Kjent veldig lite liv i hele graviditeten

Bkno1458370

Første møte med forumet
Jeg er nå i uke 28+0 og babyen har ingen mønster i bevegelsene. Jeg kjenner han Max 3 ganger om dagen om jeg er heldig. Jeg har heller aldri kjent sterke bevegelser. Var på jordmorkontoll i uke 24 og da hørte vi hjertelyden. Tok ikke opp noe om bevegelse da jeg tenkte det var helt vanlig med lite så tidlig, men nå går jeg jo inn i 3. trimester og blir litt bekymret.
Ville dere vært bekymret og ringt føden eller bare vente til neste jordmortime om ca 1 uke?

Skader aldri å ringe føden og spørre. Så kan de hjelpe å vurdere sammen med deg om du burde ha en ekstra sjekk eller ikke :)
Evt kan du ringe lege eller jordmor på mandag :)

Jeg hadde en slapp baby i 2021, det var PYTON. Det som er så ekkelt med det, er at man ikke greier kjenne så godt om baby blir mindre aktiv. Med nr2 i 2017, så kjente jeg veldig godt når det ble lite liv. Hun var kjempeaktiv hele tiden, så når hun ble slapp (ikke null aktivitet, men lite), så dro jeg jo inn til føden med en gang.
Var da litt lite fostervann (ikke sånn faretruende, men nok til at de ville igangsette).. med nr3, hvor babyen var slapp hele tiden, så var jeg innom føden flere ganger fordi jeg kjente meg bekymret.

Så.. føler du deg bekymret, så ring føden og hør hva de sier.

Gutten født 2023 var ekstremt rolig i magen. Når han ble født så hadde han knutte på snoren, da sparer de på energien ved å ikke være så aktive. Det er ikke farlig med knute på snoren.

Jeg er nå i uke 28+0 og babyen har ingen mønster i bevegelsene. Jeg kjenner han Max 3 ganger om dagen om jeg er heldig. Jeg har heller aldri kjent sterke bevegelser. Var på jordmorkontoll i uke 24 og da hørte vi hjertelyden. Tok ikke opp noe om bevegelse da jeg tenkte det var helt vanlig med lite så tidlig, men nå går jeg jo inn i 3. trimester og blir litt bekymret.
Ville dere vært bekymret og ringt føden eller bare vente til neste jordmortime om ca 1 uke?
Ring føden :love2 De er så fine og behjelpelige, også kan du få fred i sjelen. Jeg hadde en foranliggende morkake på førstemann, var støtt og stadig at jeg ikke kjente noe liv i det hele tatt. Jeg har t.o.m sett henne på ultralyd ligge å sparke i morkaken å hun var spinnvill inni der, men jeg kjente nada. Men så godt det var å dra opp på føden å få fred og ro :Heartred
Ser du har fått flere svar om andre som også har kjent lite liv, så som du ser er det ikke uvanlig, og det kan ha flere årsaker.

Back
Topp