Kjeveleddsdysfunksjon (add)

Freyr

Forumet er livet
Julibarna2014
Noen her som har anterior discus dislokasjon? (kjeveleddsdysfunksjon) Behandling? Smertelindring? Bedring? Hvordan kom det? Osv...

Hva betyr det? hehe

Lurer på om det er det jeg har! 

Kan ikke snakke uten av skjeven smeller, hvis jeg gjesper og hele tiden når jeg tygger..
Hvis jeg ligger på siden med ansiktet, så låser kjeven seg.. Rimelig lei! 
Samboeren min er og lei av å høre på (misforstå meg rett.. Han kommenterer det aldri da) 
Kan ikke åpne munnen i det hele tatt uten at det smeller! 

Så jeg lurer på det samme som deg! Var hos legen men han sa; Det er ikke noe å gjøre når du er gravid! .

hmf! 

Tror det har kommet etter en sykkelulykke jeg var i for 15 år siden.. (har slitt med dette i mange år nå, husker ikke hvor mange, men 5-6 kanskje? )

Er ikke diagnosert med det, men misstenker jeg har noe som ikke stemmer med kjeveleddet.
Kjeven låser seg, er anspent i musklene og det kan være veldig vondt.Sterke smertestillende er det som har hjulpet meg til nå.
Ellers kan jo fysio/kiropraktor kansje hjelpe.
Kiropraktor begynte behandling på meg men fikk ikke fortsette etter jeg ble gravid da det lett utløser migrenen min og jeg vil ungå migrene mest mulig i svangerskapet.
Skal fortsette behandlingen etter barnet er født.

Jeg fikk diagnosen igår. Var hos legen idag, som så fint sa at det er ikke noe kjent behandling... får skinne hos tannlegen etterpå. Går daglig på smertestillende.  :P

Fikk dette etter jeg var hos tannlegen i februar. Hun var hardhendt og da dytta kjeven min ut av ledd. (aue..) Mine symptomer er ikke knekking av kjeve eller låsning.. men det er akkurat som den siden det gjelder ikke har noe "grop" til leddet... det bare ligger utenpå og sklir frem og tilbake... hodepine, anspent kjeve, nummenhet i halve ansiktet, nedsatt hørsel, dott og smerter i øret, "tannverk" oppe og nede og følsomme tenner. Bihulebetennelse symptomer (tett nese, verk i bihuler) stiv nakke, tinningshodepine og smerter bak øyet.. :P

Høres forferdelig ut!
Men det kan jo være noen slags behandling, kansje høre med en annen tannlege/lege.
Evt. spørre noen som driver med noe alternativ behandling.

Kjeven min låser seg flere ganger om dagen.
Hadde kjevekirurgi for vel et år siden, og det har vært slik etter det.
Tenker å få sånn skinne å sove med. kansje det hjelper, kansje ikke.
Kommer til å ta det opp neste år når jeg skal til etterkontroll i bergen.

Jeg er ikke sikker på hva diagnosen min heter, men hos meg ligger bruskputene feil, som gir smelling, knekking og låsninger. Skinne gjorde vondt verre og fjerning av visdomstenner hjalp ikke. Skal inn å ta kortison+lokalbedøvelse- injeksjoner i kjeveleddene etter endt amming. Hjelper ikke det heller, så lager vi et kunstig brudd i hvert kjeveledd (tar en side om gangen), og flytter kjeven. I verste fall, må bruskputene fjernes om ikke noe annet hjelper. 

Back
Topp