Klær - Antall av hver

• Trådstarter Trådstarter Mamma_Lillemor
  • Opprettet Opprettet
M

Mamma_Lillemor

Guest
Vi har bestilt bodyer/nattpysjer fra Zalando i både str. 50 og 56, så kan vi se hvor mye vi trenger osv. og evt returnere det av 50 som blir til overs/vi ikke trenger - kostnadsfritt.
Har vel bestilt så vi har en 6-8 stk derav ca 3 av disse er ren ull.

Men. Antall bukser/strømpebukser... Vi har en plan om å ha på mini body+bukse eller body+strømpebukse når vi er her hjemme. Hun vil nok være inntullet i pledd osv uansett :)
Nå har jeg idag vært på Lindex og kjøpt 4 bukser i str 50 og 2 ull-strømpebukser i 50.
Samme antallet i str. 56.

Er dette for mye eller for lite mon tro?

Hvor mange skal dere handle inn av hver..?

Har jo fortsatt muligheten til å bytte i størrelser, returnere osv. det jeg handlet idag dersom jeg er helt på jordet.

Høres jo greit ut i starten det :)

Vi har vel 10 av hvert plagg i hver størrelse, fordi vi allerede har fått mye til babyen. Har vel kjøpt 3 bodyer eller noe :p

Kommer til å handle Ull bodyer og strømpebukser, 5-6 av hver i str 50 trur jeg.
Av erfaring, blir ikke bukser brukt, i så fall ikke den første tiden.
Har to gutter i fra før, og det ble kun brukt body og strømpebukser.
Her en venninne som har to jenter, hun lovte seg selv at hun skulle bli flinkere til å bruke kjoler til nr 3 (nr 2 var gutt) Men den gang ei, blir med body og strømpebukse på den snuppa også..

Her en venninne som har to jenter, hun lovte seg selv at hun skulle bli flinkere til å bruke kjoler til nr 3 (nr 2 var gutt) Men den gang ei, blir med body og strømpebukse på den snuppa også..
Hva er grunnen til man IKKE bruker bukser egentlig? :)
De buksene jeg har kjøpt er litt sånn harem-aktig i skrittet, altså løse - og det ser ut som de kan gå gooodt opp på magen uten at det strammer over navlen. Må jo være likeså behagelig å ha på de, enn stramme strømpebukser? Eller er det noe jeg overser her? :) Har jo ikke barn fra før som du skjønner. Hihi :)

Hadde først egentlig tenkt til bare å kjøpe strømpebukser ser du, men så kom jeg på at det ser jo litt finere ut med bukser, selvom det ser ut som "joggebukser" - og hvis det er like behagelig så why not. :)

Jeg har kjøpt inn flere bukser/tightser til vår lille jente i tillegg til bodyer og også noen kjoler samt en fin cardigan. ☺ Tenker å kjøpe noen strømpebukser også som kan brukes under kjoler og også evt. under buksene om det blir behov.. ☺ Mange fine, myke og gode bukser som jeg tror vil være bedre for meg/pappaen og ta av/på ved stell enn en trang strømpebukse..

De buksene jeg har kjøpt er litt sånn harem-aktig i skrittet, altså løse - og det ser ut som de kan gå gooodt opp på magen uten at det strammer over navlen. Må jo være likeså behagelig å ha på de, enn stramme strømpebukser? Eller er det noe jeg overser her? :) Har jo ikke barn fra før som du skjønner. Hihi :)

Hadde først egentlig tenkt til bare å kjøpe strømpebukser ser du, men så kom jeg på at det ser jo litt finere ut med bukser, selvom det ser ut som "joggebukser" - og hvis det er like behagelig så why not. :)
Jeg er førstegangs og tenker akkurat samme som deg at strømpebukser strammer vel!! Har ikke kjøpt noe i det hele tatt så vil jeg gjerne følge tråden. Bruker man strømper på de små i størrelse 50-56? :)

