KK Haukeland

SnoopyGirl

Betatt av forumet
Oktoberfruene 2018
Noen som har født på KK Haukeland i det siste som kan si litt om kosen det er der nå?
Om det er mye fødene nå. Felles rom, familierom..
 
Noen som har født på KK Haukeland i det siste som kan si litt om kosen det er der nå?
Om det er mye fødene nå. Felles rom, familierom..
Lurer på det samme! Håper å finne det ut på egenhånd veldig snart :hilarious:
 
Jeg var der både på føden og noen dager på barsel.
På føden får man egen fødestue. Der kan far hvile i en slags lenestol, mor får fødeseng. Jordmor går til og fra mens mor jobber med rier.

På barsel fikk vi familierom. Dette fordi jeg måtte ta keisersnitt og det oppstod komplikasjoner under snittet.

Familierommet var helt Ok, upersonlig og kaldt. Iallfall i forhold til Voss. [emoji4]

Man møter pleiere og jordmødre av forskjellig karakter. Noen passer perfekt i jobben sin og er empatisk og hyggelig, mens andre ikke burde jobbet med pasienter.

Det er lurt å ha med noe snacks eller mat om man er kresen på maten.

Og viktigst av alt, drikk så mye du klarer. Det finnes isbitmaskin på føden (1.etg) og i 3.etg. Det utnyttet jeg max. [emoji7][emoji7]

For friske nybakte mammaer er det nok fellesrom.
 
Fødet i går på føde 2, hadde en kjempeflink jordmor og en jordmorstudent som gjorde opplevelsen helt fantastisk. Hadde skrevet fødebrev som de tok veldig hensyn til. Fikk familie rom i en natt, det var godt, helt ok rom, men uten eget bad. Virket rolig igår hvertfall. Alle jormødrene vi var borti var hyggelige :) maten var helt ok, men ville hatt med snacks og drikke utenom :)
 
Godt å høre om positive opplevelser på KK for meg som er førstegangs! Gratulerer med babyene!
Linken som er postet over her viser til gamle og mye negative kommentarer og dårlig snakk om KK langt tilbake fra 2014 og 2015. Disse velger jeg å ikke lese mer på, lett å bli engstelig.. Drar på KK med åpent sinn, og tror og håper at jordmødrene og legene der vil gjøre det beste for meg og barnet vårt!! ❤️
 
Last edited:
Det kommer helt an på hvor fullt det er. Jeg havnet på firemannsrom på barsel i slutten av september enda jeg hadde en vanskelig situasjon rundt fødsel (morkakesvikt, igangsettelse, baby på 1 percentil). Mange flinke og snille jordmødre. Noen mindre fintfølende. Fødselen og føde 2 var jeg veldig fornøyd med. Ta med snacks!
 
Det kommer helt an på hvor fullt det er. Jeg havnet på firemannsrom på barsel i slutten av september enda jeg hadde en vanskelig situasjon rundt fødsel (morkakesvikt, igangsettelse, baby på 1 percentil). Mange flinke og snille jordmødre. Noen mindre fintfølende. Fødselen og føde 2 var jeg veldig fornøyd med. Ta med snacks!
4mannsrom! Trodde ikke de hadde det lengre. Hvor mye fikk far/ partneren være til stedet da? Huff håper jeg unngår det.
 
4mannsrom! Trodde ikke de hadde det lengre. Hvor mye fikk far/ partneren være til stedet da? Huff håper jeg unngår det.
Far kan være til stede på rommet i besøkstiden, men ellers kan han være i fellesarelene/gangen, så du kan møte han der. Utrolig kjekt å sitte og pumpe seg på firemannsrom med dårlige skillevegger når 3 andre kvinner har besøk av mannen sin...
 
Far kan være til stede på rommet i besøkstiden, men ellers kan han være i fellesarelene/gangen, så du kan møte han der. Utrolig kjekt å sitte og pumpe seg på firemannsrom med dårlige skillevegger når 3 andre kvinner har besøk av mannen sin...
Hørtes abselutt ikke noe kjekt ut. På nettet står jo at de har 2 mannsrom og noen få fam rom og ikke nevnt noe 4mannsrom.. Må være skrekken! Men man drar vel oftere gjerne kjappere hjem da for å faktisk få ro. Trasig ikke far kan være eer noe mer. Men men!
 
Back
Topp