KK vs Voss

Vesla222

Glad i forumet
Litt tidlig å tenke på fødselen kanskje, men lurer på om det er noen andre fra Bergen som vurderer Voss? Var på KK sist, det gikk jo bra, men kjenner at jeg ikke har den største tilliten til den fødeavdelingen. Dessverre...

Det jeg lurer på er om man kan ha begge sykehusene som alternativer? Dersom fødselen starter spontant, mistenker jeg at det blir for langt å reise til Voss. Om jeg derimot går mot overtidskontroll, kunne jeg tenkt meg å ha denne på Voss, da kan det jo hende at man blir satt i gang.

Jeg kan desverre ikke svare på spørsmålet om man kan ha begge som alternativer, men jeg skal føde på KK. :)

Slik jeg ser det, så kan man risikere å møte på dårlige jordmødre og dårlig plass over alt. Jeg har hørt både gode og dårlige historier derfra. Jeg hadde et vennepar som bestemte seg for å dra til Voss, slik at de skulle få bedre plass og få familierom, men akkurat da de var der var det så fullt at de ikke fikk det, så da dro de litt forgjeves.

Jeg tenker og at Haukeland har mye mer kompetanse, hvis noen komplikasjoner skulle oppstå.

Men skjønner tvilen din. Hvis du har valgt Voss, så regner jeg ikke med at Haukeland avviser en pustende og pesende kvinne uansett, hvis fødselen plutselig setter i gang og ting går fort. ;)

Jeg kan desverre ikke svare på spørsmålet om man kan ha begge som alternativer, men jeg skal føde på KK. :)

Slik jeg ser det, så kan man risikere å møte på dårlige jordmødre og dårlig plass over alt. Jeg har hørt både gode og dårlige historier derfra. Jeg hadde et vennepar som bestemte seg for å dra til Voss, slik at de skulle få bedre plass og få familierom, men akkurat da de var der var det så fullt at de ikke fikk det, så da dro de litt forgjeves.

Jeg tenker og at Haukeland har mye mer kompetanse, hvis noen komplikasjoner skulle oppstå.

Men skjønner tvilen din. Hvis du har valgt Voss, så regner jeg ikke med at Haukeland avviser en pustende og pesende kvinne uansett, hvis fødselen plutselig setter i gang og ting går fort. ;)

Jeg har også tenkt tanken på at Haukeland har mer kompetanse dersom det skulle oppstå komplikasjoner, men jeg vet det jo ikke.

Det er vel god sjanse for at det blir KK, men kanskje jeg kan ta en prat med sykehuset på Voss også.

Tror det ¨går fint å ha begge steder. Uansett så ringer man jo på forhånd. Da kan en jo spørre hvordan det er med plass osv. Men er ganske sikker på at viss du går over så får du ikke reise til Voss. Det skal ikke være noen komplikasjoner da må du være på kk. Tenker at jeg kommer til å ha begge nr forann meg den dagen det skjer. Kommer og til å diskutere dette med jordmor fremmover også. Er sykt redd for at det skal bli for dårlig plass til oss på kk. Er diskutert år etter år at det er baby booom i juli/aug pga bhg plass. Og at det er få jordmødre pga ferieavikl.

Vi har snakket om voss men er ingrn av oss som har bil eller lappen og å sitte på tog i 1 time og 20 minutter + da den tiden det tar fra togstasjonen å bort til sykehuset, er ikke aktuelt. Tenker mest da på togturen! Jeg hadde alvorlig svf i forrige svangerskap og med min uflaks får jeg det gjerne igjen, da blir det kk. Men er nærmere kk når vi må ta taxi visst fødselen starter av seg selv. Håper jo å få bli satt i gang på termin dato jeg da men det er en annen historie. Men jeg har god erfaring med kk da :-)

Back
Topp