Kjerringråd

nøttelitenitreet

Fjompenisse
Tilgangsansvarlig
VIP
August 2018
Sommerfuglene
Har du trua på at kjerringråd fungerer til for eksempel å starte en fødsel? Og har du tenkt å prøve?

Forrige gang kom tassen til verden dagen etter et gourmetmåltid av de sjeldne - en svær skål kanel blandet med kanel-te, med en kopp kanel-te attåt. :D
Han hadde nok kommet uavhengig av kanelen, men det var jo et morsomt sammentreff. :)

Denne gangen vet jeg ikke om jeg prøver noe annet enn akupunktur og litt ekstra kanel der det måtte passe. (har fått litt smådilla på det i det siste, uansett. :p)
 
Nei har ikke prøvd noe, men har dårlig tru på de kjærringrådene!
 
Jeg har litt troen på kjerringråd ja, men er usikker på hvor heldige de er... Det som derimot er helt sikkert er at her blir det mye kosing de kommende dagene, da det vistnok skal ha innvirkning på livmorhalsen og åpning og slikt! :D haha :)
 
Jeg har litt troen på kjerringråd ja, men er usikker på hvor heldige de er... Det som derimot er helt sikkert er at her blir det mye kosing de kommende dagene, da det vistnok skal ha innvirkning på livmorhalsen og åpning og slikt! :D haha :)
Akkurat den der funker nok, ja. Er stort sett tørke her i huset om dagen, men når for et par dager siden skulle liksom gubben få ut knøttet. :D Han kom seg ikke ut, men gud hjelpe meg for noen fæle maserier det ble etterpå!! Men de sier vel at det må 3-4 ganger til for å få best virkning, så man må vel bare bite tenna sammen. :D
 
Akkurat den der funker nok, ja. Er stort sett tørke her i huset om dagen, men når for et par dager siden skulle liksom gubben få ut knøttet. :D Han kom seg ikke ut, men gud hjelpe meg for noen fæle maserier det ble etterpå!! Men de sier vel at det må 3-4 ganger til for å få best virkning, så man må vel bare bite tenna sammen. :D
Haha 3-4 ganger? Da får vi ligge i hardtrening... Har også hørt at en helst bør legge seg til å sove rett etterpå slik at "det ikke renner ut igjen med det første" (beklager infoen...) så det må vel prøves ut!
 
Prøvde det meste av kjærringråd sist, og ingenting funka. Denne gangen gidder jeg ikke prøve noe som helst, evt litt sengevals om jeg blir desperat (da mener jeg ikke desperat etter sengevals altså :p). Det som startet fødselen med storebror var at gynekologen var oppi der og røsket litt :p Mulig jeg tigger om det når termin er kommet og gått!
 
Her holder jeg meg til å gå trapper (og eneste grunn til det er at doen er i en annen etasje :p )...
 
Her holder jeg meg til å gå trapper (og eneste grunn til det er at doen er i en annen etasje :p )...
Ikke bli desperat nok til å begynne å løpe opp og ned flere ganger etter hverandre. Det hjelper ikke en dritt, og man blir helt ødelagt etterpå. :p samme med overdreven husvask! :p (prøvde litt av hvert sist, ja)

Leste her om dagen at varme kluter på brystene kunne være like effektivt som sex, faktisk. Så det hender jeg putter ullinnleggene oppå vedovnen. :D.om ikke det hjelper så er det veldig behagelig. :)

BVforum via HTC
 
Ikke bli desperat nok til å begynne å løpe opp og ned flere ganger etter hverandre. Det hjelper ikke en dritt, og man blir helt ødelagt etterpå. :p samme med overdreven husvask! :p (prøvde litt av hvert sist, ja)

Leste her om dagen at varme kluter på brystene kunne være like effektivt som sex, faktisk. Så det hender jeg putter ullinnleggene oppå vedovnen. :D.om ikke det hjelper så er det veldig behagelig. :)

BVforum via HTC

Haha, nei, orker nok ikke å løpe opp og ned mange ganger nei... Får da være måte på :p Dessuten tar det en halv evighet å komme seg ned og en halv evighet å komme seg opp igjen pga bekkenet...

Hm, kanskje jeg skal varme risposen jeg sydde meg forleden da, og legge den over puppene :)
 
Gikk på overtid sist, så jeg er villig til å prøve alt som ikke kan skade for å se om det kan ha noen effekt denne gangen.. Blir nok daglig sengevals i hvertfall pluss akupunktur.. Men å gå mye i trapper og gå på kjøpesenter og sånt kommer jeg ikke til å gjøre med tanke på bekkenet.. Det er ikke verdt det.. Tross alt er hun jo her om maks 3 uker uansett hva jeg gjør og ikke gjør:) Ingen vei utenom, vi må i mål;)
 
Gikk på overtid sist, så jeg er villig til å prøve alt som ikke kan skade for å se om det kan ha noen effekt denne gangen.. Blir nok daglig sengevals i hvertfall pluss akupunktur.. Men å gå mye i trapper og gå på kjøpesenter og sånt kommer jeg ikke til å gjøre med tanke på bekkenet.. Det er ikke verdt det.. Tross alt er hun jo her om maks 3 uker uansett hva jeg gjør og ikke gjør:) Ingen vei utenom, vi må i mål;)

Synes tre uker virker så fryktelig lenge jeg!!! åh, trodde ikke jeg skulle bli så utålmodig altså!!
 
