klær i begravelse ?

• Trådstarter Trådstarter Moderator Kristine
  • Opprettet Opprettet
M

Moderator Kristine

Guest
Hva har man på seg i en begravelse ?

Skal i en begravelse til uken, men er så usikker på hva jeg skal ha på meg ?
Er mannens onkel, om det har betydning for bekledningen.

mørke nøytrale klær,pene men ikke jålete. om det ikke er gitt spesifikt annet.
kondolerer..

Spørs litt... Om man er nær den avdøde eller ikke. Når jeg har vært i begravelse til feks kollega og naboer etc, så går jeg i chinos og bluse feks. I rolige farger men ikke nødvendigvis sort.

Når jeg var i min tante begravelse for en mnd tid siden, gikk jeg i "den lille sorte" (min er ikke veldig kort, da), med en cardigan over. Men da var vi liksom nærmeste familie uten barna o barnebarna. Min mor og hennes søster var veldig nære. Følte det var et safe antrekk...

Om din mann har hatt "normal" kontakt med sin onkel, vil jeg si mørkt, dust pentøy, gjerne sort og gjerne kjole/skjørt eller mørke penbukser.

Sent from my iPhone using BV Forum

Takk for innspill :)

Da kan det kanskje gå med "den lille sorte" (går til rett over kneet) og ei dressjakke over da? :)

Takk for innspill :)

Da kan det kanskje gå med "den lille sorte" (går til rett over kneet) og ei dressjakke over da? :)

Det vil jeg si er helt ok! Skjerf i en dus farge er også helt ok, for å friske litt opp i alt det sorte.

Klær som ser ordentlige ut, halvformelt liksom, men ikke jålete. Rolige nøytrale farger, gjerne med sort, men trenger ikke være helsort. Kan også være grått, beige, elementer av natur/hvit, blå, grønn (gjerne enten i mørke farger eller pasteller), eller til og med dus rosa/fersken/pudder, alt etter som helheten på antrekket. Tekkelig da.

Var nettopp i begravelse. Hadde tjukk svart strømpebukse, en svart kjole og svart kåpe! Kan og bruke svart bukse, mørk bluse/topp.

En svart kjole er jo greit, så lenge den ikke er for kort:) Andre alternativ er jo knelangt eller lengre svart skjørt med svart høyhalset genser og et dust sjal rundt halsen, gjerne i høstfarger. Eller hvorfor ikke bruke en svart buksedress.

Noen velger jo gå i bunad, men da har de gjerne sånn sjal som de vender som er sørgesjal...mamma har det på sin. Østfoldbunad=)

Kondolerer.

Svart enkel kjole.

Pent tøy! Og da ikke "partykjolen" men litt anstendige klær, ikke miniskjørt og bare skuldre. Sort eller mørke farger.

Back
Topp