Klær i sommervarmen

Snickers_81

Glad i forumet
Hvor mye kler dere på de små når dere er ute nå?
Jeg er så innmari uskikker på hvor mye eller lite jeg skal ha på Sindre når vi er ute. Men nå ligger han bare i vanlige klær, og tynn lue i vogna si, der har jeg lammeskinn under han og dyne over han.

Samme her, i dag hadde han body, sparkebukse, en tynn bommulljakke og hjelm lue. Lammeskinn under, og dyne oppå :)

Akkurat det samme her :-) Her på sørlandet er det 23 grader, sol og VARMT! Så har body, bukse og ull-lue (hun er litt forkjøla). Lammeskinn og dyne :) Koser seg oppi vogna på tur :)

Tror jeg dreit litt på draget med den klær i dag,  huff, synes det er så vanskelig, hun er skikkelig forkjølet, nyser og nyser dagen lang, masse snørr i nesa,
Hun hadde på strømpebukse, body, sparkebukse uten bein, strikkejakke og en tynn lue, lå oppi voksiposen, etterhvert åpnet jeg opp posen å la et tynt teppe over.  Er jo like ille å kle for mye, men fader så vanskelig, veldig varmt her på sørlandet ja..

Body og bukse lå på skinn... For varm kan forårsake krybbedød og dehydrering

I dag hadde hu på body, strømpebukse kjole og lett strikkajakka. Hjemmestrikka vel og merke, så er av den fine, luftige typen. På hodet hadde hu matchende lue. Bruker ikke lammeskinn, men har et herlig strikka teppa under henne i vogna. Også bruker vi dyne.

Kjenner ofte bak i nakke på henne nå som det er varmt ute, og hittil har hu vært helt "perfekt". Men noen ganger er det vanskelig å vite hvor mye/lite som skal kles på. For selv om det er varmt, så kan vinden være sur helt plutselig :-/

Ja man finner vel ut av det etterhvert. Virker hvertfall som at han koser seg i vogna med body, bukse og lue oppå lammeskinnet og dyna lett over seg. Men er nok ikke lenge til vi kan ta ut lammeskinnet, tror nok det blir for varmt utover sommeren.

Bruker også lammeskinn, men tror det må ut om det blir mye varmere ja. I går brukte vi kortarma body og bukse og lue, hadde tynn jakke lett tilgjengelig om han skulle bli kald. Hadde dyna litt på og litt av. 

Han her gikk i kortarmet body tidligere idag. Da hadde jeg han i vogna pakket inn i helseteppe og et lite ullpledd. Akkurat nå ligger han kun i bleia oppå et helseteppe. Det er så varmt her at jeg måtte ta en klut og kjøle han ned litt...

Her har hverken jakke eller dyne vært i bruk i dag. Det er rett og slett for varmt.
Skulle virkelig hørt når jeg tok av klærne hennes etter trilleturen i dag. Praten gikk, og smila hagla inn :-D
Så det virker som om hu elsker å få luft på tærne :-D

Mini har på seg kun kortarmet og et helseteppe over beina når han ligger i vogna. Og bare bleia når han er inne. Stakkar, altfor varmt for han. Får varmeutslett med en gang, til og med når han bare ligger i bleia. Han er så varm av seg fra før og da hjelper det lite med den varmen som er nå.

Her er det over 25 grader i skyggen om dagen, så hun har hatt på seg kun kjoler eller jumpsuits uten body inni.
Ligger kun med helseteppe på i vogna, og i senga si har hun lammeskinn og teppe.
Nå har hun body uten ermer og er passe temperert..

Jeg var innom helsestasjonen i dag og hadde kledd Ada i tynn body, bukse, sokker og ei lue. Hun lå på skinn og hadde dyna. Helsesøster mente det gjerne var litt mye og tok av henne sokkene. "De trenger du ikke ha på." Det holdt også med et tynt teppe, i stedet for dyne. Syns det høres lite ut med bare body og et teppe ute men. Og jeg måtte ta ut skinnet i dag, ho blir så klam. Er nok varmere enn de fleste denne jenta her, akkurat som sin far :-)

Her har vi ikke brukt lue i vogna en gang... Med godkjenning av helsesøster da. Hu ligger uansett så godt og beskytta nedi vogna, at det gjorde ikke noe.
Bare bruke lue utafor vogna.
I dag har det vært lite klær på hele dagen, for vi hadde 27 grader i skyggen på det meste.
Nå er hu i seng med kun korterma body, så får jeg heller se om dyna må byttes ut med teppe.

bakemamma skrev:
Her har vi ikke brukt lue i vogna en gang... Med godkjenning av helsesøster da. Hu ligger uansett så godt og beskytta nedi vogna, at det gjorde ikke noe.
I dag har det vært lite klær på hele dagen, for vi hadde 27 grader i skyggen på det meste.
Nå er hu i seng med kun korterma body, så får jeg heller se om dyna må byttes ut med teppe.

bakemamma skrev:

Må man bruke lue i det heletatt? Det har ikke vi gjort.. syns hu er så varm

Fant kortarma og kortbena pysjer på kappahl så det har blitt brukt i natt med dyne (har en ganske tynn dyne) og det funka bra. Ikke svett og varm som han har vært tidligere. Heldigvis ligger soverommet i skyggen hele dagen også. Stua er helt forferdelig om kvelden når sola har stått inn hele eftan og kvelden så kun kort som gjelder nå om dagen. 

fru Tronrud skrev:

bakemamma skrev:

Må man bruke lue i det heletatt? Det har ikke vi gjort.. syns hu er så varm

Må tenke på øra. Så en litt tynn lue som hindrer trekk på øra er fint. Men som sagt, jeg bruker ikke det i vogna nå. Også ser jeg an litt ellers. Blåser det, så har jeg på lue. Men er det vindstille, så kan hu godt henge litt på armen uten lua :-)

Varpen skrev:
Fant kortarma og kortbena pysjer på kappahl så det har blitt brukt i natt med dyne (har en ganske tynn dyne) og det funka bra. Ikke svett og varm som han har vært tidligere. Heldigvis ligger soverommet i skyggen hele dagen også. Stua er helt forferdelig om kvelden når sola har stått inn hele eftan og kvelden så kun kort som gjelder nå om dagen. 

Her har det vært korterma body i natt. Hadde fått en grei temp på rommet hennes i gårkveld, så hadde dyna på. Men den sparker hu av seg hvis det blir for varmt :-)

Back
Topp