kjerringråd mot kvalme?

Totette<3

Flørter med forumet
Nå er det like før jeg skal begynne på jobb igjen etter nesten et års permisjon, og frykten er stor for at kvalmen skal sette inn noe enormt de første ukene :/ Jobber som lærer så det er en noe uheldig start på skoleåret om man kan kalle det det ;)

Derfor lurer jeg; er det noen som har noen gode råd mot kvalme som de vil dele??

Nå er det like før jeg skal begynne på jobb igjen etter nesten et års permisjon, og frykten er stor for at kvalmen skal sette inn noe enormt de første ukene :/ Jobber som lærer så det er en noe uheldig start på skoleåret om man kan kalle det det ;)

Derfor lurer jeg; er det noen som har noen gode råd mot kvalme som de vil dele??

Jeg har lest at man skal prøve å ikke være sulten, man blir lett kvalm hvis man er det.

Litt ingefær kan visst også hjelpe :) Kan f.eks lage deg en ingefærte ved å kutte opp litt ingefær, litt sitron og honning.

Sitrondrops - spiser før du står opp ...

Det beste; Kaste opp og bli ferdig med det :) hehe..

Blir det ekstremt kan du høre med legen om kvalmestillende =)

Har du prøvd seaband fra apoteket?? Det er bånd du har rundt hvert håndledd, trykker på et punkt som gjør at du ikke blir kvalm. Fungert veldig på meg. Kan også bruke de mot reisesyke.

Jeg tenker at seabands kanskje vil være med på å dempe det, men vet ikke.
Ett tips jeg husker fra sist svangerskap var å ha en liten ingefærbit i en plastbit e.l. i lomma i løpet av dagen, så om du kjenner at nå kommer kvalmen så tar du ingefærbiten i munnen og tygger litt på den.

Ellers er det å koke te på sitron, ingefær og honning.

Har du prøvd seaband fra apoteket?? Det er bånd du har rundt hvert håndledd, trykker på et punkt som gjør at du ikke blir kvalm. Fungert veldig på meg. Kan også bruke de mot reisesyke.

Har ikke prøvd seaband nei! Takk for tips! Skal til legen i morgen også, så får høre hva hun tenker om saken! :)

Når jeg leste denne tråden håpte jeg at det skulle være et nytt tips til meg :) Har slitt med kvalme i de to svangerskapene jeg har hatt, og er livredd for å bli plaget med det igjen :/ Dytter derfor denne opp i håp om at noen har et genialt tips til meg :D

Seaband gjorde meg 100 ganger verre :P Ble helt stresset og fikk nesten angst av å ha det stramme rundt håndleddet :P Bare å være obs på om du ikke liker å føle deg fanget! :P

Back
Topp