Kjente baby nr 2 mye tidligere og mer enn nr 3?

Krepsen89

Gift med forumet
Assistert-jentene
Himmelbarn
Februarlykke 2016
Desemberlykke 2018
FebbisBebbis2021 ❄️
Da jeg gikk gravid sist (med nr to) kjente jeg tidvise bevegelser allerede rundt uke 12/13. Det ble da sterkere og tydeligere for hver uke, og jeg kjente det nesten daglig fra uke 14 (førte en rimelig detaljert dagbok).

Nå er jeg gravid med nr 3 og jeg kjenner ingenting. Jeg er 14+5 idag og synes nesten det er rart. Trodde jeg begynte å kjenne det tidlig denne gangen også, men så sluttet det. Jeg var på tul i uke 12 hvor alt så fint ut, og jeg finner hjertelyden med doppler lett så det er jo liv der inne.

På ultralyden så sa hun at det så ut som at morkaka lå oppe på bakre vegg, så det er ikke grunnen heller.

Noen som har hatt det sånn? Synes det er så rart, men er ikke spesielt bekymret altså. Bare lurer (og venter) veldig.

Venter også nr tre og er 14 uker på vei. Med de to første kjente jeg tydelig livmora fra uke 12. Nå er det vanskelig å kjenne den. Hadde kynnere fra uke 12 med nr to, ikke antydning til noe enda. Kjente både inni og utenpå fra uke 15 med begge, så spent på om jeg kjenner noe snart. Tydelig at svangerskapene kan oppleves forskjellig i alle fall. :-)

Da jeg gikk gravid sist (med nr to) kjente jeg tidvise bevegelser allerede rundt uke 12/13. Det ble da sterkere og tydeligere for hver uke, og jeg kjente det nesten daglig fra uke 14 (førte en rimelig detaljert dagbok).

Nå er jeg gravid med nr 3 og jeg kjenner ingenting. Jeg er 14+5 idag og synes nesten det er rart. Trodde jeg begynte å kjenne det tidlig denne gangen også, men så sluttet det. Jeg var på tul i uke 12 hvor alt så fint ut, og jeg finner hjertelyden med doppler lett så det er jo liv der inne.

På ultralyden så sa hun at det så ut som at morkaka lå oppe på bakre vegg, så det er ikke grunnen heller.

Noen som har hatt det sånn? Synes det er så rart, men er ikke spesielt bekymret altså. Bare lurer (og venter) veldig.
Ligger kanskje morkake annerledes nå enn det gjorde med dine andre svangerskap?

Ligger kanskje morkake annerledes nå enn det gjorde med dine andre svangerskap?
Den kan selvfølgelig gjøre det, men hun mente at den ikke lå foran. Men virket ikke som at det var 100% sikkert så tidlig i måten hun uttrykte seg på.

Noen ganger kjenner jeg babyen sparker mot blæra, men ikke mot magen, så sånn sett stemmer det jo med at den sparker innover (som jeg vet jeg ikke merker like mye)den rørte seg jo masse på ul så regner jo med det er greit :P

Er spent på morkakens plassering ja, har en feeling på at den ligger fram likevel. Kjenner livmoren ved navlen nå, og et par cm under hørte jeg veeeeldig tydelig den "svooosj svooosj" morkakelyden med doppleren min. Tipper at den ikke ville vært så høy og tydelig om morkaken hadde ligget på bakre vegg?

Fant hjertelyden til babyen lenger ned:)

Jeg kjente senere med nr. 2 enn med nr. 1 og 3. Kjente tidligst med nr. 1

Back
Topp