og kjøpe nye hele tia..

Har ikke kastet noe tøy enda.. Kommer ann på flekken da, men sender mye tøy til brazil, og jeg tror ikke babyene i klosteret der bryr seg om flekker.

Jeg skrubber og skrubber og skrubber og skrubber, og hvis den går sånn nogenlunde vekk så beholder jeg plagget. Om den ikke forsvinner etter en dag eller to med forskjellige tiltak så er jeg gjerne så forbanna at det fyker rett i søpla uansett hva jeg ville tenkt om jeg var mentalt tilregnelig i gjerningsøyeblikket[8D]

Men om jeg skulle kasta alt tvert, så hadde vi nok gått tom for både klær og penger - hun kommer jo hjem med vriene tomatflekker nesten hver dag![&:][:'(]

ORIGINAL: Leilani

Jeg skrubber og skrubber og skrubber og skrubber, og hvis den går sånn nogenlunde vekk så beholder jeg plagget. Om den ikke forsvinner etter en dag eller to med forskjellige tiltak så er jeg gjerne så forbanna at det fyker rett i søpla uansett hva jeg ville tenkt om jeg var mentalt tilregnelig i gjerningsøyeblikket[8D]

Men om jeg skulle kasta alt tvert, så hadde vi nok gått tom for både klær og penger - hun kommer jo hjem med vriene tomatflekker nesten hver dag![&:][:'(]

Syns nesten vannmelonflekker er værre!

Vanish tar det meste her altså, men det nytter lite hvis plagget har hatt flekken på for lenge..

ORIGINAL: trudepude_

ORIGINAL: Leilani

Syns nesten vannmelonflekker er værre!

Vanish tar det meste her altså, men det nytter lite hvis plagget har hatt flekken på for lenge..

Kanskje det er det jeg må kjøpe meg. Har ingen tiltro til det produktet, for jeg har fått for meg at ting som har teite reklamer umulig kan fungere[8D]

Kommer jo litt ann på flekken, men stort sett fortsetter jeg å bruke dem. Har ikke råd til å kaste masse klær, og ikke er det miljøvennlig heller. Dessuten kommer det jo nye flekker hele tiden. Men bruker de bare i barnehagen eller når vi er hjemme for oss selv.

ORIGINAL: *LillMi*

kommer litt ann på hvor stor/synlig flekken er, men er den slik at den ikke er til å unngå går det i søppla! Er den bitteliten og på steder hvor den/de nesten ikke syns lar jeg det gå en stund. Folk skal hverfall slippe å arve flekkete klær av oss![:'(]

Samme her,

Vi er i syden nå, og mange klær som har fått vannmelonflekker på seg, så skal bli spennende å se om det går bort, eller om klærne må kastes...

Back
Topp