Kjole på baby?

Makko med 3 gull

Gift med forumet
Dere som har jenter, bruker dere kjole?

Jeg er sjeldent å se i kjole selv (kun når festen krever det), og min mor blir så skuffet når blir begeistret for kjolene hun har med. Jeg tenker at kjole på baby må være enda mer uproblematisk enn på meg...

Jeg pleide å pynte storesøster med kjole som nyfødt om vi skulle noe spesielt, få besøk e.l. Mens til hverdags ble det mest sparkebukser. :)

Jeg går nærmest dagelig i kjole selv. Men putter babyen storsett kun i kjole da vi får besøk eller skal i besøk. Store søster er oftere i kjole :)

Jeg er veldig praktisk av meg og ikke noe klepådokkeklær mor, her går det i onepiece dress med glidelås til baby :-)

Å ta noe over hodet, ta på strømpebukse osv er såå styrete, må være effektivt for meg.

Her hos oss er det faktisk far som dresser opp ungene mest he he :-)

Det hender vi får gaver vi ikke liker, da bytter vi eller legger bort.
Min mor er også litt sånn opptatt av hva hun eller hennes slekt har gitt oss, ta bilde ta bilde og DEN var en gave fra meeeeg, liksom. Sist måtte jeg si til henne at jeg gidder ikke drive og regisere bilder i det uendelige, har ikke overskudd...

Nja.. Hun har to tynne bomullskjoler, sånn hverdagskjoler, men hun har gulpa de ned med en gang hun har hatt de på. Går mest i body og tights. Hun fyller ikke ordentlig ut alle strømpebukser i str 50 heller, og ser så rart ut med løs strømpebukse under kjolen. Stakkar lille..

Ingen kjole her; veldig upraktisk! Blir nok første kjole på 17. Mai :)

Syntes det er moro å kle lillemor i kjole. Men blir bare hvis vi skal på besøk eller får besøk :)

Her klädde eg storasyster i kjole när hon var baby. Men oftast när vi skulle på besök eller ha besök :)
Nå er hon 2 år i juni og hver gang hon får på seg kjole så vill hon aldrig ta av seg den.

Eg syntes kjole var supert til storesøs! Ho var vinterbarn, så hadde stort sett på seg ullbody og ullstrømpebukse heime, og viss vi skulle noe følte eg ho blei meir "kledd" når eg tok på kjole.. :)

Vi har mange som nok blir brukt litt etterhvert, men nå er alt litt stort og vi har for det meste bare vært hjemme siden vi kom hjem fra sykehuset:)

Vi har noen kjoler fra førstemann, men de ble sjeldent brukt da og det samme gjentar seg nå. Vi har altfor mye klær, så jeg bare tar det som ligger øverst. Prøver å bruke de litt spesielle plagg som raskt blir for små.

Merker at mange bekjente liker godt å kjøpe kjoler til lille bolla. Prøvde en her om dagen, men syntes hun så litt rar ut i den, rett og slett. Skal prøve igjen. Men set er mye enklere med hele dresser med glidelås. Hun er jo ikke på så mye besøk for tiden akkurat!

Ja vi bruker kjole masse. Body og longs inne og hjemme, så drar vi bare på en kjole om vi skal bort:-)

Back
Topp