Kjerringråd for å få igang fødsel?

Spirehybelen

Glad i forumet
❤Januarlykke 2022❤
Noen som har prøvd noen kjerringråd som faktisk har fungert? :p

Kjenner at jeg gjerne kan sette igang å prøve ting når 2022 kommer :hilarious:
 
Noen som har prøvd noen kjerringråd som faktisk har fungert? :p

Kjenner at jeg gjerne kan sette igang å prøve ting når 2022 kommer :hilarious:
Jeg forsøkte ALT sist. Hvert fall det meste:hilarious: Tror ikke noe hjalp:hilarious::hilarious::hilarious: Men jeg har mest troen på sex av alle rådene som finnes:p
 
I forrige svangerskap hadde jeg lest at det skulle være bra å spise ananas, så jeg spiste vel 2stk på 2 dager (og ble innmari sår i munnen :joyful:) Jeg fødte på termindagen, men vet ikke om ananasen utgjorde noen forskjell :rolleyes:


Vet ikke om jeg prøver det igjen denne gangen :rolleyes:
 
eg er og drit lei, formen blir verre for hver dag. Har googlet mye om å sette igang fødsel.

Med nr 1 gjor eg ingenting for å sette i gang, fødte 1 dag over termin.
Med nr 2 sprang eg opp og ned i trapper i ei blokk, fødte dagen itte på, altså på termin. (så tviler på det er årsaken). Men guttungen kom i fullfart, rakk akuratt til sykehuset.
Nå med nr 3 har eg tenkt å gå tur og sove/slappe av + sex. Skal også be jordmor om hun kan tøye litt på kontrollen 38+3.
 
Jeg har lyst å prøve omtrent alle kjerringråd i boka, men samtidig så har jeg ikke troa på at noe vil funke hvis jeg ikke alt er moden. Og føden her vil ikke strippe før tidligst termin, så tviler for at de vil sjekke modenhet nedentil heller :banghead: Å spørre jordmor på helsestasjonen føles bare rart ut, siden hun ikke akkurat jobber direkte med underliv lengre :hilarious::hilarious::hilarious: Så komfortabel er jeg ikke med henne :oops:
Er det noe dere tenker over ift kjerringråd? Modenhet?
 
Sist prøvde jeg det meste av kjerringråd, utenom diverse mat(retter). Vi snakker trapper, husvask, kjøring på VELDIG humpete vei i en gammel bil:hilarious: og sex. På overtidskontrollen 1 uke over ble jeg både strippet og fikk akupunktur (modningsakupunktur? Usikker).
Riene startet noen timer etter kontrollen, men var jo godt på overtid så umulig å si om det var derfor. Denne gangen har jeg hele tiden tenkt at jeg skulle forberede meg på at han kommer ei uke på overtid, men med 38+0 i morgen og nyttår rett rundt hjørnet kjenner jeg meg VELDIG klar:hilarious:
Kommer nok ikke til å prøve noen spesielle ting denne gang, ettersom jeg ikke helt har troa på at noe kan funke, utenom sex - men da er det vel sæden som er avgjørende, fordi den inneholder hormoner (?), og ikke aktiviteten i seg selv.

Men føler med dere alle sammen som begynner å bli klar for fødsel, er der selv:p håper hver kveld, til tross for at vi enda er i desember og på «feil» side av nyttår at kynnerene skal komme oftere og bli sterkere:hilarious:
 
Sist prøvde jeg det meste av kjerringråd, utenom diverse mat(retter). Vi snakker trapper, husvask, kjøring på VELDIG humpete vei i en gammel bil:hilarious: og sex. På overtidskontrollen 1 uke over ble jeg både strippet og fikk akupunktur (modningsakupunktur? Usikker).
Riene startet noen timer etter kontrollen, men var jo godt på overtid så umulig å si om det var derfor. Denne gangen har jeg hele tiden tenkt at jeg skulle forberede meg på at han kommer ei uke på overtid, men med 38+0 i morgen og nyttår rett rundt hjørnet kjenner jeg meg VELDIG klar:hilarious:
Kommer nok ikke til å prøve noen spesielle ting denne gang, ettersom jeg ikke helt har troa på at noe kan funke, utenom sex - men da er det vel sæden som er avgjørende, fordi den inneholder hormoner (?), og ikke aktiviteten i seg selv.

Men føler med dere alle sammen som begynner å bli klar for fødsel, er der selv:p håper hver kveld, til tross for at vi enda er i desember og på «feil» side av nyttår at kynnerene skal komme oftere og bli sterkere:hilarious:
Er akkurat like langt på vei som deg og heelt enig med deg ang. Fødsel:p Vil helst det skal vente til januar, tror det gjør det også - meeen håper hver dag at det skal starte:hilarious::hilarious::hilarious:
 
Her har vi unngått sex i store deler av desember for å ikke sette i gang noe, men nyttårsaften (37+0) blir det for å prøve å få gjort noe :D
 
Eneste jeg egentlig har troa på er sex og avslappning, så fra 22 desember fikk samboer beskjed om null sex før nyttårsnatta, og for første gang passer det fint at jeg er verdens minst avslappa menneske med mye indre uro:hilarious::hilarious:
39+6 i dag med termin på søndag, så dersom hun faktisk holder seg inne i litt over 2 døgn til blir det nok store mengder både sex og (forsøk på) avslappning:D:hilarious:
 
Morsom tråd og mange fine tips! :happy: Jeg har gått jevnlig til akupunktur fordi jeg sliter med hodepine, og hun jeg går til jobber også på barneavdelingen på sykehuset. Fra og med januar skal jeg prøve modningsakupunktur hos henne, har time på mandag og da er jeg 38+0:angelic: Ellers har jeg hørt at dadler også kan hjelpe og litt sengekos så klart! Mannen synes det er litt folksomt for tiden, men jeg har pent informert om at han bare får se å stille opp fra nyttårsaften og utover :p
 
Eneste jeg egentlig har troa på er sex og avslappning, så fra 22 desember fikk samboer beskjed om null sex før nyttårsnatta, og for første gang passer det fint at jeg er verdens minst avslappa menneske med mye indre uro:hilarious::hilarious:
39+6 i dag med termin på søndag, så dersom hun faktisk holder seg inne i litt over 2 døgn til blir det nok store mengder både sex og (forsøk på) avslappning:D:hilarious:
Jinxa den gitt! Hun ventet ikke og kom i dag:D:love017
 
Haha, fort gjort! :p Fikk du testet noen kjerringråd? :hilarious:Gratulerer så utrolig mye! ❤️
Nei kom aldri så langt:hilarious: Drømte at jeg hadde skikkelige tak og murringer i ryggen, så våknet jeg plutselig kl 3 av at jeg faktisk hadde rier i virkeligheten også:hilarious:
Tusen takk!:Heartred:Heartred
 
Slappe av! Gjøre aktiviteter som booster oksytosinhormonene:smug:
 
Gikk en lang tur dagen før begge fødslene startet spontant. Tur - slimpropp- baby innen 24 timer. Ellers har jeg bare sovet og spist masse dagene før:joyful:
 
Hva jeg praktiserer nå eller skal gjøre for å få ting igang:

- Avslapning
- Trening
- Orgasme for begge parter for oxytocin og prostaglandiner
- Generelt mye kos og klem i løpet av dagen
- En kopp bringebærbladte to ganger om dagen
- Ulike stillinger for å få baby ned i bekkenet
- Kjøre på humpete vei
- Gå i trapper
- Spise sterk mat

Samtidig prøve å ikke tenke for mye på at fødselen snart må sette igang :hilarious:
 
Back
Topp