Kjip opplevelse med jordmor på TUL

Hyttelitu

Flørter med forumet
Påskekyllingene 2020
Forrige uke var jeg på TUL hos jordmor og jeg kommer ikke til å fortsette hos henne. Da var jeg 8+0 på vei, selv om hun konstant sa at jeg var 7 uker på vei. Hun hadde ikke utstyr til innvendig ultralyd og fremstod negativ til å ta ultralyd på meg pga jeg ikke var lenger på vei i graviditeten. Hun hadde flere rare uttalelser som var unødvendige. :confused004

Hun var blant annet negativ til at jeg tok graviditetsvitaminer og spurte om jeg ville ha en "kjemibaby".. Hun så jeg hadde malingsflekker på hendene, kommenterte at jeg ikke var redd for maling slik mange er, men ga ikke noe informasjon videre om det.

Da hun begynte på ultralyden, så brukte hun veldig lang tid på å finne livmoren og jeg kjente at huden ble veldig varm av det. Kan det være skadelig?:dontknow
Etter at hun fant livmor og embryoet, så var hun usikker på om hjertet slo, selv om både mannen min og jeg så flimring. Vi dro derfra med en kjip følelse og usikkerhet over graviditeten som vi ikke hadde fra før.:( Har noen opplevd noe lignende?

Huff, jeg synes synd på deg. Det er så unødvendig å gi slik usikkerhet. Provoserer meg at folk som ikke har kompetanse får lov til å drive med dette. Jeg ville bestilt privat TUL en annen plass, slik at dere slipper gå å tenke på dette. Er det samme apparat som lege har? Har vært noen som har hatt slike opplevelser nå nylig hos lege. Tror jeg ville gitt en tilbakemelding og. Masse lykke til på neste TUL:Heartbigred

Så merkelig! Var dette en ultralyd dere betalte for privat?

De tar vel sjelden ultralyd på utsiden når man er så kort på vei - så forstår vel at hun ikke ville det. Var vel en annen her som ble bekymret av resultatet og dro på innvendig ultralyd av samme grunn (hvor alt så fint ut). Aldri vært med på utvendig ultralyd typ før uke 12+.

Vil sende deg en klem :Heartred Jeg var på utvendig ultralyd 6+2 og fikk se embryoet og et tydelig hjerte. Det er stor forskjell på ultralydapparatene og er det en kommunejordmor kan jeg tenke med hun har en litt "kjip" versjon som de også har på legekontor rundt forbi.
Der er det flere som har slitt med å se hjerte og embryo den siste tiden.
Vil anbefale deg å få en time på sykehuset eller en privat tul om du er usikker! Det er så mye usikker i starten av en graviditet og det er ikke nødvendig å gå å bekymre seg når du kan få et skikkelig svar fra kompetente folk. Hør gjerne med andre du kjenner eller lag en post her på forumet der du kan få en anbefalt tul i ditt nærområdet :)

Uff, så kjip opplevelse:( skjønner godt du ikke vil tilbake til henne! Og hvis hu ikke har utstyr som er bra nok så burde hun heller droppe å ta UL! Apparatet er viktig!! Vi har kun hatt utvendig UL, første 5+6! Og vi så bankende hjerte❤️ Håper du kan få deg en time privat!

Huff.. For en jordmor! Forstår godt at du ikke vil gå til henne mer. Sender deg en god klem. Dersom du bor i Bergen (lest ut i fra kallenavnet ditt) vil jeg anbefale Dr.Mortensen hos Sentrumslegene. Han er fantastisk og tar innvendig UL. Håper alt er bra med baby. :Heartred

Huff, føler med deg ❤️ Hadde en lignende opplevelse for en uke siden. Dro til et annet sted for ul og ble 10 kg lettere og fikk en HELT annen opplevelse. Så det anbefales med en second opinion!

Takk dere:Heartred
Denne timen var faktisk hos en privat jordmor som har fått mange gode tilbakemeldinger på nettet. Hun tilbydde også tidlig ultralyd og jeg ga på forhånd beskjed om hvor langt jeg kom til å være på vei.o_O

Har nå bestilt ultralyd et annet sted også, så får bare vente på det.:)

Takk dere:Heartred
Denne timen var faktisk hos en privat jordmor som har fått mange gode tilbakemeldinger på nettet. Hun tilbydde også tidlig ultralyd og jeg ga på forhånd beskjed om hvor langt jeg kom til å være på vei.o_O

Har nå bestilt ultralyd et annet sted også, så får bare vente på det.:)
Så merkelig å ha dårlig utstyr når du er privatpraktiserende o_O
Lykke til på neste ultralyd - det blir nok en mye bedre opplevelse :)

Jeg skal på tul hos gynekolog spesialist på kvinneklinikken på sykehuset på tirsdag. Har vært på privat tul tidligere så er veldig spent :nailbiting:

Back
Topp