kjerringråd mot kvalme

mamma til snart 3<3

Andre møte med forumet
Hallo jenter:)
er da noen av dere der ute som har noen gode går mot kvalme?? har prøvd masse men hjelpe jo ikke:S kjenne jeg lede meg allerede til dette svangerskapet er over:/ kvalme og bekkenløsning er ikke noe kjekt.. men hva jør me ikke for og få eit lite friskt barn til verden:)
 
Jeg har prøvd ingefær i litt kokende vann, så det blir te liksom. Synes det hjalp litt. Men det som hjalp aller mest for meg var akupunktur. Nå er kvalmen nesten helt borte! Og jeg har vært skikkelig kvalm lenge. Men kan ha noe å si at jeg er 10+0 nå og da begynner kvalmen å gi seg for mange uansett..
 
takk for svaret:) får prøve inefær jeg og da:) vist ikke får jeg rine noen som kan ta akupungtur:) var ikke så kvalm med de 2 andre svangerskapene, kan liksom telle på 2 hender kor mange ganer jeg kastet opp, men no e da stort sett heile dagen:S
 
Huff, ja det er utrolig kjedelig. Håper det endrer seg etterhvert. Spise lite og ofte funker også, gjerne tørre ting som kjeks osv.. Lykke til :)
 
Jeg slet veldig med kvalme i første svangerskap og er ikke noe bedre i denne gang. Ingefærøl hjelper meg, og mandler...Ikke mye mandler men tygge noen litt innimellom ;-)
V
 
Spis liten og ofte, gjerne hver 2-3t.
Knekkebrød, kjeks, frukt, mandler og hasselnøtter har hjulpet meg litt.

Håper du finner noe som hjelper litt, ikke lett å være kvalm hele tiden!
 
Back
Topp