Kjernejournal hva er det?

Krösa Maja

Forumet er livet
Har i dag mottar flere Mail fra et direktorat i dag. Og de har oppdrettet en kjernejournal på meg og mine barn.
Vet dere hva dette er? Står liksom ikke hva det er for noe...

Hentet fra helsenorge.no: Kjernejournal er en ny elektronisk tjeneste som inneholder viktige opplysninger om helsen din, som både du som innbygger og helsepersonell har tilgang til. Blir du akutt syk, har helsepersonell rask og sikker tilgang til opplysningene i din kjernejournal.

Det er noen medisinske opplysninger som helsepersonell ulike steder kan få tilgang til. Hvis du havner på sykehus vet de i utgangspunktet ikke om sykdommer eller medisiner du går på bare fordi fastlegen vet det. Kjernejournalen skal dele den typen informasjon på en sikker måte, slik jeg har forstått det.

Ganske praktisk. Der kan du få lagt inn alt som er relevant for deg som er nøkkel ord om det skulle skje deg eller ungen din noe. Eneste som jeg syns er rart at du ikke for tilgang til ungen din sin uten tillatelse fra legen.... men har sikkert sine grunner

Ganske praktisk. Der kan du få lagt inn alt som er relevant for deg som er nøkkel ord om det skulle skje deg eller ungen din noe. Eneste som jeg syns er rart at du ikke for tilgang til ungen din sin uten tillatelse fra legen.... men har sikkert sine grunner

Var dette jeg leste og ble litt skeptisk til hele greiene, og lurte egentlig på hvem som har ordnet dette for meg og mine barn sånn plutselig.

Back
Topp