Kjerringråd og kjønn

Smågoth

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
Marsboerne 2023
Aprilspirene 2023
Fastelavnsbollene 2026
De siste dagene har jeg syntes at salt har vært sinnsykt godt, også kom jeg på det her med at det er noe sånn kjerringråd som sier at da blir det gutt (hvis du craver søtt blir det jente). Jeg har allerede litt på magefølelsen at det blir gutt, så dette blir spennende! Tenkte vi kunne ha en tråd der vi delte sånne myter bare på gøy, og gjette frem til vi finner det ut :p

Hvis man har uren hud så blir det jente, om du har ren hud blir det gutt :Heartred :Heartblue

De siste dagene har jeg syntes at salt har vært sinnsykt godt, også kom jeg på det her med at det er noe sånn kjerringråd som sier at da blir det gutt (hvis du craver søtt blir det jente). Jeg har allerede litt på magefølelsen at det blir gutt, så dette blir spennende! Tenkte vi kunne ha en tråd der vi delte sånne myter bare på gøy, og gjette frem til vi finner det ut :p
jeg har ogsp en magefølelse på at det blir gutt, jeg heller mer mot salt og feit mat, men må og ha sjokomelk hver dag :hilarious: Blir spennende å se

Hvis man har uren hud så blir det jente, om du har ren hud blir det gutt :Heartred :Heartblue
Jeg var bittelitt kvisete i begynnelsen, så gikk det litt vekk, og nå har jeg et par igjen :hilarious: Vil ikke si det er mer enn vanlig, det pleide å variere gjennom hele syklusene mine, så vi sier inkonklusiv på den :p

jeg har ogsp en magefølelse på at det blir gutt, jeg heller mer mot salt og feit mat, men må og ha sjokomelk hver dag :hilarious: Blir spennende å se
Jaa, elsker sjokomelk! Men det gjør jeg ellers også da, samme med cola :p

Har mest lyst på saftig frukt - mulig jeg har lest at det kan bety jente?

Ellers er symptomene mine ganske like som de andre to, mulig litt mer uggen denne gang - men er jo blitt eldre så.

Ellers er det jo ramzy theory man kan se på også, hvis man har tatt tidlig ul. Men jeg blir ikke klok på metoden, enten skal man speilvende bildet eller ikke.

Har mest lyst på saftig frukt - mulig jeg har lest at det kan bety jente?

Ellers er symptomene mine ganske like som de andre to, mulig litt mer uggen denne gang - men er jo blitt eldre så.

Ellers er det jo ramzy theory man kan se på også, hvis man har tatt tidlig ul. Men jeg blir ikke klok på metoden, enten skal man speilvende bildet eller ikke.
Speilvend om det er utvendig :)

Mye halsbrann betyr jente. Mye kvalme betyr jente.

Jeg var 0 kvalm og var sånn irriterende gravid uten noen plager med min første. Hadde cravings på isbiter og vannmelon. Det var jente, og jeg var 24 år da hun ble født. Med nr to slet jeg med bekken, svangerskapskløe, jeg brakk ett ribbeina med bronkitt og alt var feil. Var mye sliten, tett i nesa, klarte ikke å stå lenge av gangen. Da var jeg 29 år, og det var gutt. Spiste usunt, masse chips og sjokolade, ingen hemninger… Nå er jeg for første gang kvalm i svangerskapet. Ønsker meg rista brød hver dag, gjerne med avokado og egg. Har også sykt lyst på spekemat, men det går jo ikke.. har også lyst på søtt, men ikke i sånne syke mengder som med nr to xsmile9 spennende å se hva for en luring dette er

Synes det er festlig med slike myter selvom jeg jo vet det bare er for gøy :D

- Magefølelsen er klar på at det blir gutt.
- Tenkte også gutt utfra at jeg trudde eggløsning og befruktning skjedde samme dag. Men fant jo faktisk aldri lh-toppen, og ble jo satt en dag frem på tul. Skjedde el dagen før, så kan sædcellene ha ligget å ventet.
- På TUL var det høy hjerterytme, som kan tyde på jente. Men usikker på om rytmen fra tul kan brukes, da det virker som hjerterytmen ikke stabiliseres før noe senere i svangerskapet.
- Dårlig hud tyder på jente
- Lite/middels kvalme tyder på gutt
- Ramzi metoden må vente fordi jeg glemte å spørre hvor morkaken lå på tul
- Har nok mest lyst på søtt, men generelt alt som er ferskt. Fersk frukt, ferskt brød. Vet ikke hva det tyder på? :laughing002
- Hodepine tyder på gutt

