Kjerringråd for å starte fødsel

Vintermamsen

Flørter med forumet
Jeg er i uke 37+3 og er med tiden litt utålmodig :p Første ble født i uke 37+5, så jeg går jo å håper at denne og kommer snart:rolleyes: leser om alt mulig rart man kan prøve for å starte fødsel, men mye er nok ikke så relevant... Er det noen her som har testa ut noe før som faktisk har funka? Syns det er litt gøy å høre:D
Syns den artikkeln var litt fin, så må vel kanskje prøve oss på sex.. Men kommer ikke til å gå all inn med 3 runder (ikke med det første i allefall) for baby har det jo best i magen... Selv om svangerskapet regnes som fullgått nå:p

https://www.klikk.no/foreldre/gravid/fodsel/sette-i-gang-fodsel-2233518
 
Hei, jeg venter min første og har derfor ikke prøvd noen av disse. Hørte imidlertid nylig på en podcast med Thorbjørn Brook Steen som er overlege på føden på Ullevål. Han kunne fortelle at det meste var humbug, men det eneste han sa KUNNE ha en effekt, var ligging.... og da ikke fordi spermen inneholder et eller annet stoff, som mange tror, men at pokinga rundt jo på et vis kan bli sammenligna med f.eks stripping, og at bevegelse «inni der» kunne være greit /være med på å modne.... så jeg for min del tror jeg dropper sterk mat, trappetrim, fødepizza m.m.... ;) Lykke til!
 
Sex funket her sist gang :joyful: Omtrent 3-4 timer etter sex hadde jeg spontan vannavgang, på termindatoen. Så kan man jo alltids undres om det var tilfeldig eller ikke, men jeg har troen på sex. Avsluttet svangerskapet og akten på samme måten som vi startet, med sex og pute under rompa for å "bade" livmorhalsen i sperm :hilarious:
Vi har jevnlig sex mot slutten nå og satser på at det er med å hjelper til på modningsprosessen :happy:
 
Vi hadde jevnlig sex fra uke 38 (hver dag/annenhver dag). Fødte i uke 39+3. En styrtfødsel som startet med rier. Usikker på om det var sex’n som gjorde at han kom før termin, men tenker å prøve denne gangen også fra uke 37. Er i uke 35+0 i dag :)
 
Litt partypooper å si kanskje - men hvis kjerringråd og særlig sex hadde vært SKIKKELIG effektivt så nekter jeg å tro at det hadde fantes tilfeller av maks overtid :hilarious: men såklart, er man moden kan jo samleie trigge ting litt, akkurat som stripping kan trigge ting til å starte, så det skader vel ikke å prøve seg på det. Nyfødttiden er jo ikke akkurat tiden hvor man har mest sex uansett så like greit å benytte tiden før om man orker :joyful:
De jeg kjenner som har gått langt over tiden har prøvd ca alt uten at babyen har kommet ut noe før likevel :confused005 også hadde vi vel blitt anbefalt sexforbud frem til 37+0 hvis det faktisk var kjempeeffektivt for å sette igang en fødsel.
Jeg har mer tro på å lytte til kroppen, bevege seg litt hver dag men samtidig også gi seg selv den hvilen som kroppen sier den vil ha (lettere sagt enn gjort om man har barn fra før da :joyful: )
 
Sex funket her sist gang :joyful: Omtrent 3-4 timer etter sex hadde jeg spontan vannavgang, på termindatoen. Så kan man jo alltids undres om det var tilfeldig eller ikke, men jeg har troen på sex. Avsluttet svangerskapet og akten på samme måten som vi startet, med sex og pute under rompa for å "bade" livmorhalsen i sperm :hilarious:
Vi har jevnlig sex mot slutten nå og satser på at det er med å hjelper til på modningsprosessen :happy:


Vi hadde jevnlig sex fra uke 38 (hver dag/annenhver dag). Fødte i uke 39+3. En styrtfødsel som startet med rier. Usikker på om det var sex’n som gjorde at han kom før termin, men tenker å prøve denne gangen også fra uke 37. Er i uke 35+0 i dag :)

Hvordan orker dere å ha sex som høygravide? :eek:
Jeg kan til tider fint ha lyst på sex med mannen, men alle stillinger gjør vondt. En stilling kan fungere, men i den føler jeg at all nærheten forsvinner og at det bare blir sånn at han tømmer seg i meg :hilarious:
 
Hvordan orker dere å ha sex som høygravide? :eek:
Jeg kan til tider fint ha lyst på sex med mannen, men alle stillinger gjør vondt. En stilling kan fungere, men i den føler jeg at all nærheten forsvinner og at det bare blir sånn at han tømmer seg i meg :hilarious:
Her er det motivasjon at baby kanskje kommer fortere og at det blir lenge til neste gang etter fødsel :laughing002 Jeg har heller ikke så veldig kroppsvondt, så en kort økt går bra om jeg er opplagt. Funker best om jeg ligger på siden og han bak :happy8 Artig måte å avslutte svangerskapet på med en liten boost til parforholdet..
 
