Klær for ammende

Isenbel

Glad i forumet
Julibaluba 2017
Smånissene 2022
Jeg syntes det var utfordrende å finne fine gravid-klær, men ammeklær er jo enda verre! Så, kjære med-melkemaskiner! Hvor handler dere ammeklær og/eller ammevennlige klær?

Jeg synes utvalget av ammeklær er helt elendig. Føler meg nesten som et utskudd hver gang jeg er innom mamma-avdelingen på h&m. Kan ikke skjønne at det skal være så vanskelig når det er SÅ vanlig å få barn, og lurer på om det er noe jeg ikke har fått med meg.

Hva er dine favoritter blant plagg og butikker (både fysiske og virtuelle)? [emoji4]
 
Bra tråd! Er skuffa over klesbutikkene. Er masse fint gravidtøy, men kjedebutikkene tror visst at ammende ikke bryr seg om utseendet lenger og derfor får vi kun valget mellom svart, hvit eller grå ammesinglet[emoji849]
 
Bra tråd! Er skuffa over klesbutikkene. Er masse fint gravidtøy, men kjedebutikkene tror visst at ammende ikke bryr seg om utseendet lenger og derfor får vi kun valget mellom svart, hvit eller grå ammesinglet[emoji849]

Godt å høre at det ikke bare er meg! Greit at man kanskje bryr seg litt mindre fordi andre ting er viktigere, men det må da være måte på [emoji849]
 
Har fått mye brukt ammeklær, og de fineste er fra Boob. Syns H&M er mindre fine. Ellers skulle jeg ønske meg noen litt varme ammegensere til vinteren. Faktisk ikke vært ute og sett så mye, men kjøpte noen lekre ammekjoler på Zalando.
 
Synes det er helt greit å bruke ammesinglettene fra H&M med vanlige gensre utover:)
 
Jeg er også veldig skuffa over utvalget. Og ikke minst prisen! Det er mye fint hos boob og milker.no, men det er jo helt syke priser! 1000kr ish for en genser?? [emoji33][emoji15] Jeg bestilte meg en hettegenser på eBay, spent på hvordan den er ..
 
Har fått mye brukt ammeklær, og de fineste er fra Boob. Syns H&M er mindre fine. Ellers skulle jeg ønske meg noen litt varme ammegensere til vinteren. Faktisk ikke vært ute og sett så mye, men kjøpte noen lekre ammekjoler på Zalando.

Zalando har mye fint[emoji4] Så at Boob har noen gensere nå med fleece under!
 
Godt å høre at det ikke bare er meg! Greit at man kanskje bryr seg litt mindre fordi andre ting er viktigere, men det må da være måte på [emoji849]

Ja! Tror feks H&M hadde tjent masse på å være litt mer kreative[emoji14]
 
Har fått mye brukt ammeklær, og de fineste er fra Boob. Syns H&M er mindre fine. Ellers skulle jeg ønske meg noen litt varme ammegensere til vinteren. Faktisk ikke vært ute og sett så mye, men kjøpte noen lekre ammekjoler på Zalando.

Zalando skal jeg sjekke, takk! [emoji4] har litt boob selv, men fyyy for noen priser!
 
Jeg er også veldig skuffa over utvalget. Og ikke minst prisen! Det er mye fint hos boob og milker.no, men det er jo helt syke priser! 1000kr ish for en genser?? [emoji33][emoji15] Jeg bestilte meg en hettegenser på eBay, spent på hvordan den er ..

Boob kjenner jeg til og har litt fra, Milker var nytt for meg! Der var det mye fint :) Men ja, helt latterlige priser! [emoji15]
 
Boob kjenner jeg til og har litt fra, Milker var nytt for meg! Der var det mye fint :) Men ja, helt latterlige priser! [emoji15]

Jeg synes det var noen fine løsninger hos Milker. Litt annerledes liksom. Har sååå lyst på en kjole derifra [emoji7] men klarer ikke å forsvare å betale så mye for noe som brukes i så kort tid [emoji51]
 
Mye mindre ammetøy enn gravidtøy, og finnes jo klær som har gravidsnitt uten å være beregnet p gravide. Og hva er greia med at det meste ammetøyet også er gravidtøy? Vil jo gjerne slippe masse ekstra stoff over magen nå som magen ikke buler lenger :-s
 
Jeg bruker også ammesinglet eller vanlig singlet under vanlige gensere/topper og cardigans [emoji4] ønsker meg bare en varmere genser helst med litt ull [emoji57]
 
Liker ikke så godt ammeklær, for de har ofte ekstra tøy som jeg synes blir i veien. Bruker bare vanlig genser/cardigan/skjorte, med vanlig singlett under som jeg trekker ned. Funker topp [emoji4]
 
Jeg bruker bare vanlige gensere som er litt vide, eller ei litt romslig t-skjorte og en cardigan. Jeg blir så varm når jeg ammer at jeg ikke orker å ha noe annet enn BH under, så her trekkes genseren opp og det blottes både pupper og valker:hilarious: ikke akkurat sexy mama, men ungen får hvertfall mat!
 
Her går det stort sett i vanlige gensere med ammesinglett fra hm under, eller en litt vid t-skjorte.
Har kjøpt en kjole og litt finere topp fra ammebutikken
 
Bruker bare vanlige klær. Helst skjorte eller cardigan + singlet. Da er det egentlig bare å brette ned singleten og åpne ammebhen.
 
Back
Topp