Kjerringråd????? Blåmann

*Eit stjerneskudd*

Gift med forumet
Finnes d noen form for kjerringråd for blåmann? (i vognskygge)

Har hørt att du kan gni inn sitronsyre og gnikke med salt.....

Andre forslag???

tenk deg att du har en genser som du har søla feks noe mat på.
tar den av deg og legger den til vask (fortsatt litt bløt etter du søla på den)
Så ligger den på bunn i skittentøykorga og ikke blir vaska på en stund
Da kommer det små sorte prikker på genseren
det er blåmann

ORIGINAL: Nusse sin Vårin

Sopp m.a.o?

hva mener du? nå er eg ikke med......

[;)] At det sorte er en soppart som dannes, me kalles Blåmann å folkemunne. Aner ikke hvordan man blir kvitt det [8|]

ahaaa d va d eg trudde du meinte men måtte spør[8D]

ORIGINAL: RedElf

Sånt kaster jeg. For det første får det en lukt som ikke er til å bli kvitt og for det andre er tøyet i min verden allerede da ødelagt.

Kan godt hende det funker med sitron eller klorin.....

Best åf orebygeg sånt syntes jeg. Om jeg ikek får tatt vask på noen dager henger jeg våte ting over kanten på skittentøyskurven. Dessuten kastet jeg den gamle kurven fordi den var helt tett og kjøpe skittentøyskurv med hull .... Når det kommer luft til tar det veldig lang tid før ting blir sånn...

Ja eg og kaster klerna men har ikke lyst å kaste vogna............

FANT DETTE PÅ NYBAKT MAMMA

Om man vil ha vekk sorte prikker på tøy, har jeg funnet ut en metode som fungerer.

Man tar på Domestos Fresh på flekkene (man vil se domestosen blir hvit på flekkene) Man lar det ligge noen timer, pass på at det ikke tørker. Legg det gjerne i en pose, men ikke knyt igjen.

Etter at det har ligget en stund er det bare å ta det i vaskemaskinen og vaske det som normalt. Går ikke alt bort i første forsøk (om det er veldig mye) så gjenta det hele.
Tøyet vil lukte endel domestos etterpå, men det er bare å lufte det godt.
Men det hjelper, har selv gjort det på tøy (og på vogna som hadde stått i garasjen over vinteren)

DETTE BARE MÅ PRØVES[:D]

Back
Topp