Klær i begravelse i varmen

cams83

Forelsket i forumet
Skal i begravelse til bestemor i morgen, og må ut å se etter noe idag da jeg kun eier 1 mørk overdel. Men det er jo meldt 20-23 grader her. Hva er ok å bruke i begravelse egentlig?

Jeg mener det bør være svart, selv om mange sikkert ikke er enig i det.. Hva med et svart skjørt som går til knærne og en pen svart bluse over (tror det helst skal dekke skuldrene litt, hvis man skal være "ordentlig kledd"). En pen tynn svart kjole blir sikkert også bra! Men utrolig vanskelig å finne noe fint når man bare MÅ ha noe... Lykke til :)

Knelangt skjørt og bluse med korte armer feks? Det må jo være greit..

Jeg mener det bør være svart, selv om mange sikkert ikke er enig i det.. Hva med et svart skjørt som går til knærne og en pen svart bluse over (tror det helst skal dekke skuldrene litt, hvis man skal være "ordentlig kledd"). En pen tynn svart kjole blir sikkert også bra! Men utrolig vanskelig å finne noe fint når man bare MÅ ha noe... Lykke til :)
Enig:)

Sent from my iPhone using BV Forum

Jeg hadde gått for en sort kjole som gikk til nedenfor knærne og som dekket skuldrene. Sort nylon strømpebukse og sorte sko.

Evt sort bukse med sort bluse til.

Jeg syns ikke det MÅ være svart. Grått og mørk blå er også helt greie alternativer, og kan godt kombineres med for eksempel lys skjorte. Har man en lys jakke så bruker man den. Det viktige er at fargene er nøytrale og rolige, ikke sterke mønstre eller skrikende farger, og man må være tekkelig.

Skjørt går fint hvis været tilsier det, men det bør ikke være noe særlig høyere enn knærne, og da syns jeg man bør kompensere med å ha en overdel helt uten utringning og gjerne med ermer. Men det er jo litt vanskelig å si på generell basis.

Jeg kjøpte en svart fin kjole på hm for noen dager siden. Korte armer og rekker rett over kneet. Kunne brukt den i en begravelse.

Sent from my iPhone using BV Forum mobile app

Jeg hadde gått for en sort kjole som gikk til nedenfor knærne og som dekket skuldrene. Sort nylon strømpebukse og sorte sko.

Evt sort bukse med sort bluse til.

sign.denne. kondolerer så masse <3

Jeg syns heller ikke det må være svart. Man styrer jo såklart unna knæsje farger, men trenger ikke kle seg i helsort. Jeg var i begravelse forrige uke. Hadde på meg svart tynn strømpebukse, et svart skjørt, hvit bluse og en grå tynn kåpe. Var veldig varmt, så brukte aldri kåpa :-)

Sent from my SM-G900F using BV Forum mobile app

Kondolerer!
Må ikke være svart, men nøytralt. Ellers ville jeg gått for hakket mer enn hverdags, kanskje (sånn i forhold til min stil i alle fall, som er ganske så casual). Men ikke så pynta at det kunne vært en fest, heller...?

Back
Topp