Klær i 56

Tidlignovember

Andre møte med forumet
Hei...Hvor mange klær kjøper dere i str 56?? Regner me at babyen er lengre enn 50cm så starter på 56:) Gleder meg til å handle babyklær!!:)))))

første gutten min var 50 lenge ( var 48cm når han ble født)
men for gutt nr 2 va 56 i trangeste laget når han ble født..

Min datter var 50cm da hun ble født, og brukte str.50 i 3uker.
Brukte str.56 i 1mnd ca. hadde endel klær i str.56 siden hun bæsja seg SKIKKELIG ut (opp over ryggen) mange ganger + mye gulp...så det ble endel skift iløpet av en dag:)

Hadde 10-15 bodyer, strømpebukser og myke bukser.

Har ikke planlagt antall plagg i de forskjellige størrelsene ;) Men, kommer til å ha litt i 50 og en del mer i 56. Her var lillemann 51 cm da han ble født, men brukte likevel størrelse 50 i begynnelsen.

Førstemann var 53 lang så der ble det ikke brukt str. 50 i det hele tatt. 56 brukte vi også veldig lite av, gikk direkte til 62 etter ca 3-4 uker.

Denne gangen har jeg kjøpt 6 bodyer og 3 strømpebukser i str 56, noe mer har jeg ikke tenkt å kjøpe. Fikk en del av min mor forleden dag, skal ikke vaske det i tilfelle det ikke passer. 

På alle ultralyd så har babyen ligget et sted mellom 8-11 % over gjennomsnittet, så vi vet det blir en stor baby denne gangen også. Og om de skulle ta feil så er det ikke verre enn at jeg sender mannen ut for å kjøpe noen bodyer og strømpebukser i 56, evetuelt drar ut selv hvis jeg er i like god form som sist gang. 
Tror folk glemmer at butikkene faktisk er åpne etter fødsel også. Er ingenting i veien for å stikke en kjapp tur til Lindex/H&M/name it....osv.

gutten min var 51 cm og vi brukte endel 50 i starten..

Her har vi klær fra føstemann så jeg slipper å kjøpe inn så mye. Men sist kjøpte jeg ingenting i str 50 før fødsel, men noen få plagg i 56. Måtte ut å kjøpe en bukse, et par bodyer og pysj i str 50 da lillegutt kom nesten 4 uker før tiden. Ellers fikk vi MYE klæri gave fra venner og kjente så jeg kjøpte lite selv...

Har vasket klær etter storebror, og har ca 10 bodyer og 10 bukser i str 50, og det samme i str 56 gjort klart =)
Får du en skikkelig gulper er en god vaskemaskin og tørketrommel den aller beste investeringen =)

Vi hadde noen bodyer i str 50 og de passet i akkurat 3 dager. Snuppa var 3580g og 51cm, men innen 3 uker så hadde hun vokst 6cm (målte og veide på helsestasjonen da fordi jeg skulle bytte timen til 6-ukers kontrollen og vi bor like ved).

Back
Topp