Klær i vogn!

gamlebyen

Glad i forumet
Oktoberskatter 2014
Kor mykje kle har de på ungen i vogna? Og kva har de over/rundt dei? :)

Sent from my iPhone using BV Forum

Vi har vært ute på tur i stad og da hadde jeg på mini body og strømpebukse i bomull, fleece-sovepose med armer, votter og hette, strikka lue(med bomull inni), fiberdyne og det "trekket" som er over 2/3 av liggedelen.
Når vi kom hjem måtte jeg ta av han til bare bodyen fordi han var varm :)

Nå oø dagen har jeg hatt på body, strømpis, jakke, lue, votter og sokker. Alt i ull.

Ligger i lammeskinnspose

Strømpebukse eller bukse, body, jakke, ullsokker, hjelmlue i ull.
Pakker henne inn i et tynt teppe og opp i saueskinnsposen :)

Min gutt er varm hele tiden, han er true viking etter pappa, vil ha det kald eller gråter han histerisk. Så lenge det er ca. 5 grader ute bruker vi bomull body med korte ermer, bomull lue og tykk bamse drakt fra H&M (dekker alt). På toppen ligger bare helseteppe.
For kaldere dager har vi veldig varm dynepose. Brukte det en gang før men han koker i det.

Bruker body, strømpebukse/bukse, lue og votter. Ligger i god og varm dunpose og har saueskinn under den igjen for å "isolere" mot varmetap frå underside, hs anbefalte det. Og har teppe inn i dunpose igjen :) men nå har det vært rundt 0-4 grader her. Hun er god og varm og har ikke behov for mer før det blir kaldere. :)

Body, tynn bukse + ulljakke, ullue og ullvotter. Ligger i voksipose. Det har vært mer enn varmt nok. Må åpne voksiposen en del øverst for at hun ikke skal bli for varm.

Når det er mye vind har jeg på henne en tykkere lue i ull.

Vurderer å skaffe skinn til å ha under posen til det blir kaldere ute.

Vi har hatt det ganske varmt her. I dag har det vært 8-9 grader. Har body, bukse og sokker i bomull. Heldress i ullfleece. Lue i ull. Hun ligger på korthåret saueskinn og har et ullteppe over seg, pluss "lokket" på vogna. Jeg har sjøl gått med kun "inneklær" pluss regnjakke i dag og måtte ta av meg skjerfet. Hadde dyne i vogna tidligere, men hun er så varm at det var unødvendig. Vi får antagelig en saueskinnspose til jul og det holder nok lenge for det er sjelden minusgrader her før i januar. Blir det kaldere kommer jeg vel til å bytte ut det innerste laget med ull, legge et ullteppe under henne og ta med dyna igjen og evt enda et ullteppe oppi.

Body, tynn bukse + ulljakke, ullue og ullvotter. Ligger i voksipose. Det har vært mer enn varmt nok. Må åpne voksiposen en del øverst for at hun ikke skal bli for varm.

Når det er mye vind har jeg på henne en tykkere lue i ull.

Vurderer å skaffe skinn til å ha under posen til det blir kaldere ute.

Bruker såklart også sokker ;-) Men ikke noe mer ute enn inne. Blir veldig varmt i posen!

Har ullbody innerst og strømpis i bomull. Over har vi strikkajakke, strikkalue og strikkavotter. Ligger i vognpose som er strikka, med fleece innerst og dun inni, kunne nok lagt i bleia i den uten stress. Må ofte åpne posen da han blir så varm :o

Ullbody og ullstrømpis, heldress eller jakke i ull. Sokker, votter og lue såklart- i ull.

Når det har vært rundt 10 grader har jeg kun på body og strømpis + lue, votter og ullsokker inne i dunposen. I dag er det bare 4 grader og da har jeg på en liten ulljakke i tillegg.

Vi har tykk vognpose, så det er ull, sokker, lue og kanskje votter. Har muligens en genser på også. Kommer an på gradestokken. Hun er som regel svett stakkars men jeg er livredd hun skal fryse

Back
Topp