Kjerringråd

Silllje88

Blir kjent med forumet
Sniker litt fra mai-gruppa ;)
Brukte dere noen kjerringråd for å få igang fødselen? :) evt hvilke og hadde det noe virkning? :)
Er 38+4 idag, vært 2 ganger på modningsakupunktur og tar bringebærblad-kapsler..Er virkelig klar for at det skal skje noe snart ;)

Tok bringebærbladkapsler, gikk tur, spiste kanel osv, fikk modningsakupunktur fra uke 36 av. Ungen ville ikke ut, så ble igangsatt 10 dager på overtid. Etter ca 20 timer med rier, 8 i aktiv fødsel endte det i hastekeisersnitt.
Så ingenting funka på meg :p Men, jeg fikk mer energi av å gå til akupunktur. så selv om det ikke hjalp på selve fødselen så føler jeg at den bidro til at jeg var mer uthvilt enn hva jeg hadde vært uten :)

Hadde meg noen intervaller på formiddagen, sex på kvelden, vannet gikk rett etter midnatt:) vet ikke om det var ren tilfeldig eller hva

Gjorde alt som gjøres kan (bringebærbladte, akupunktur, rolige dager, pusse vinduer, trappe-gåing, kanel, sterk mat osv osv), men babyen ville ikke ut! Ble også strippet 3 ganger (null effekt), fikk ballong og til slutt en modningspille. Ble fødsel 14 dager på overtid og skulle sånn sett holdt til i Mai-gruppen (termin 20.04, fødte 04.05)! ;)
Såååå, tror nå ikke på annet enn at det skjer når baby og kropp er klar for det! ;) :p
Lykke til!! :)

Sex er vel det eneste som skal hjelpe. Det hadde god effekt her, jeg fikk mye masrier, og kynnere av det. En gang fikk jeg rier og holdt på i 18 timer uten at babyen var klar til å komme ut (litt nedtur å dra fra sykehuset igjen etter å ha vært der i 8 timer). Det gikk 10 dager til uten baby. Og da ble det fødsel helt av seg selv uten sex....

Så min erfaring er at sex gir mye ubehag uten nødvendigvis mye resultat. Om det gjorde fødselen lettere vet jeg ikke.

Turgåing og et varmt bad

Hadde tenkt å prøve og ha sex dagen før vannet gikk, men jeg orket ikke :p haha.. Så dersom vi hadde hatt sex hadde vi garantert trodd at det hjalp, men hos meg skjedde det helt tilfeldig :) vannet gikk 3 dager før termin.

Back
Topp