Kjerringsråd mot seteleie

:)Solsikke:)

Forumet er livet
Desemberskattene 2014
Januarlykke 2019
JuniJubel2021
Rakerungen er fortsatt i sete, skal på oppfølging på sykehuset om en uke, siden jeg allerede er 36 uker.

Ser ikke frem til Evt vending/ setefødsel eller keisersnitt.

Så håper noen har noen kjerringsråd. Skrubbet kjøkken gulvet på alle fire idag for jeg har hørt å stå på alle fire er smart...

Knærna på sofan, albuene i gulvet så du står med hue nesten i gulvet.. Hørt det får ungen til å snu seg:) å når h*n da har snudd seg å du reiser deg så er det forhåpentligvis for trangt til å snu seg tilbake i seteleie igjen:p

Knærna på sofan, albuene i gulvet så du står med hue nesten i gulvet.. Hørt det får ungen til å snu seg:) å når h*n da har snudd seg å du reiser deg så er det forhåpentligvis for trangt til å snu seg tilbake i seteleie igjen:p

Dette har jeg også hørt, og er nok verdt et forsøk.
Var forresten på MR av bekkenet for en og en halv mnd siden. Da var jenta mi i seteleie. Kjente hodet tydelig oppe mot høyre ribben. Under MR ble hun propell, enda de la over to dyner for å dempe støyen for henne. Hun romsterte fælt og snudde seg med hodet ned, og siden har hodet vært nede i bekkenet. Røntgenlegen bekreftet at det var tilfelle. Han sa også at noen gravide var til MR for å vurdere bekken pga baby i seteleie, og i noen tilfeller snudde babyen seg under undersøkelsen pga støyen fra maskina. Så det er tydelig at støy kan gjøre underverker for noen, hehe. Litt heavy musikk mens du ligger iro kan kanskje fungere, men kanskje ikke det beste forslaget..
Kjerringråd har jeg dessverre ikke.
Håper du får hjelp til å snu ungen, enten til lege, eller ved tipset til BebiMage ;-)

Sent from my GT-I9305 using BV Forum mobile app

Har også hørt at den stillingen i firfotstående skal hjelpe, men har ingen erfaring.

Min lå også i sete, men strøk med magen på en måte ( den veien jeg ville ha ho ) å hun snudde seg

Lykkelig gravid ❤️

Har prøvd å stå på alle fire uten hell, skal prøve å stå med rumpa opp...for spise noe søtt eller noe før jeg inntar posisjonen.

Skal på oppfølging på sykehuset så de vil antakelig prøve vending... Hvis ikke får jeg håpe mr hjelper.

Blir ikke beroligt når alle sier det er verre at jeg er førstegangsfødende med sete:/

Jaja ungen må ut på et vis...

Har prøvd å stå på alle fire uten hell, skal prøve å stå med rumpa opp...for spise noe søtt eller noe før jeg inntar posisjonen.

Skal på oppfølging på sykehuset så de vil antakelig prøve vending... Hvis ikke får jeg håpe mr hjelper.

Blir ikke beroligt når alle sier det er verre at jeg er førstegangsfødende med sete:/

Jaja ungen må ut på et vis...
Håper du får det til selv :-) Krysser fingrene ;-) Hvis ikke får du nok god hjelp til å få babyen snudd.

Sent from my GT-I9305 using BV Forum mobile app

Vendingsakupunktur hos en som har skikkelig peiling!

Noen idee om hvordan finne de? Jeg tenkte jeg skulle ringe rundt til akupenturer i morgen og spørre... Verdt forsøket selv om jeg ikke vett om jeg tror på det...

Finnes både fysioterapauter og jordmødre som også har tilleggsutdannelse innenfor akupunktur og bruker det i kombinasjon med tradisjonell behandling. Hør med jordmoren din om hun kjenner til noen! Ikke helt umulig ;) eller om du sier hvor du er fra, så kanskje noen kan anbefale en :) lykke til!

Finnes både fysioterapauter og jordmødre som også har tilleggsutdannelse innenfor akupunktur og bruker det i kombinasjon med tradisjonell behandling. Hør med jordmoren din om hun kjenner til noen! Ikke helt umulig ;) eller om du sier hvor du er fra, så kanskje noen kan anbefale en :) lykke til!

Har skrevet mail til ulike klinikker så funnet en idag, skal inn på torsdag;) dagen før oppfølging på sykehuset så håper det fungerer;)

Back
Topp