Klær med flekker som ikke går vekk.

Cosacita

Forumet er livet
Augustbarna 2021
Hva gjør man med dem? Toåringen har noen plagg nå med gule flekker som ikke går vekk uansett hva jeg gjør. Må jeg kaste dem? Det er så synd å hive klær som ikke er fillete engang. Bortsett fra flekken kunne de nesten sett nye ut. Vil Fretex eller lignende ha slikt?

Jeg er litt rådvill. :P

Sent from my iPhone using BV Forum

Tror desverre at når flekken er vasket "inn" at det er for sent..

Men til en annen gang, så anbefaler jeg deg å bruke en såpe fra nytt og nyttig :) den har til nå tatt ALLE flekkene jeg har brukt den på :) før har jeg brukt alt av flekkfjerningsmidler.. Alt du får kjøpt i butikk... Men INGEN har vært så bra som denne :) bare skubber såpen over flekken.. Lar plagget ligge litt (ca 10 min).. Så inn i vaskemaskin :) og vips: flekk borte :)

http://www.nyttig.no/index.php/6155-b-flekk-vekk-saaper-2-stk.html

Sverger til gallesåpe. Den er gull her i hus. Tar bort alle flekker uansett hvor mye de er blitt vasket. Får kjøpt det på claes Ohlsson

Vi bruker sitronsåpe :)

Drømmer om enda ett mirakel ♡ fullammer så dette kan ta tid. englemamma og mirakelmamma <3

Spørs litt hvor stygge klærne er, men jeg kaster ikke alle barneklær med en flekk på nei. Brukes som lekeklær, ekstra i barnehagen og slikt. Alternativt går det jo an å farge plagget eller klore det og se om det hjelper.

Sverger til gallesåpe. Den er gull her i hus. Tar bort alle flekker uansett hvor mye de er blitt vasket. Får kjøpt det på claes Ohlsson

Har du noen gang prøvd den på deoflekker på hvite klær?

Å donere slikt til noen som sender det til u-land må jo være greit? Ser ikke for meg at de ikke kan bruke plaggene pga noen flekker :)

Februar-14 mamma <3

Å donere slikt til noen som sender det til u-land må jo være greit? Ser ikke for meg at de ikke kan bruke plaggene pga noen flekker :)

Februar-14 mamma <3
Tja, om man ikke vil bruke klærne selv så synes jeg helle rikke at man skal sende det til uland.

Vet mange organisasjoner som sier fra nå at de ikke vil ha stygge klær og søppel etter andre.

vanish eller sitronsåpe tok det meste her, om det ikke gikk bort så kastet vi klærne.

Tja, om man ikke vil bruke klærne selv så synes jeg helle rikke at man skal sende det til uland.

Vet mange organisasjoner som sier fra nå at de ikke vil ha stygge klær og søppel etter andre.
Det er jo synd da, at de som ikke eier nåla i veggen engang (de har gjerne ikke vegg engang) ikke kan bruke klær med flekker. Og da tenker jeg ikke det er snakk om at plaggene er dekt i flekker. Da får man vel bare kaste etter hvert.

Februar-14 mamma <3

Vi bruker klærne som ekstra skifteklær i barnehagen, og sp kaster vi de når de begynner å bli for små. De vokser så fort alikavel :)

Her jeg bor er det innsamling-bokser ala uff hvor de tar imot ALT.. Flekker eller hullete spiller ingen rolle.. De lager andre ting utav det..

Sent from my GT-I9506 using BV Forum mobile app

• Liker
Reactions: BMC
Det er jo synd da, at de som ikke eier nåla i veggen engang (de har gjerne ikke vegg engang) ikke kan bruke klær med flekker. Og da tenker jeg ikke det er snakk om at plaggene er dekt i flekker. Da får man vel bare kaste etter hvert.

Februar-14 mamma <3
Jeg synes i grunn ikke det er så rart jeg, når de først får noe så er det hyggelig for de også om det helt og pent tenker jeg.

Enig. De klærne jeg gir bort er hele, rene og ordentlige. Er det ett par flekker så farger jeg dem og\eller bruker dem som skiftetøy. Her kan også bhg arve disse klærne og ha dem i nødstilfeller der noen barn mangler skift.

H&M tar imot alle klær, uansett flekker/hull. De bruker det til det det kan brukes til, enten som klær, vaskefiller, i bilindustri(?) eller til energi.

Her har slike klær gjerne blitt brukt som ombytteklær i barnehagen eller når i selv skal noe der det er store fare for gris (f.eks vi store beiser huset el.l.) :)

Back
Topp