Hvordan orker dere å ha sex som høygravide? :eek:
Jeg kan til tider fint ha lyst på sex med mannen, men alle stillinger gjør vondt. En stilling kan fungere, men i den føler jeg at all nærheten forsvinner og at det bare blir sånn at han tømmer seg i meg :hilarious:

Jeg skal innrømme at det blir verken særlig lange eller innholdsrike seanser :hilarious: Men føler fortsatt at intimiteten og nærheten er på plass, så det er godt å kjenne på det selv om sexen ikke er særlig variert eller spennende akkurat nå :p Starter som regel i skje og avslutter i doggy :p Må også si at her er det snakk om kanskje et par ganger i uka, er ikke i nærheten av @Annastar over her :hilarious:
 
Lakseolje funket fjell her, men jeg ville aldri anbefalt andre å gjøre det. Det ble litt som å føde med spysyken...

Forskningen støtter at det er effektivt for å starte fødsel da, det bare gir ikke den beste opplevelsen: https://evidencebasedbirth.com/evidence-using-castor-oil-to-induce-labor/

Føde med spysyken høres jo litt slitsomt ut :p

men ellers er det jo ganske vanlig å få klyx/avføringsmiddel i starten av en fødsel eller når man det har litt tungt for å sette skikkelig i gang for å få fart på sakene.
 
Jordmor sa idag at å stimulere brystene/håndmelke også kan sette igang ting. Men at det fungerer på samme måte som sex, kroppen må liksom være «klar» uansett da. Jeg skal iallfall prøve fra 37+0;)
 
Her har jeg nå sagt at det blir ikke mer sex før jeg har pakket fødebagen :hilarious: Merkelig hvordan mannen plutselig ble så opptatt av den fødebagen gitt :hilarious: Den blir nok pakket i løpet av helgen, for å si det sånn :p
 
Altså, alt som trigger produksjon av oxytocin vil jo hjelpe på. Så å være intim (men ikke nødvendigvis sex - vet i hvert fall med meg selv at jeg ikke orker det), kos og kyss, massasje, ligge inntil og stryke på hverandre osv.
 
Jeg er i uke 37+3 og er med tiden litt utålmodig :p Første ble født i uke 37+5, så jeg går jo å håper at denne og kommer snart:rolleyes: leser om alt mulig rart man kan prøve for å starte fødsel, men mye er nok ikke så relevant... Er det noen her som har testa ut noe før som faktisk har funka? Syns det er litt gøy å høre:D
Syns den artikkeln var litt fin, så må vel kanskje prøve oss på sex.. Men kommer ikke til å gå all inn med 3 runder (ikke med det første i allefall) for baby har det jo best i magen... Selv om svangerskapet regnes som fullgått nå:p

https://www.klikk.no/foreldre/gravid/fodsel/sette-i-gang-fodsel-2233518


Jeg prøve alle tips og triks sist, fødte allikevel ikke før 42+0, så har null tro på det. Hverken sex eller modningsakupunktur hadde noen effekt.
 
Jeg prøve alle tips og triks sist, fødte allikevel ikke før 42+0, så har null tro på det. Hverken sex eller modningsakupunktur hadde noen effekt.
Nei alle sier jo at tipsene kun fungerer hvis man er moden. Så da er det jo likevel kroppen som bestemmer, blææ :yuck:
 
Sniker fra april!

Et litt morsomt og annerledes tips fra meg, når jeg fødte forrige. Jeg var i 50 årsdag til min kjære svigermor 40+5 og hun feira selvfølgelig med en fjelltur før middagen. Det er en hompete grussti nesten helt opp på fjellet, så for å få med oss all morroa kjørte vi så langt vi kunne (med morsomme stopp underveis med leker for gamlemor) før vi gikk siste stykket.

Riene mine starta veldig mildt på den hompete turen ned fra fjellet og det var sykt morsomt hvordan alle påpekte under middagen hvor høy mage jeg hadde/lite fødefjes og hvor lenge jeg hadde igjen! Ungen var ute morgenen etterpå :)

Sååååå, hvis dere orker og hsr en skikkelig dårlig grusvei i nærheten, kanskje ta dere en kjøretur! Hehe
 
Henger meg på tipset over! Med termin tett opp mot julaften sist tok vi traktoren bortover en litt humpete grusvei for å hente juletre dagen før termin. Våkna med rier på termindagen neste morgen :p
 
Henger meg på tipset over! Med termin tett opp mot julaften sist tok vi traktoren bortover en litt humpete grusvei for å hente juletre dagen før termin. Våkna med rier på termindagen neste morgen :p
Kanskje vi sitter på tidenes beste kjerringråd som en vel bevart hemmelighet :hilarious: håper noen sier fra hvis det funker for de også for i såfall så blir det nok en kjøretur til fjells når vi bikker over til april på meg :woot:
 
Kanskje vi sitter på tidenes beste kjerringråd som en vel bevart hemmelighet :hilarious: håper noen sier fra hvis det funker for de også for i såfall så blir det nok en kjøretur til fjells når vi bikker over til april på meg :woot:

Jeg bor noen hundre meter inn på en grusvei og nå i vårløsningen blir det litt humping hver gang jeg skal noe sted. Ikke for at jeg er ute så ofte, men blir jeg ordentlig utålmodig skal jeg vurdere noen ekstra kjøreturer ;)
 
Back
Topp