Kjerringråd mot halsbrann.

Mayb31

Elsker forumet
  • Jeg er 32 uker på vei med mitt første barn, og har vært veldig plaget av halsbrann. Alle sa at melk skulle hjelpe, men jeg er av de få som faktisk ble verre av det. Da fikk jeg beskjed fra jordmor om å prøve øl (alkoholfritt selvfølgelig!) og det hjalp på meg. :) Hilsen Zsuzsanne
  • Prøv riskaker! Selv er jeg veldig glad i ost-riskaker. Det er godt som snacks og halsbrannen blir borte, ihvertfall på meg. Hilsen Anita
  • Har selv vært plaget med halsbrann kun de siste ukene, men har funnet ut at store mengder vann hjelper. Blir det for ille har også aflurax tyggetabletter (kjøpes på apotek)god virkning. Og for de dagene man trenger noe søtt og godt, har milkshake hatt en lindrende effekt på meg i hvertfall. Kanskje det hjelper for andre også. Smaker i hvertfall godt om ikke annet. Hilsen Lene
  • Jeg er nå 7 måneder gravid med mitt andre barn, og har også denne gangen sterke plager med halsbrann til alle døgns tider. Fikk tips om å drikke Club Soda, vanlig mineralholdig Club Soda - smaker som Farris, og er veldig god kald. OG det virker umiddelbart! Club Soda fås også i alle matbutikker - et enkelt, raskt og effektivt tips som også smaker OK. Hilsen Hilde
  • Har vært plaget av halsbrann under hele svanger skapet. Da jeg venter tvillinger begynte dette veldig tidlig pga presset på lukkemuskelen. Nå da jeg er 37 uker på vei og svangerskapet snart er over, har jeg endelig funnet noe som hjelper. Nyco fruktsalt, en flaske med pulver som blandes i vann og drikkes mens det bruser. Fåes på apotek og i Rimi butikker.
  • Jeg har vært veldig plaget med halsbrann og det har bllitt mange våkenetter på grunn av det. Så fikk jeg et tips: Bland ut en teskje Natron i et halvt glass vann og drikk dette. Dette hjalp meg veldig mye så derfor vil jeg dele det med andre. Hilsen Vibeke
  • Var under mitt første svangerskap, og også denne gang, veldig plaget med halsbrann. Har til nå brukt Gaviscon, som virker veldig bra på meg. Men av jordmoren min, fikk jeg beskjed om å prøve tyttebærsyltetøy, og det virker. Det må ikke være for søtt, men den Noras hjemmelagde er bra. Det er flere som har prøvd dette, noen virker det på, noen ikke. Men slik er det
    også med Gaviscon, ikke alle merker bedring med dette heller.
    Lykke til for de som vil prøve. Heidi + 35
  • Syns selv å tygge tyggis er meget effektivt mot halsbrann. Så snart jeg begynner å tygge, forsvinner halsbrannen. Dersom jeg tar en tyggis like etter måltid, merker jeg ingenting til halsbrann.
  • Jeg er gravid i uke 34 og har hatt halsbrann fra dag 1. Har prøvd det meste men ingenting synes å hjelpe på mine plager. Det er derimot en ting som hjelper på meg og der er at når jeg pusser tennene mine så svelger jeg litt tannkrem og drikker litt vann etterpå. Det høres kanskje rart ut, men det hjelper på meg. Hilsen Bente.
  • Jeg var veldig plaget av halsbrann og følte jeg hadde prøvd alt. Gulrot, (kultur)melk, potet samt div produkter fra apoteket. Da fikk jeg heldigvis høre om noe så enkelt og godt som vaniljeis :-) Den lindrer fantastisk godt og "kjøler" samtidig ned en brennende hals! Hilsen Laila
  • Når du har prøvd alle kjerringråd og halsbrannen fremdeles svir så tårene spretter; gå på apoteket og kjøp flytende gaviscon. Jeg har blitt menneske igjen. Hilsen Vibeke
  • Helt siden jeg var liten, har jeg lært at halsbrann kan raskt kureres ved å spise en rå potet. Den bare skrelles og spises som den er. Ettersom den inneholder mye stivelse, så vil dette på en måte "binde" magesyren slik at den holder seg der den skal. Jeg har selv slitt med mye halsbrann tidlig i svangerskapet og vet at dette nytter. Dette tipset er effektivt, og så er poteter noe de aller fleste har i huset. Lykke til, hilsen Åshild
  • Et tips mot halsbrann er noe så enkelt som et glass melk før leggetid!! Var plaget med halsbrann og sure oppstøt i flere måneder, men så fikk jeg et tips om melk og det virker. Har prøvd det i en uke nå uten å ha disse plagene på kvelden etter sengetid!
  • Når jeg får halsbrann, så tar jeg et lite glass med vaniljesaus. Det er tykkere enn melk, og jeg synes det virker fortere med vaniljesaus. Hilsen Linda Kristin
  • Tygg en spiseskje med karve. Smaker sterkt og godt, og hjelper også mot luftsmerter.
  • Spis agurk når du er plaget med halsbrann. Agurk virker nøytraliserende. Det har hjulpet meg. Hilsen Marianne
  • Spis en rå gulrot, og halsbrannen gir seg. Det hjelper for alle. Hilsen Trude
  • Når jeg får halsbrann spiser jeg en god neve med mandler, og da går den som regel over. Jeg er nå gravid med barn nummer 2 (har fra før ei datter på 5 år). Jeg var veldig plaget med halsbrann når jeg gikk med henne, og spiste da mandler. Jeg er nå 15 uker på veg med nestemann, og er også denne gangen plaget med halsbrann. Derfor er forbruket av mandler stort denne gangen også. Håper det kan hjelpe andre i samme situasjon!! Med hilsen EE
  • Jeg er nå i mitt andre svangerskap, og har også denne gangen blitt tidlig plaget med halsbrann. Bortsett fra det vanlige - å holde seg unna svært "sure" ting som kaffe, appelsinjuice, tomat (saus), krydder og fett - så har jeg hatt kjempegod hjelp av "base te" (Helios). Den virker basisk og nøytraliserer derfor halsbrannen noe- ofte virker det mye bedre enn slike Gaviscon (?) tabeletter som en får kjøpt på apoteket. Drikk 1-3 kopper lunken base-te når halsbrannen er som verst - det har i allfall hjulpet meg !
    Hilsen Linda
  • Hei
    Dette er mitt tredje svangerskap -med halsbrann.
    Det som utrolig nok hjelper for meg er noen "love-hearts"! Disse rullene med pastellfraga drops med hjerter som det står noe i.
    Mvh Anita
Hentet fra www.barnimagen.no




 
Back
Topp