Kjerringråd for modning og igangsettelse av fødsel

Sienna

Glad i forumet
Sommerfuglene <3
Februarhjertene2017
Er det noen som har begynt å prøve diverse kjerringråd eller har tenkt på hva de har lyst til å prøve i forhold til modning og igangsettelse av fødsel?

Forrige gang startet fødselen etter en dag med mye husarbeid (9 dager før termin), så jeg har litt tro på det - så fremt man er moden nok så klart.

Ellers satser vi nok på hyppigere sex (orgasmer, brystvortestimulering og prostaglandiner i sæden skal være bra), i tillegg til at jeg har begynt å ta bringebærbladkapsler. Gjorde det forrige gang og hadde en ganske rask og veldig fin fødsel, samt kort renselsesperiode i etterkant, hvor livmoren trakk seg raskt tilbake.

Om jeg går over tid vil jeg nok vurdere modningsakupunktur.

Last edited:
Satser på hyppigere sex først og fremst :)

Sent from my iPhone using BV Forum

Har stått på alle fire og lagt brostein et par dager, og her har det helt klart skjedd noe. Magen har sunket, jeg har et enormt nedpress og hyppige kynnere. Håper det drøyer et par uker til fødsel, er bare i uke 35, men etter uke 37 er jeg mer enn fødeklar :)

Här har bäring av lilleman på 16 månader och klargöring för flytt gjort sitt - magen har kommet bra mycket längre ned och inatt låg jag med väldigt hyppiga och starke kynnere fram till kl.3 då jag äntligen klarade att somna...Känns som att något är på gång! 35+5 idag...

Jeg har begynt med bringebærbladkapsler (fra uke 34), og så har jeg bestilt modningsakupunktur når jeg er 38+3. I tillegg har jeg store planer om å ha en del sex når jeg endelig bor i samme hjem som samboer'n igjen, altså når jeg går ut i permisjon. Og så kanskje gå litt i trapper/husarbeid. Men jeg har så slitent bekken om dagen at jeg blir veldig utslitt/dårlig av å være aktiv, og det ville jo være kjipt å være utslitt før fødsel...

Har også begynt med perineummassasje med mandelolje, for å forhåpentligvis hindre/redusere revning...er livredd for å revne masse.

Jeg merker at magen har sunket litt, har mye nedpress og en del kynnere, tror jeg.
Har til tider svake menssmerter, men det er vel bare kynnere, eller hva? Har ikke hatt noe særlig kynnere tidligere i svangerskapet, så er så usikker på hvordan de kjennes, annet enn at magen blir hard.

Da jeg var innom fastlegen forrige uke (35+1) mente hun å kjenne at Mini hadde festet seg, og det er vel et god tegn på at det nærmer seg =D

Jeg har alle planer om å gjøre alt jeg kan for at denne ungen skal komme ut før eller til termin, det er i alle fall sikkert! Selv om jeg er innstilt på å gå over tiden, det er litt typisk min flaks...

Men vi har spennende tider foran oss, nå kommer sikkert de første meldingene om fødsler inn snart :) Gleder meg til å høre! Sitter og sniker på Mai-gruppa, det er så kos å lese!

Jeg har ingen planer om å prøve å få fortgang i sakene :) (Har eksamener tett frem til termin). Men sist svangerskap gikk jeg på bringebærkapsler, og var veldig aktiv frem til fødsel :) Tror det hjalp mye for en rask og fin fødsel :)

Jeg tenker å prøve modnings akupunktur, slappe godt av, gå litt i bakker/trapper, sex vis formen tillater det ;-)

Hva er disse bringebærkapslene? Har ikke hørt om..

Sent from my iPhone using BV Forum

Hvor får man kjøpt sånne bringebærkapsler og hva skal det hjelpe mot?

Bringebærkapsler skal visst hjelpe modningen. Har lest litt ulike ting, som f.eks. at man ikke skal ta de før etter uke 34, da de blandt annet trigger litt kynnere osv. Om du søker på det her på BV så kommer det opp flere tråder der det er mer info :) Evt google. Man kan også drikke bringebærbladte. Uansett, de kjøpes på helsekost.

Sist gang så hadde vi sex kvelden før han kom å da lå jeg med bena opp etter veggen for å holde litt på sæden.. haha :p vet ikke om det er derfor han kom, men har litt trua på det da :p tok også bringebærkapsler. Han kom 5 dager før termin :) helt perfekt for det var rett før jul :D

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Sist prøvde jeg virkelig ALT av kjerringråd der bare ett funka... SEX :D hehe ^_^ (noen uker før fødselen fikk jeg til og med noen sterke tak, noe jeg vil tippe var modning :) )
Mange av rådene fungerer sikkert når fødselen er rett rundt hjørnet uansett, men her fant jeg ut at det var best å la vær å slite ut kroppen mer enn det den var og heller ta en kjappis hehe :D og jammen meg startet det rett etter :p

Tok også bringebærblad kapsler, men det er påvist at de ikke fremskynder fødsel. :)
(Tok og tar nå for effektive rier og sammentrekning av livmora etter fødsel :) )

Back
Topp