Kjip antydning på oul

Miripiri

Flørter med forumet
Hei.

I dag var vi på OUL, og fikk en veldig klinisk østeuropeisk dame som gikk statisk igjennom alt på fosteret. Alt var fint, nyrer, hode, hjerne, vekst generelt, en aktiv liten gutt. Men så sleit hun med å få ordentlige bilder av hjertet, for babyen hadde armen i veien. Fire hjertekamre og det slo fint, men da hun skulle kikke på arteriene, ble hun litt usikker. Hun fikk ikke tatt bildet fra den vinkelen hun ville ha, men sa at fra den vinkelen hun så, så det ut som lungearterien var litt smalere enn vanlig...

Veldig frustrerende, for jeg fikk ikke ordentlige svar på hva det kunne bety, men har googlet meg fram til hjertefeil og alt. Må tilbake i morgen og en lege skal se på det. Er helt knust og har tatt sorgene på forskudd allerede. prøver å tenke at på tolvukers-UL var nakkefold og alt "perfekt", sa legen. Ville ikke noe her indikere en hjertefeil?

Og har noen av dere andre blitt skremt på OUL der det viste seg å ikke være noe? Det er jo en god sjanse her også for at alt er helt fint, iom at hun ikke fikk tak i det bildet hun ville ha for å se ordentlig. Men jeg er bare lei meg.

Hei, jeg har en gutt på seks år med alvorlig hjertefeil og et syndrom, kan litt, men ikke alt selvsagt ;)

På 12-ukers kontrollen ser de på nakkefolden. Dette har ingenting med hjertefeil, men med syndromer som kan føre til hjertefeil. Dette tyder på at barnet ikke har et slikt syndrom(bra).

I morgen vil de sjekke ut mer om pulmonalarterien. Om de finner at den er litt mindre, vil de sikkert sende deg på ekstra ul på riksen. Om hjertet ser bra ut og pulmonalarterien er trang, er dette noe som fint kan fikses på med en åpen hjerteoperasjon. I dag har legene mye kunnskap her i Norge heldigvis. MEN jeg forstår din frustrasjon og frykt!

Jeg er selv tillitsvalgt i foreningen for hjertesyke barn og om du ønsker å komme i kontakt med noen i nærheten der du bor, send meg en pm ;) det er ikke uvanlig at vi kommer på hjemmebesøk, blir med på ul eller kobler de som får barn med hjertefeil opp mot andre med samme diagnose.

Mange gode klemmer

Back
Topp