klær man ikke liker... :p

2725020070603

Glad i forumet
Hva gjør dere om dere får klær (eller utstyr) til babyen som dere overhodet ikke liker? :p alle har jo sin smak, men noen av tingene svigers familie vil strikke er direkte stygt og jeg ville aldri valg det selv! Vi har ekstremt ulik smak hehe. Men føler jeg MÅ bruke det på veslefrikk når det er gitt som gaver...
Hva gjør dere med de gavene dere absolutt ikke liker??

Hva gjør dere om dere får klær (eller utstyr) til babyen som dere overhodet ikke liker? :p alle har jo sin smak, men noen av tingene svigers familie vil strikke er direkte stygt og jeg ville aldri valg det selv! Vi har ekstremt ulik smak hehe. Men føler jeg MÅ bruke det på veslefrikk når det er gitt som gaver...
Hva gjør dere med de gavene dere absolutt ikke liker??

Vi stapper det i boden og sier det er til vask om noen lurer :-P det er vår plan i alle fall. Har det samme "problemet" som deg, svigermor har forferdelig smak :-P Tar evt og kler opp ungen i det, tar ett bilde og så pakkes det vekk og blir "borte" ;-)

Vi stapper det i boden og sier det er til vask om noen lurer :-P det er vår plan i alle fall. Har det samme "problemet" som deg, svigermor har forferdelig smak :-P Tar evt og kler opp ungen i det, tar ett bilde og så pakkes det vekk og blir "borte" ;-)

Det gjorde søsteren min da hennes barn var små også, så mye at de hadde et bilde at det var brukt ;)

Ta på kläderna, ta ett bilde och send till svigemor :) å så av med dem fortast möjligt ;)

Det gjør jeg også :p om man klarer å skjule lappene i tillegg, så kan man bare levere de tilbake etter bildene. Hehe. Jeg nekter å bruke klær og ting vi ikke liker, det må være lov det.

Det der er et gjennomgående problem ser jeg ja <3 heldigvis! Følte meg så fæl som hater alt vi får av klær av svigermor, hun har så VILT dårlig smak! Mens min egen mamma har smak som er prikk lik min og Åse strikker og kjøper masse fint, så har svigermor foreløpig prakket på oss to arvede Marius-gensere som samboer brukte da han var liten, og noen grusomme luer som man kan SE at klør :( og så har hun kjøpt noen bodyer og noen skjørt osv til vesla som er rett ut bare harry :( samboer elsker moren sin over alt på jord (det er søtt det, altså) og er helt blind for alt hun gjør av intrusive ting. Jeg dævver helt, gruer meg til at min nydelige lille datter må gå rundt i klær jeg synes er regelrett stygge bare for å plise svigermor og fordi samboer synes det er så koselig... Luksus-problem, but still... Ikke gøy!

Har det samme problemet her.Heldigvis spør hun om hva eg vil ha strikket men det er verre med innkjøpene :O
Er sjeleglad for at vi får gutt denne gangen for mye av det hun kjøpte til datteren vår: eg sier bare, fytti grisen!
Hun liker ting med masse glitter, paljetter og greier på..Litt er søt men ikke slik at ungen ser ut som et juletre..
Så hurra for gutt <3

Bare legger det i nederste skuff å lar Vær å bruke det :-p gidder ikke ta noe bilde eller noe.... svigermor har helt motsatt smak av meg, å hører ikke etter om jeg sier at enkelte ting ikke er ønsket... så da gidder ikke jeg heller styre for hennes del :-p for meg er det viktig at ting er funksjonelle og behagelige for tussta:-)

Kjøpte ting byttet jeg, er verre med sydde eller strikkede plagg som jeg vet folk har lagt ned timer i.... Ting vi får "arve" fra vår egen barndom eller får låne fra andre og som ikke faller i smak blir lagt vekk og levert tilbake når det er for smått

Bytter d jeg kan, eller så brukes d en sjelden gang når vi drar på besøk :p tar tid å stikke, så ville fått litt dårlig samvittighet om jeg ikke brukte d en gang, men etter d bakerst i skapet:cool:

Nå har jeg ikke opplevd å få noe til babyen enda, men folk som kjenner meg vet at jeg er ganske "nøye" på klær, så det ser jeg ikke på som noe kjempeproblem. De som kjenner meg så dårlig at de ikke vet det, kommer heller ikke på besøk, så de finner ikke ut om klærne benyttes eller ikke..
Blir nok takknemlig for det vi får til babyen uansett. Det meste kan brukes, men vil tro man får noen favorittantrekk som vil bli brukt mer enn andre :)

Uff dette har jeg ikke tenkt på engang :O vi har ikke fått noe enda, men kjenner jo smaken til svigermor da :p huff :p vi har heldigvis et kjempegodt forhold og hun vet at vi har ganske ulik smak, så hvis vi får noe veldig ille troooor jeg at jeg kan gi beskjed :p vi får se :p

Har hendt seg at jeg faktisk har sagt det til dem at takk, men dette var ikke noe for babyen vår og vi blir å bytte til noe annet. Synes ikke det er frekt å si ifra, bedre at ungen får noe han kan bruke enn at vi skal si takk og gjemme det i skapet. Har aldri fått en negativ respons heller, de blir som regel glad og sier da vet de hva de skal kjøpe neste gang :-P har ikke fått noen "stygge" strikkaklær, blir nesten alltid spurt om vi liker det de har tenkt å strikke før de begynner så er vel heldig der:-)

Bruker det bare ved bilder til vedkommende eller når giveren er på besøk.

Mange som ikke spør eller kjenner vår smak, men er takknemlig for alt vi får.

Og er bøye med å si hva vi liker. Selv om vi ikke når frem.

Sniker fra oktober 2015, interessant tråd. Vi har fått sinnsykt mye stygt og ikke minst lite praktisk. Hadde planer om å ta på ham alt og ta bilder, men når jeg må ta på ham trange upraktiske klær og så trøste ham i en time for å ta bilder etterpå så har jeg rett og slett ikke giddet. Han går med en håndfull av klærne vi har, mest omslagsbodyer i ull, strømpebukser og evt bukser. Vi har sykt mange klær uten returlapp som ikke blir brukt og føler det blir skikkelig bortkastet å kjøpe de. Folk kunne spurt hva vi trenger... Vi har fått mye fint også, da, heldigvis.

Back
Topp