KK og Storken i Bergen - deres erfaringer?

CrazyDaisy

Flørter med forumet
har hørt så masse negativt om KK og Storken at jeg virkelig begynner å bli bekymret. Er det virkelig så dårlig som man sier? :( har noen andre erfaringer?
 
Det eg har hørt er at om du er førstegangs, så bør du gå på føden, ikke storken.
Storken krever visst veldig mye selvstendighet, og lite veiledning.
 
jeg fødte midt i fellesferien på KK og  syns man kansje ble overlatt litt mye til seg selv... på barsel og obs.posten iallefall. føden var super!
mitt tips er bruk ringeklokka for det den er verdt. jeg fikk "kjeft" på obs.posten for at jeg plinget for lite :P


 
Eg ville bedt om å få omvisning på KK eg. Eg har hatt det, og dei virker hyggelige. Men eg er 2gangs og har lært mykje på dei 2 åra eg har vert mor.

Om du føler deg aleine på barsel og deler rom med ei som har barn fra før, kan du alltid spør henne om råd. Eg havnet på rom med 2 barns mor og eg lærte utrulig mykje på dei 2 dagene eg låg der.

Og dei vil gjerne hjelpe (som regel) for dei husker godt korleis dei hadde det med første barnet.

Du ringer såklart først på til personalet og ber om hjelp, men er det mange fødseler, har dei ikkje alltid tid. Det gjelder i grunn alle yrker. Det vil alltid komme hektiske dager.

Om dere havner på rom med meg, skal eg glatt hjelpe dere med alt. Tom kikke etter ungen, om dere trenger litt søvn og babyen er våken. Eller om dere ønsker ein dusj. Eg har termin 23mars og vil nok føde rundt den tiden der. Skriv privat om dere vil ha nr mitt og så er det til å ta kontakt også etter dere er kommet heim, eg klarer alltid å skvise inn ein sms med eit svar
 
Eg har dårlig erfaring derfra! Men når eg låg der så pusset de opp barsel! Så låg på en midertidlig avdeling som ikke var tilrettelagt på noen som helst måte :P Fikk litt hjelp når eg spurte, men det kom veldig annpå hvem som kom inn og hvor stresset denne personen var :P Låg på 4 manssrom og fikk god hjelp fra de som var 2 gangs fødende :) Pappaen ble sendt hjem 3 timer etter fødselen og fikk beskjed om å komme igjen dagen etter i besøkstiden :/

Nå er nesten alle rom 2 mannsrom der oppe, iallefall om en føder på storken! Men ringer du på så får du hjelp og svar :) Så er det bare å hoppe i det, for de vil helst ha deg ut av sykehuset så fort som mulig! :P Eg reiste 1.5 døgn etter eg fødte min første :)

Du får ikke komme på føden først om du ikke har ett risiko svangerskap. Alle som har hatt ett normalt svangerskap og som har ett normal fødselsforløp som ikke må overvåkes mer enn normalt må være på storken! Blir det noe underveis så sender de deg til føden :) Om en må ha epidural, fødselen tar lang tid ++! Dette fikk iallefall eg beskjed om sist gang :)
Om du går inn på kk sin hjemmeside så står der mye god informasjon :) Både om føden, storken, barsel 1, barsel 2 +++
 


lillemortil2snart skrev:

Om dere havner på rom med meg, skal eg glatt hjelpe dere med alt. Tom kikke etter ungen, om dere trenger litt søvn og babyen er våken. Eller om dere ønsker ein dusj. Eg har termin 23mars og vil nok føde rundt den tiden der. Skriv privat om dere vil ha nr mitt og så er det til å ta kontakt også etter dere er kommet heim, eg klarer alltid å skvise inn ein sms med eit svar

å så snill du er!!! :)) takk for tilbud og svar. er blitt litt lettet etter jeg har lest svaret ditt. Så det er ikke så ille likevel og det finnes håp :)  Har termin 19.mars. Sender pm.

 




Nå er nesten alle rom 2 mannsrom der oppe, iallefall om en føder på storken! Men ringer du på så får du hjelp og svar :) Så er det bare å hoppe i det, for de vil helst ha deg ut av sykehuset så fort som mulig! :P Eg reiste 1.5 døgn etter eg fødte min første :)



Dei kan prøve å hive meg ut. Eg blir i 48timer og det skal dei bare godta. Eg hadde tøff fødsel sist, fikk ikkje melken, enn om eg hadde rett ammeteknikk osv, så eg ble lagt inn igjen sist eg fødte og eg hadde mykje smerter i rygg pga akutt prolaps undervegs i fødsel.
 


CrazyDaisy skrev:


lillemortil2snart skrev:

Om dere havner på rom med meg, skal eg glatt hjelpe dere med alt. Tom kikke etter ungen, om dere trenger litt søvn og babyen er våken. Eller om dere ønsker ein dusj. Eg har termin 23mars og vil nok føde rundt den tiden der. Skriv privat om dere vil ha nr mitt og så er det til å ta kontakt også etter dere er kommet heim, eg klarer alltid å skvise inn ein sms med eit svar

å så snill du er!!! :)) takk for tilbud og svar. er blitt litt lettet etter jeg har lest svaret ditt. Så det er ikke så ille likevel og det finnes håp :)  Har termin 19.mars. Sender pm.



Du får skrive i fødebrevet, at du vil dele rom med meg Det ordner seg alltid men ikkje la dei presse deg heim. Ta tiden til hjelp du
 
jeg hører ikke til i gruppa men skriver her likevel :)
jeg fødte på føden i august og jeg lå på barsel 1. Har bare godt å si om personalet. De gjorde alt jeg ba om, og gjorde det før jeg turde å spørre også.. :) jeg fødte fredag kveld og det var ingen som maste om at jeg skulle reise hjem så jeg ble til tirsdag. Nå skulle vi riktignok på barneklinikken en tur tirsdag men vi kunne jo ha kommet igjen om det hadde vært et problem om vi var der.. de hadde som regel vesla med seg på gangen så mor fikk sove og når de hadde henne ute til mating, prøver osv så kom hun alltid tilbake nystelt. Greit nok at det er slitt, triste lokaler og vi må ligge flere på samme rom om der er fullt.. men uansett så hadde jeg et topp opphold og kommer gjerne igjen :)
 
Tusen takk for svaret, Millemari! kjekt å se enda en positiv tilbakemelding om KK. Nå er jeg litt mindre redd.emoticon
 
Back
Topp