Det høres hvertfall ikke for lite ut! Vi har vel 4-5 bukser i str.50. Blir nok ingen strømpebukser enda, brukte lite av det sist, så det tar vi evt etterhvert. :)

Her var det omvendt... Brukte ikke strømpebukser-bare bukser. Type bomull :p

Har kjøpt 3 strømpebukser, men må ha 2 til i 50-56 mine bor i strømpebukse... :p Kjøper vell 2-3 bodyer i 50 og 6-7 bodyer i 56
Eller mulig 1-2 bukser i 50 og 3-4 bukser i 56....;)men ingen ting i str over da vi er helt sikker på kjønn... Får vi gaver i str vi har så bytter jeg i større :p

Syns det høres greit ut :) jeg har kjøpt en del mer... Pluss kjoler og stæsj i str 50. Storesøster brukte 50 så lenge så derfor jeg har kjøpt litt ekstra :)

Vi har bestilt bodyer/nattpysjer fra Zalando i både str. 50 og 56, så kan vi se hvor mye vi trenger osv. og evt returnere det av 50 som blir til overs/vi ikke trenger - kostnadsfritt.
Har vel bestilt så vi har en 6-8 stk derav ca 3 av disse er ren ull.

Men. Antall bukser/strømpebukser... Vi har en plan om å ha på mini body+bukse eller body+strømpebukse når vi er her hjemme. Hun vil nok være inntullet i pledd osv uansett :)
Nå har jeg idag vært på Lindex og kjøpt 4 bukser i str 50 og 2 ull-strømpebukser i 50.
Samme antallet i str. 56.

Er dette for mye eller for lite mon tro?

Hvor mange skal dere handle inn av hver..?

Har jo fortsatt muligheten til å bytte i størrelser, returnere osv. det jeg handlet idag dersom jeg er helt på jordet.
Hadde de strømpebukser i str 50 på Lindex? Kjønnsnøytral?
Høres ut så du har greit med klær :)
Jeg brukte mest bukser sist. Sparkebukser. Liker best bukser med bein. Sokker faller av i ett sett! :eek:

Jeg brukte mest bukser sist. Sparkebukser. Liker best bukser med bein. Sokker faller av i ett sett! :eek:
Akkurat strømpebuksene fant jeg på Sparkjøp. Var buksene jeg kjøpte på Lindex :)

Min bæsjet gjennom flere ganger daglig, var lykkelig om vi bare hadde brukt to skift ;) det finnes vel ingen fasit, det kommer an på hvordan babyen er og hvor ofte du gidder å vaske klær ;)

Sent from my iPhone using BV Forum

En lærdom jeg har fra sist... Sokker og nyfødt baby er helt håpløst :p blir bukser med bein her og eller strømpis ;)

Uæ, burde kanskje gå igjennom klærne etter kommende storesøster nå!;p Aner ikke hvor mye av hver vi hadde. Har ikke kjøpt et eneste nytt plagg til lillesøster;)

Nå tenkte jeg mer på bukse over strømpebuksen :p
Men jeg vet ikke, vanesak kanskje. Har de kun bokse, må de også ha sokker/strømper, og disse sparker de så lett av seg. Og da blir det mer å ta av når en skal skifte bleie, sokkene må man også ta av, fordi babyen har en tendens til å putte foten ned i bæsjen ;p Det har i så fall mine gjort.

Jeg personlig hadde aldri klart meg med så lite,MEN de trenger ikke mer,storesøster var en gulpebaby så vi skiftet ofte på henne..vet ikke om jeg tørr si hvor mye klær vi hadde men et skap med 3 dører fult..diverse str da selvfølgelig, str 50 ble brukt kun 1 uke så går helt fint å starte på str 56 med engang. Denne gangen har det også tatt helt av på klesfronten om jeg skal tippe har vi i str 50/56 sikkert 30 bodyer og 30 bukser+ mange heldresser og ytterdresser..men det skal sies at jeg elsker babyklær da..

Back
Topp