Kjerringstøt

Zephyra

Forumet er livet
VIP
Sommerfuglene 2017
Januarlykke 2020
I mangel på noe bedre å sammenligne det med, så vil jeg si at iblant får jeg kjerringstøt midt på magen, langt ut, altså ut mot huden. Hadde babyen vært større kunne jeg forklart det med et kraftig spark, men den når liksom ikke så langt ut enda :p

Vet ikke om det har et annet navn, men vi kaller det kjerringstøt hvis man slår seg på det ømme punktet på albuen, slik at det kjennes ut som et støt nedover i armen. Plutselig, men gjerne hvis jeg bruker magemusklene, får jeg denne rare følelsen av et støt. Hva skjer, noen andre som har kjent sånt? Er det bare nerveendene som snubler litt når alt av muskler tøyes? Hvis det har noe å si så har allerede magemusklene mine begynte å dele seg

Vet ikke helt hva kjerringstøt er :P Men jeg får det vi kaller hekseskudd, akkurat som om en nerve "blinker", gjør vondt av og på en liten periode. Har det sånn av og til, men nå når jeg er gravid har jeg det mye oftere, i tillegg til at det gjør mye vondere enn vanlig.

Jeg skjønner hva du mener :p
Grunnen til at vi får kjærringstøt er at f.eks på albuen så ligger det en åpen nerve. Så det er det vi kjenner når den åpne nerven får et slag.
Kan godt hende det er en nerve/nerver som ligger litt åpent og nære der babyen sparker :)

Ja! Hatt det i flere mnd, på samme plass på magen. Skjer ofte hvis jeg løfter noe tungt som kommer borti magen min på akkurat det punktet. Kjennes ut som skikkelige spark, ja.

Ja! Hatt det i flere mnd, på samme plass på magen. Skjer ofte hvis jeg løfter noe tungt som kommer borti magen min på akkurat det punktet. Kjennes ut som skikkelige spark, ja.
Akkurat slik kjenner jeg også.. men ikke opplevd i de andre svangerskapene mine..

Samme her. Får det når jeg bruker magemusklene ved å reise meg opp av senga, sofaen etc. :) Hadde det ikke i første svangerskap, men nå har jeg hatt det fra starten av. :)

Har helt glemt å følge opp denne tråden, men ser nå at flere opplever det samme som meg. Jeg har foranliggende morkake, så sparkene kjennes vagt, ikke så skarpt som den følelsen. Men jeg skvetter likevel til hver gang for det føles jo som om noen plutselig bare knipser meg utpå magen :p

Ja, jeg har også opplevd det, og synes kjerringstøt var et dekkende ord. Jeg kjenner det langt oppe på magen, litt til venstre. Har kjent det to ganger, begge gangene var da jeg reiste meg fra do. Trodde det var et kraftig spark første gangen.

Back
Topp