Kjerringråd mot vond hals??

Hønepøne+2

Gift med forumet
Hjeeeeeeeeeeeeeelp!!!

Har så vondt i halsen og kan jo røpe at repsilsreklamen bare er bløff. Har i dag drukket te med fersk ingefær, pepper og honning og gurglet salvie-te, men kan ikke si det hjalp. Kan julioraklene hjelpe tro?

Jeg gikk en uke med sykt vond hals hvor ingenting hjalp, gikk til legen og tok en halstest, den var positiv på streptokokk, fikk pencilin og det har hjulpet en hel del :)

Bland ut noen dråper med vademecum i et glass med van, og gurgle det! Det er desinfiserende munnskyllevann[:D]

fy,signerer..er uutholdelig vondt!!! har legetime i mrg,skal få de til å se i halsen ja....

Off, jeg tygger på alt som heter halstabletter... Håper det gir seg snart her også !!

Jeg skal til legen med samme problemet, viktig å sjekke så det ikke er streptokoker... ellers synes jeg repsils fungerer like bra som feks fishermans, dvs null virking men halsen blir "bedøvet" og det hjelper litt [:)]

Vil bare ønske deg god bedring!
Sov med ullsokker, stor truse(!) og en høyhalset genser (gjerne i ull). Smør utsiden av halsen med Mentholatum hvis du har!

ORIGINAL: Klatten

Vil bare ønske deg god bedring!
Sov med ullsokker, stor truse(!) og en høyhalset genser (gjerne i ull). Smør utsiden av halsen med Mentholatum hvis du har!

Skal ikke si noe om truser eller gensere [8D], men å sove med ullsokker (f.eks. tynne ulvang) funker som gull hvis du har feberfrysninger! Svetta av feberen på én eneste natt med ullsokker på! Har hatt skikkelig vondt i halsen og hosta masse og vært litt skral i en uke etterpå da, men har klart å være på jobb i hvertfall, og slapp å ha feber i lengden denne gangen. Alle har jo halsbetennelser for tida, og dét går jo over før eller siden (både med og uten antibiotika for de fleste normalt friske voksne, enten det er bakterier eller virus). [;)] Lykke til og god bedring.

Kan jo nevne at is (vanlijeis) uten noe ekstra søte tillegg som sjokosaus eller -strø kan funke like så bra lindrende for halsen som varm te. Søtning i teen har jeg erfaring med at irriterer halsen og gir hoste, så det er best å unngå.

Ellers er det jo ett tips å sitte med hodet/nesa over en kjele med dampende (nylig oppkokt) vann og et håndkle over hodet + gryta og puste inn vanndampen i 10 minutter (eller så lenge man klarer).

VARM SOLBÆRSAFT lover det hjelper [:D][:D]

Da er det bare å begynne på toppog gå igjennom alle. Men er MYE bedre i dag, så teene hjalp virkelig[:D]

Back
Topp