Kjerringråd for å få fart på fødsel

Asilje

Andre møte med forumet
Noen som har noen kjerringråd som faktisk virker?

Har lest litt på nett, og det finnes utallige kjerringråd, men hvilke virker egentlig?
Fra en passe lei gravid kvinne.. :-)

Sex! Sæd har god virkning på modningen ☺

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Sex! Sæd har god virkning på modningen ☺

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Har lest at det kun hjelper om man er moden, uten at jeg skal si det for sikkert altså.

Ellers har jeg hørt at sterk mat skal funke, det gjorde det her med første. Spiste indisk et par dager før termin, hun kom på termin. Ikke at det trenger ha så mye sammenheng, men det var god mat og skada ikke (",)

Trappegåing er vel også et kjerringråd, hvor mye det virker vet jeg ikke.

Jeg tror det gjelder alle kjerringråd at man må være moden for at det skal fungere, hvis man tenker logisk på det. Og ofte prøver man jo ut kjerringråd rundt den tiden kroppen uansett modnes og gjør seg klar for fødsel, så om rådene faktisk fungerer eller om det bare er tilfeldig er nærmeste umulig å si.

Når det er sagt så hadde jeg storrengjøring av leiligheten når jeg var 39+0 forrige gang, og 39+1 kom Storesøster. Var også i mye fysisk aktivitet (skog- og fjellturer) og hadde sex som vanlig.

Denne gangen har jeg fordelt husarbeidet litt over flere dager, men har vært fysisk aktiv (dog ikke like hardt som sist gang) og hatt en del sex (inkl orgasme og brystvortestimulering som begge deler skal kunne utløse rier) uten at det har hjulpet noe så langt ihvertfall.. 40+0 i morgen..

Prøvde vel egentlig alle råd på de to første skattene mine, men kan ikke si at de hjalp meg noe særlig. Men hadde rydde-,vaske- og bakesjau 2-3 dager før jeg fikk begge, men ingenting startet ordentlig før etter masse hvile. Så jeg har tru på avslapping og hvile (noe jeg ser blir vanskelig nå med 2 barn i hus)

Sent from my iPhone using BV Forum

Takk for tips!
Jeg har prøvd lakserolje, og kan bekrefte at det IKKE virker.. Ihvertfall ikke på meg.
Jordmor sa at jeg kunne prøve, men kunne risikere å sitte på do en stund.. En tur på do, så var alt som normalt igjen..

Kanskje jeg skal prøve meg på litt trappegåing, ellers får jeg besøk av min mor til onsdag, da får jeg også krysset av husvasken.. heh.

Modningsakupuntur skal jeg på i morgen for å se om det blir noe som helst fortgang :p

Sniker fra juli :) Min jordmor sier at det eneste som kanskje virker er sex, med utløsning. Det er pga penis "poker" mormunnen og irriterer, samt at sæden inneholder samme stoffet som er i stikkpillene man får ved igangsetting :)

Hun frarådet storrengjøring og slikt, sånn at man ikke er helt utslitt når fødselen starter :)

Jeg gikk 8 dager på overtid sist gang, og det var 8 laaaange dager, så jeg føler med deg :) Lykke til!

Sent from my iPhone using BV Forum

Jeg ville aldri prøvd lakserolje, det kan føre til at ting går raskere enn det bør gjøre.
Før (da jeg var gravid) var det flere apotek som ikke ville selge sånt til høygravide damer. Ikke at det hjalp om de fikk andre til å handle for seg.

Jeg tror de kommer når de er klare. Uansett hvor utålmodige vi er.
Jeg hadde plikt sex i over en uke uten at det skjedde ting. Jeg spiste også masse kanel. Samt sterk mat. Skjedde ingenting.

For all del ikke prøv lakserolje! :(
Her prøvde jeg det ett par ganger med førsten men ingen fødsel. Endte bare opp med at han ble stresset og bæsja i fostervannet! Gnager meg den dag i dag på at jeg prøvde det til tross advarslene :(

Sex er det som satte igang fødselen sist her, ikke tvil en gang! Men som de sier over her:
- er man ikke moden og klar, så er det ikke noe som setter i gang noe heller.

Sex er også bra for modningen, så gjør mannen glad med pliktsex! :P hehe :D

14 dager før fødsel var jeg på barselvisitt og holdt ei 2 uker gammel baby, dagen etter hadde vi sex, dagen etter der kom slimproppen! Kan være tilfeldigheter, men det får man aldri svar på ;)

14 dager før fødsel var jeg på barselvisitt og holdt ei 2 uker gammel baby, dagen etter hadde vi sex, dagen etter der kom slimproppen! Kan være tilfeldigheter, men det får man aldri svar på ;)

Kanskje man må finne seg en baby å holde. Sex funker tydeligvis ikke her i gården i alle fall. Svigemor påpekte at det var fullmåne i mårra, kanskje det er det babyen har ventet på :)

Kanskje man må finne seg en baby å holde. Sex funker tydeligvis ikke her i gården i alle fall. Svigemor påpekte at det var fullmåne i mårra, kanskje det er det babyen har ventet på :)

Ble strippet av jordmor + hadde sex i går, men går her og venter like mye i dag... :p Litt mer murringer, kanskje, men ikke akkurat noen revolusjonerende effekt ;)
Satser på fullmånen nå..! :p :D

Sent from my iPhone using Tapatalk

Gikk forresten 13 dager fra slimproppen gikk til jeg hadde født så blei rimelig utolmodig! ;)

Back
Topp