Kjerringråd som

Håndballmamma

* Lykke *
Novemberskattene 2014 <3
Påskekyllingene 2020
Funker til å starte fødsel? Noe dere gjorde som dere tror funket for dere?

Termin i dag og er lei av å vente

Spis masse svisker!! :-)

Jordmor ga meg beskjed om å spise noe som får fortgang på magen, 15 timer etter jeg hadde spist en pose med svisker startet riene :-)

Vi hadde sex en time før vannet gikk, vet ikke om det bare var tilfeldig :p

Det meste er vel helt tilfeldig,svisker eller sex, babyen kommer når den er klar! Prøv heller å slappe av og samle krefter, det kommer godt med!
Hilsen hun som ikke har sovet mer enn noen timer tilsammen på fire netter etter fødsel!

Ha sex, et hormon i sæd modner livmorhalsen, og hormonet du utskiller ved orgasme er det samme som starter fødselen. Så sex er det eneste som kan hjelpe. Men ellers, hvil deg, du trenger kreftene

Funker til å starte fødsel? Noe dere gjorde som dere tror funket for dere?

Termin i dag og er lei av å vente

Jeg gjorde mange ting, så umulig å si om noe funket eller hva som funket. Kanskje en kombinasjon?
Fødselen satte i alle fall i gang på termindato og jeg var førstegangs.

• Spiste ananas nesten hver dag gjennom hele svangerskapet. Også mye fersk ananas.
  • Spiste kanel flere ganger hver uke gjennom hele svangerskapet.
  • Satt mye på pilatesball de siste 8 ukene av svangerskapet. Trappet opp den siste uken. Satt og "hoppet" på den.
  • Hadde sex gjennom hele svangerskapet og dagen før termin testet vi Rikshospitalets sexoppskrift (en kjip stilling når man har stor mage).
  • Trappet opp fysisk aktivitet siste uken av svangerskapet. Gikk mye turer i raskt tempo, og litt hardere yoga.
  • Jeg slappet også mye av! Lå på sofaen og koste meg, så serier og prøvde å koble helt ut.
  • Meditasjon gjennom hele svangerskapet.
  • Snakket med babyen i magen og så at nå kunne hun bare komme uken før termindato:D
  • Gjorde en hard økt med astanga yoga på termindatoen og 20 min etterpå kom første rie.
Til syvende og sist tror jeg det er mest tilfeldigheter, men kommer til å prøve på det samme neste gang:cool:
Har uansett mest tro på at det er summen av hva man har gjort gjennom hele svangerskapet som eventuelt gjør noe for fødselstart, ikke akkurat hva man gjør de siste dagene før.

Har gjort mye av det du har gjort. Er 2. Gangs fødende og sist startet fødselen med rier etter en lang spasertur. Har gjort det samme nå som sist men det funker liksom ikke. 2 dagen på overtid nå. Kontroll hos jm i morgen. Håper det skjer noe snart for vil virkelig ikke være gravid lengre. Kjenner det tærer på psyken at alle spør maser og graver og forteller om drømmer de har hatt osv....

Her startet også fødselen på termindato og jeg er førstegangs. Vi har mye trapper, så det ble endel gåing i de. Hadde dilla på ifa dagene før termin. Brukte yogaballen endel. Men jeg tror egentlig det var tilfeldig.

Da vannet hadde gått og riene aldri kom og jeg prøvde alt for å få dem i gang var det helt tydelig èn ting som funka, bryststimulering! Må si det var en litt rar ting å holde på med på sykehuset, men det var sånn at hver gang jeg gjorde det kom en rie. Hvis jeg droppet det noen timer kom ingen rier, men så snart jeg prøvde igjen kom en ny rie!

Da vannet hadde gått og riene aldri kom og jeg prøvde alt for å få dem i gang var det helt tydelig èn ting som funka, bryststimulering! Må si det var en litt rar ting å holde på med på sykehuset, men det var sånn at hver gang jeg gjorde det kom en rie. Hvis jeg droppet det noen timer kom ingen rier, men så snart jeg prøvde igjen kom en ny rie!
Jeg er litt skeptisk til å stimulere brystene for jeg fikk skikkelig melkespreng mange dager før fødsel sist.. er 4 dager over nå så begynner nesten å bli desperat og.

Back
Topp