Kjip jormor på oul...

Challa

Betatt av forumet
I dag var det vår dag for oul, nokke vi virkelig hadde sett fram til, men kan ikkje si at e sitte igjen så veldig fornøyd. Jordmor va veldig opptatt av alt det tekniske ved undersøkelsen. Det e greit nok det, men kunne jo prøve å gjør det til en litt koselig opplevelse. Alt så fint ut sa ho til slutt, åsså va ho ferdig. Satt igjen litt paff. Det eineste ho hadde spurt oss om under undersøkelsen va om e jobba, og ho virka ikkje så begeista når e sa at e va student.
Måtte spør om sjøl etterpå om vi ikkje fikk vite kjønn, joda det va en gutt sa ho som det ikkje va så viktig (spurte ikkje om vi ville vite det før ho begynte, og fortalte oss heller ikkje under undersøkelsen). Nei bilde fikk vi heller ikkje, sjøl om vi så gutten i profil flere ganga.

Litt kjip opplevelse, hadde gleda oss sånn. Vi hadde jo en så super opplevelse når vi va på oul med storebror. Vet i alle fall at e skal nekte å ha ho under fødselen om ho dukka opp!

Blir i hvert fall en til liten frisk og rask gutt på oss, med termin 20 desember <3 Så tar vi sikkert en ekstra privat 3d ul rundt uke 28 for å få se skikkelig på gutten vår :)

Andre som har hatt negativ opplevelse med jordmor/lege på oul?

Så utrolig rart! Fikk med fem bilder da jeg var på OUL hos jordmor, og hun forklarte hele veien og var kjempe positiv og grei! Kjempe trist at hun oppførte seg slik da...

Æsj da, det hørtes trist ut:( Får bare prøve glemme det da,og glede dere over at alt var flott<3
Selv hadde vi en god opplevelse på ultralyden på KK i Bergen:)

Hadde det litt sånn som deg forrige gang. En fyr som bare sjekka det viktigste og det gikk veldig fort. Hadde jo gleda meg veldig og syntes det var kjempespennende, så jeg forstår virkelig skuffelsen din!
Denne gangen (hadde også OUL i dag) var det helt annerledes. Kjempekoselig jordmor som brukte laaang tid og forklarte og fortalte.. Det er tydeligvis ikke så veldig lik praksis med alle nei!

Hadde også en kjip oul denne gangen.. Kjempesur jm, som jeg også skal nekte å ha, om jeg skulle få henne når jeg skal føde. Kom noen tårer når jeg kom meg ut i bilen igjen..
Hadde bestemt meg for å droppe 3D ul denne gangen, men nå vil jeg ha det allikevel.
Sa ifra til kommune-jm at jeg var veldig misfornøyd, og hun sa bare at det var veldig synd.. Ikke så mye hun kunne gjøre akkurat :p
Skal tilbake på vekstkontroll i uke 32 (om 10 uker), og da håper jeg at jeg slipper denne jm..

er fornøyd etter min oul :) men litlå sprella sånn at ble ikkje så bra bilde men fikk med 8 halveis bilder og dvd av hele undersøkelsen. ble sendt til gynekolog som hadde ultralyd aparat han kunne ikkje alt med apparatet men prøvde så godt han kunne :p så er alt i alt fornøyd :p hun er 100% frisk og da er det bare å håpe blodtype kontroll i uke 32 gårfint :)
synd du fikk så kjip jordmor :/

Så kjedelig da! Noen jordmødre skulle aldri vært jordmødre i det hele tatt!! UL er jo første møte med den lille i magen, og det burde være jordmorens oppgave å gjøre det så fint som mulig for foreldrene.. Ikke noe ålreit å sitte igjen med en dårlig følelse etter det! Jeg er veldig fornøyd med OUL. Hadde en veldig positiv og engasjert jordmor som fortalte og viste underveis og spurte om vi ville vite kjønnet osv. Fikk også med 5 bilder av lille prinsen :-)

Jordmor var veldig engasjert og pratet liksom masse med babyen. MEN på tross at hun på forhånd fikk vite det var ei jente, og sjekket det selv, sa hun "han" hele tiden, og sa vel en eller to ganger at dette var jammen en fin liten gutt.... 8/

Jeg har en liten stund slitt litt med at det ble ei jente, (unnskyld at jeg sier det, er liksom noe man ikke har lov å være lei seg for). Alle har siden starten betegnet det som en gutt og kommet med forslag til guttenavn, som om jente ikke var noe alternativ. BF også. Så satt en periode med følelsen at jente ikke var godt nok for andre enn meg, og var redd for at far ikke skulle klare å bli glad i den lille. Vi har pratet om det, og han påstår ihvertfall at han ikke bryr seg om hvilket kjønn det er.

Så kommer jeg da på OUL og får høre om den fine gutten min som faktisk er ei jente, i rundt 15 min... hmpf

Back
Topp