Sikkert mye mer myter og, men ble mer enn langt nok dette :smiley-ashamed004

Hadde sex dagen før EL, tyder på gutt. Kjenner at hodepinen som jeg hadde i svangerskapene kommer tilbake - så tenker da at det blir en ny gutt :)

Sånne kjerringråd har alltid vært motsatt for meg...
- Jeg var kvalm da jeg gikk med gutt, og ikke kvalm da jeg gikk med de to jentene mine. Denne gangen er jeg ikke kvalm.
- Jeg hadde kviser da jeg gikk gravid med gutt, men hadde fin hud da jeg gikk med jentene. Denne gangen begynte svangerskapet med masse kviser, men har heldigvis blitt litt bedre nå.
- Cravet surt da jeg gikk gravid med gutt (men det er kanskje et guttesymptom?). Ingen sterke cravings denne gangen da, men har generelt lyst på frukt.

Har hatt hyperemesis i alle svangerskapene også nå. Spydde vel like mye og kvalm hele dagen. Har 3 gutter fra før. Hadde sex EL dagen, så det er vel typisk at det blir gutt da? Hjerteslag på UL i uke 8 var 176, så er jentetegn?

Er redd det blir en til gutt, haha. En klarsynt jeg snakket med spådde jente da, men har mine tvil!

Har hatt hyperemesis i alle svangerskapene også nå. Spydde vel like mye og kvalm hele dagen. Har 3 gutter fra før. Hadde sex EL dagen, så det er vel typisk at det blir gutt da? Hjerteslag på UL i uke 8 var 176, så er jentetegn?

Er redd det blir en til gutt, haha. En klarsynt jeg snakket med spådde jente da, men har mine tvil!
Med min gutt nr 2 så hadde han 175 hjerteslag på ul i uke 8+noe :p
Denne hadde 151 i uke 7+, så håpe det stiger :wacky:

Ta en giftering i et halsskjede, og hold over magen. Dersom den går rundt i ring så blir det gutt, dersom den går sidelengs blir det jente

Blei gutt på meg :hilarious:

Magefølelsen sier meg egentlig ingenting. Er førstegangsfødende, så har heller ingen tidligere referanser. Har ikke vært veldig kvalm frem til nå, så det tyder vel på gutt. Har nok litt mer uren hud nå, så det tyder vel på jente. Har mer lyst på salte og sure ting, enn søte, det peker vel også mot gutt. Blir spennende å få vite om endel uker!

Jeg har samme symptomer som sist, kanskje litt mer kvalm nå og mindre hodepine. Uren hud osv.. Jeg fikk jente og tror nok det er jente denne gangen også.

Med forrige var jeg tålelig kvalm frem til 2.trimester, og fikk uren hud. Varierende cravings. Denne gangen er jeg mer kvalm, har uren hud, og har de sammen cravingene som sist. Derfor tror jeg litt det er jente denne gangen også.

Med første (gutt) hadde jeg ingenting, ikke dårlig, ikke cravings.. med andremann (gutt) var jeg kjempedårlig, dautrøtt og masse cravings.. nå; vært litt dårlig bare, litt trøtt innimellom og ingen spesielle cravings. Bare øyeblikkelig lyst på ting :hilarious: 99% sikker på at dette og er gutt, pga gener.. så det er helt tydelig at svangerskap er forskjellig uansett kjønn:laughing002

Jeg har en jente fra før og med ho så cravet jeg is, surt godteri og frukt.
Nå så craver jeg kjøtt typ biff, koteletter osv. I tillegg må jeg ha egg og kiwi til kvelds
I følge mamma og svigermor venter jeg en gutt, har det også på følelsen.

Back
Topp