Kjente dere til dette?

Piksi

Forumet er livet
Desemberskattene 2014
http://www.babyverden.no/Nyheter/--Etter-fodselen-har-toget-gatt/

Var dere klar over dette?

Og har dere eller ville dere da ha gjort det?

Nei kjente ikke til det då.. Leste det først idag..

Jeg ville uten tvil ha gjort det..

ORIGINAL: mklu83

Enig!

Samme her! Men håper jeg får flere sjanser, vi har jo lyst på flere barn [:)]

Men greit å vite det iallefall..

Om det blir en neste gang så skal jeg be om det då.. [:)][:)]

ORIGINAL: Piksi

Enig!

eg orka ikke lesa hahaha
fatta ingenting eg [X(]

Men greit å vite det iallefall..

Om det blir en neste gang så skal jeg be om det då.. [:)][:)]

sign

Kjenner jeg blir litt sint når jeg leser sånt jeg, skulle vært en selvfølge å gi slik informasjon til alle.... Men som de sier, toget er gått, for min del[:(]

så et program om d på tv en gang,(amerikansk) folk var visst veeldig positive til dette.
som sagt,toget har gått......................

ja jeg hadde også uten tvil gjort dette hvis jeg hadde fått tilbudet og det ikke hadde kostet noe eller kostet innenfor rimelighetens grenser.

men det er slik jeg forstår det, ikke gratis. langt der i fra! var vist veeeldig dyrt! [&:]
derfor fåtallet gjør det.

Ja, jeg kjente til det og jeg har også jobbet med stamceller.
Men jeg gjorde det ikke.
Som Helsedirektoratet sa i svar på artikkelen:

ut fra dagens kunnskap er det svært lite sannsynlig at et barn skal kunne få bruk for sine egne stamceller til å behandle sykdom. Den eventuelle framtidige bruk av navlestrengsblod i sykdomsbehandling er avhengig av utstrakt forskning og må betegnes som svært usikker. Det er derfor ikke faglig grunnlag for å oppbevare autologt navlestrengsblod for slik bruk. Helsedirektoratet har på dette grunnlag ikke anbefalt opprettelse av en offentlig navlestrengsbiobank.

20 000kr for noe en ikke kan bruke virker ganske spekulativt for meg. En kan hente ut stamceller fra kroppen som voksen også, men de er ikke like "potente".

Jeg må være stokk dum, for dette var over min fatteevne [8D] 

Den dagen en har bruk for det så er en takknemlig for at en tok valget å brukte de pengene.. Er ikke sikkert de trengs eller om en kan bruke det.. Men det er en sjanse å ta..

Grunnen til at jeg ville valgt det er at jeg den siste tiden har sett den fem år gamle nabogutten bli dårligere og dårligere.
Og til slutt å ønske å få dø, pga alle undersøkelser, behandling osv..
Når han døde hadde han vært kreft syk i 3 år, og alt var prøvd.. Også stamcelle..
Men tenk dette då.. Hadde de hatt stamceller fra før, var det en ting mindre å gå gjennom..

Vi viste om det, men valgte ikke å gjøre det. Tror faktisk de har en annonse inne i den boka man får av jordmor når man går gravid..eller i den fra libero.
Syntes ikke rart om de som velger å gjøre det.

Kan da ikke koste så mange tusen å lagre noe vel?! Herlighet... Nei, dette blir sånn opplegg for de rike.. Og kun de rike kommer til å overleve, mens vi fattiglusene dauer [&:] 

Men på en annen side, det er bra at verden beveger seg fremover!

ORIGINAL: girlypai

ja jeg hadde også uten tvil gjort dette hvis jeg hadde fått tilbudet og det ikke hadde kostet noe eller kostet innenfor rimelighetens grenser.

men det er slik jeg forstår det, ikke gratis. langt der i fra! var vist veeeldig dyrt! [&:]
derfor fåtallet gjør det.

Back
Topp