Kjerringråd - sette i gang fødsel

*Butterfly*

Glad i forumet
Junilykke2018
Vårspirene 2021
Noen som har noen råd for å fremskynde fødsel? [emoji51]

Fødsel starter jo naturligvis når kroppen er klar for det, men jeg synes det er interessant og ikke minst motiverende å tenke at jeg kan gjøre noe selv for å fremskynde[emoji23] Har selv termin i starten av Juli og er lite gira på de nye permisjonsreglene så her skal jeg gjøre det jeg kan fra uke 37[emoji28] Så hvis noen har noen råd, erfaringer, del gjerne[emoji7]

Jeg vet om mange som har prøvd det meste av kjerringråd, som ikke har virket. Men når de har slitt seg ut av alle kjerring råd å gitt opp og endelig klarer å slappe av har det starta.

Så kanskje flere dager med stress før en grundig dose avslapping kan funke?:smiley-bounce012

Sex der mannen har utløsning nermest mulig livmorhalsen.

Var det ikke ei her inne som (ufrivillig) satte i gang fødsel med no avføringsmiddel? :hilarious::dead:

Ellers har jeg hørt at enkelte har hatt god effekt av modningsakupunktur, og "tøying" (stripping) når man er moden.

Tror fødselen blir mindre smertefull, og tar kortere tid hvis man lar kroppen bestemme når den er klar. Det et i hvert fall min erfaring fra sist. Men lykke til ;)

Var det ikke ei her inne som (ufrivillig) satte i gang fødsel med no avføringsmiddel? :hilarious::dead:

Ellers har jeg hørt at enkelte har hatt god effekt av modningsakupunktur, og "tøying" (stripping) når man er moden.

Tror fødselen blir mindre smertefull, og tar kortere tid hvis man lar kroppen bestemme når den er klar. Det et i hvert fall min erfaring fra sist. Men lykke til ;)

Det var meg, fulgte legens råd mot forstoppelse. Endte med en super rask fødsel. Men anbefales ikke.
Mini hadde besjet i magen, så ble tydelig stresset av det. Og jeg husker svært lite fra fødselen pga at det gikk fort og veldig smertefult. Og virkningen av avføringsmiddel begynte å virke en liten stund etter jeg var blitt sydd sammen. Au!

Modningsakupunktur, stripping, sex og avslapping :happy119

Sex der mannen har utløsning nermest mulig livmorhalsen.

Ei veninne hadde sex hver dag de siste 10 ukene og måtte settes i gang på max overtid[emoji28]

Men har hørt det skal hjelpe med sæd ja, funker gjerne for noen[emoji51].. Men sex har jeg verken lyst eller energi til nå, så jeg dropper den for min del[emoji23]

Å det har jeg ikke fått med meg [emoji85]
Modningsakupunktur skal garantert forsøkes[emoji1] Hadde ikke stresset like mye over det hadde det ikke vært for de dumme permisjonsreglene faktisk :P Har det ganske fint som høygravid hvis en ser vekk ifra kvalme[emoji28]

Det var meg, fulgte legens råd mot forstoppelse. Endte med en super rask fødsel. Men anbefales ikke.
Mini hadde besjet i magen, så ble tydelig stresset av det. Og jeg husker svært lite fra fødselen pga at det gikk fort og veldig smertefult. Og virkningen av avføringsmiddel begynte å virke en liten stund etter jeg var blitt sydd sammen. Au!

Ja det er det jeg mener å ha lest at det kan føre til styrtfødsel [emoji848] Det er jeg ikke interessert i:P Hva slags middel tok du? Lurer på av nysgjerrighet, mange gravide blir jo forstoppa :P Hørtes ikke godt ut!

Sex - og da skal visst livmorhalsen "druknes" i sæd, ligg med bena høyt lenge etterpå osv..
Fødepizza er det noe som heter - finnes oppskrift på nettet
Modningsakupunktur
Bringebærkapsler

Har mest tro på sex og modningsakupunktur av disse jeg da :-)

Brystvortestimuli skal visstnok gi oxytocinproduksjonen en boost, noe som kan sette i gang rier. Barnet kan dog bli stresset av det, så anbefales ikke med mindre man er koblet til ctg for å se hvordan barnet reagerer. Hør evt med jordmor først:happy:

Ei veninne hadde sex hver dag de siste 10 ukene og måtte settes i gang på max overtid[emoji28]

Men har hørt det skal hjelpe med sæd ja, funker gjerne for noen[emoji51].. Men sex har jeg verken lyst eller energi til nå, så jeg dropper den for min del[emoji23]

Men det er det eneste beviste som faktisk hjelper. Sperm inneholder ett hormon som brukes i modningspiller og, fikk vi vite på fødselsforberedende kurs :)

Sex - og da skal visst livmorhalsen "druknes" i sæd, ligg med bena høyt lenge etterpå osv..
Fødepizza er det noe som heter - finnes oppskrift på nettet
Modningsakupunktur
Bringebærkapsler

Har mest tro på sex og modningsakupunktur av disse jeg da :-)

Fødepizza, har jeg aldri hørt om. Googlet oppskrift, synes det så ut som en vanlig kjøttdeigpizza jeg [emoji85]

Men det er det eneste beviste som faktisk hjelper. Sperm inneholder ett hormon som brukes i modningspiller og, fikk vi vite på fødselsforberedende kurs :)

Å stilig! Får kansje gi det en sjanse da[emoji4][emoji51]

Back
Topp