Kjerringråd mot strekkmerker?

chrisella

Blir kjent med forumet
Evt tips til produkter som faktisk funker? Spytt ut om du har noen: )

Jeg var heldig og slapp unna uten strekkmerker sist, men nå skal jeg ha tvillinger, og kommer vel til å se ut som jeg har svelget en buss etterhvert, og huden min kan da umulig være SÅ elastisk...

Vet det er genetisk om man utvikler strekkmerker eller ikke etc, men om det finnes noe som kanskje kan begrense det litt ihvertfall, så hadde jeg blitt veldig glad: ) Jeg kjøpte Clarins Stretch Mark Control da jeg var ute og reiste i helgen. Tviler på at den virker, men det kan da ikke skade.  

Spise mindre? heheheh

Dette er nok genetisk, ehm det fins jo salver og kremer for det på markedet. Men om de virker er en annen ting og med tvillinger??? ehm.... jeg hadde ingen inntil de siste to ukene, men pytt pytt. Her i gården kaller vi merkene æresmerker for god  innsats!

Jeg smurte med noe som het svangerskapsolje tror jeg. Her fikk jeg faktisk endel strekkmerker, men de "forsvant" etter fødsel. Ser at når magen vokser nå så kommer det mer og mer fra her ;) Heldigvis vises de ikke til vanlig... Vi får håpe det går slik med deg også? ;)

Takk for tips: )
Jeg er ikke livredd for strekkmerker, vet jo at de vil komme. Magen min kommer sikkert til å bli vanvittig stor hvis guttene har tenkt å være der inne til det nærmer seg termin (og det vil jeg jo!), så om det er mulig å begrense omfanget så vil jeg det: ) 

Massere inn kremer kan hjelpe, massasje øker blodgjennomstrømningen som kan være forebyggende :) Jeg har kjøpt body butter fra bodyshop så alle mine venninner brukte ;)

Det hevdes at det skal hjelpe litt og bruke en del olje i maten! Kaldpressede oljer på mørke flasker er de sunneste :)

Første svangerskap kjøpte eg både kremer og oljer som eg smurde meg inn med kvar dag, men hjalp ingen ting. Fikk strekkmerker over heile magen. Så eg har dessverre ikkje trua på at der finst noko som hjelper mot strekkmerker...

Hjelper vel ikke å smøre så mye med kremer for strekkmerkene kommer jo innenfra.. og så langt inn trekker ikke kremene. Men skader jo ikke. Jeg smørte med Body butter fra body shop og fikk ingen strekkmerker.. :)

Også er det viktig med masse vann og omega 3.. smøre kroppen fra innsiden :)

Back
Topp