Kjernefamilie

nitalita

Gift med forumet
Hva er det egentlig??

Selv så forbinder jeg det ordet med en lykkelig familie der er alt rosen rødt og ikke mangel på noe liksom. Litt sånn overklasse syns jeg det er i det ordet.

Men samtidig mener jeg også at Kim,Linea og jeg er en kjernefamilie selv om vi ikke er rike og selv om Kim og jeg krangler..

En ting er å være rik å ha masse penger,noe annet er å være rik på kjærlighet[;)]

Hvordan ser dere på dere selv??

Tenker på mor, far og to unger jeg også med en gang.
Også tenker jeg på min egen barndom med mamma, pappa, søster og meg. Føler at jeg hadde en utrolig god og trygg oppvekst og syns vi var en riktig kjernefamilie.
Håper på å skape en selv også når Linnea blir født i februar. Selv om vi er en liten familie alt, blir det noe helt annet når vi får barn.
Det viktigste er vel at alle føler seg trygge og sikre og elsket i familien.
Men jeg håper iallefall at barna vi får aldri noengang må oppleve skilsmisse..

Kjernefamilie er når du er lykkelig med livet som det er,og ikke ville forandret det for en million[:D] Det synes nå hvertfall eg[:)]

Jeg kan vel si at jeg har vokst opp i en kjernefamilie, selv om vi aldri har vært rike. Har foreldre som er glad i hverandre, og vi er tre søsken som aldri har manglet det vi trengte, verken materielt eller når det gjelder kjærlighet.

Det jeg ser på som kjernefamilie er en famile som setter pris på hverandre...
Det er viktig å finne på masse sammen og slikt.

Den ultimate kjernefamilien tror jeg må være de fra 7th heaven.
Men de har jo mange problemer dem også, finnes da ikke en eneste familie uten litt problemer, krangler og ting som kommer uventet på [:)]

Husker vi hadde det spørsmålet oppe i en time på ungdomskolen og definisjonen vi fikk da var at en kjernefamilie var det som omfattet gjennomsnittet i det samfunnet du bodde i. Det vil si at på den tiden var det mest vanlig med mor,far og 2 barn...osv

Den første tanken som detter inn i hue mitt er nok mamma og pappa og de flotte 2,7 eller 2,3 ungene. Mor hjemme med klesvasken, far på jobb eller i go-stolen med avisa.

Men kjernefamilen har nok forandret seg litt. Nå skal gjerne mor holde huset, samtidig ha en karriere. Menn skal være bløte og sensitive og ta oppvasken uten mas fra kona. Barna skal være aktive, veloppdratte og smarte.

Back
Topp