Synes tre uker virker så fryktelig lenge jeg!!! åh, trodde ikke jeg skulle bli så utålmodig altså!!
Tror jeg bare hadde blitt stresset om noe hadde skjedd nå.. Koser meg så utrolig nå mede å gå hjemme og stelle helt for meg selv.. Men var ikke sånn med første altså.. Da håpet jeg nesten hun skulle bli prematur, for jeg var så spent.. Nå nyter jeg tiden jeg får alene, for det er ikke ofte man har den muligheten med en 2-åring i hus;)
 
Tre uker? Er det max 7 dager over hos dere? Her er det 11, så man risikerer å måtte gå 4 uker til. :( det virker nesten som en evighet!

BVforum via HTC
 
Tre uker? Er det max 7 dager over hos dere? Her er det 11, så man risikerer å måtte gå 4 uker til. :( det virker nesten som en evighet!

BVforum via HTC
Nei 12, men må nesten gå ut fra første terminen min (26. januar) om det blir snakk om igangsettelse.. Er jo tross alt snakk om 6 dager ekstra om de ikke hører på meg, og de 6 dagene ville jeg gått rundt og vært livredd, og det er neppe bra hverken for meg eller babyen.. Har heldigvis jordmor på laget, så jeg har trua på at det blir 12 dager over 26. om det blir igangsetting...

4 uker er jo heller ingenting, sånn egentlig:) Men krysser for at babyene får lov til å komme før det går til igangsetting:) Ble satt igang sist og det er ikke noe jeg gjør med glede:p
 
Nei 12, men må nesten gå ut fra første terminen min (26. januar) om det blir snakk om igangsettelse.. Er jo tross alt snakk om 6 dager ekstra om de ikke hører på meg, og de 6 dagene ville jeg gått rundt og vært livredd, og det er neppe bra hverken for meg eller babyen.. Har heldigvis jordmor på laget, så jeg har trua på at det blir 12 dager over 26. om det blir igangsetting...

4 uker er jo heller ingenting, sånn egentlig:) Men krysser for at babyene får lov til å komme før det går til igangsetting:) Ble satt igang sist og det er ikke noe jeg gjør med glede:p
Aha, sånn sett ja. :)

Ja, vi satser på at de alle sammen kommer ut selv!
Men mandag er det vekstkontroll igjen, og da kommer dommen. :)

BVforum via HTC
 
Aha, sånn sett ja. :)

Ja, vi satser på at de alle sammen kommer ut selv!
Men mandag er det vekstkontroll igjen, og da kommer dommen. :)

BVforum via HTC
Ojoj.. Det blir spennende:) Ho frøkena her hadde plutselig krøpet opp mot gjennomsnittet da vi var på kontroll forrige uke, så det blir nok ingen igangsetting på grunn av vekstavvik i hvertfall... Det var det sist, så da ble jeg satt i gang 6 dager over:p Eneste som kan gjøre at jeg blir satt i gang før de 12 dagene nå er om det begynner å minke på fostervann (sånn det gjorde sist), men det blir uansett ikke oppdaget før 6 dager over, for det er første mulige overtidskontroll på sykehuset.. MÅ krysse fingrene for at de ikke bruker siste termin, da, for da er jeg jo 12 dager over når de mener jeg er 6 dager over.. Synes det er skummelt, jeg:p
 
Ojoj.. Det blir spennende:) Ho frøkena her hadde plutselig krøpet opp mot gjennomsnittet da vi var på kontroll forrige uke, så det blir nok ingen igangsetting på grunn av vekstavvik i hvertfall... Det var det sist, så da ble jeg satt i gang 6 dager over:p Eneste som kan gjøre at jeg blir satt i gang før de 12 dagene nå er om det begynner å minke på fostervann (sånn det gjorde sist), men det blir uansett ikke oppdaget før 6 dager over, for det er første mulige overtidskontroll på sykehuset.. MÅ krysse fingrene for at de ikke bruker siste termin, da, for da er jeg jo 12 dager over når de mener jeg er 6 dager over.. Synes det er skummelt, jeg:p
Ja, men jeg er ganske sikker på at han har vokst igjen. :) hos jordmor nå sist hadde jeg plutselig gått opp 6 kg siden sist kontroll, og før det (den tiden han ikke vokste) hadde jeg gått ned. Så er optimistisk! :)

BVforum via HTC
 
Synes tre uker virker så fryktelig lenge jeg!!! åh, trodde ikke jeg skulle bli så utålmodig altså!!
og jeg er utolmodigheten sjøl! HELT forferdelig lei av å vente -.-
 
Virker som det er flere som hadde trengt den fastsatte datoen jeg etterlyste i går. :D venting er noe av det verste som finnes!

BVforum via HTC

Skulle gjerne hatt en fastsatt dato ja, hadde vært så mye lettere å forholde seg til!!! Det kan skje når som helst samtidig som det kan være en liten evighet til er ganske vanskelig å forholde seg til synes jeg... Når jeg var hos jordmora på mandag satt ho å så litt på meg da jeg kom inn, og så sa ho "Her skjer det ingenting??" Hjelper ikke at ho maser om at ting skal begynne å skje heller da!! åh, blir gal av ventinga :p
 
Back
Topp